Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک گزارش دولتی که ماه جاری میلادی منتشر شده نشان می‌دهد که ۶۹ هزار و ۵۵۰ کودک مهاجر طی سال گذشته میلادی در بازداشت دولت آمریکا بوده‌اند که به گفته پژوهشگران سازمان ملل، بالاترین میزان کودکان بازداشت شده دور از والدینشان در مقایسه با هر کشور دیگری در جهان است.

بازداشت این میزان بی‌سابقه از کودکان در حالی در آمریکا صورت گرفته است که دولت این کشور آثار جسمی و روانی مخرب آن را برای کودکان تایید کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، شماری از این کودکان به کشور اصلی خود بازگردانده شده‌اند و شماری دیگر به خانواده‌شان در آمریکا سپرده شده‌اند تا بتوانند به مدرسه بروند و زندگی تازه‌ای را برای خود بسازند. با این حال ۴۰۰۰ تن همچنان در بازداشت دولت هستند و شمار بیشتری هر هفته وارد این بازداشتگاه‌ها می‌شوند.

آمار حدود ۷۰ هزار کودک مهاجری که در سال مالی ۲۰۱۹ توسط دولت آمریکا بازداشت شده‌اند، نسبت به سال ۲۰۱۸ با ۴۲ درصد رشد همراه بوده است.

سیاست‌های سختگیرانه مهاجرتی دولت دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا مدت زمانی را که کودکان در بازداشت می‌گذرانند، افزایش داده و این در حالی است که دولت او آسیب‌های ناشی از بازداشت این کودکان را تایید کرده است.

به گفته مقامات دولتی کشورهای استرالیا، کانادا و انگلیس، در سال ۲۰۱۳، استرالیا ۲۰۰۰ کودک را طی هجوم دریایی مهاجران بازداشت کرد. در کانادا کودکان مهاجر به عنوان آخرین گزینه از والدینشان جدا می‌شوند و در سال ۲۰۱۸ ، ۱۵۵ کودک در این کشور بازداشت بوده‌اند. در انگلیس ۴۲ کودک مهاجر در سال ۲۰۱۷ به پناهگاه منتقل شده‌اند.

دولت آمریکا کودکانی را که دور از ولدینشان نگهداری می‌شوند، "کودکان بیگانه بدون همراه" می‌نامد. آمریکا هم‌اکنون با شکایات خانواده‌هایی روبه‌رو است که از دولت این کشور برای آسیب رساندن به کودکانشان شکایت کرده‌اند.

مقامات مهاجرتی آمریکا بیش از ۵۴۰۰ کودک را پیش، طی و پس از اجرای سیاست موسوم به "تحمل صفر" در زمینه مهاجرت‌های غیرقانونی از والدینشان جدا کردند./ایسنا

 

بیشتر بخوانید/مرگ حدود 400 مهاجر در مرز آمریکا و مکزیک در سال 2018

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۷۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یونیسف: کشتار کودکان در غزه باید متوقف شود

آفتاب‌‌نیوز :

 آژانس کودکان سازمان ملل روز یکشنبه اعلام کرد که دست کم سه کودک فلسطینی در عملیات نظامی اسرائیل در اردوگاه طولکرم (در کرانه باختری) کشته شدند.

این نهاد بین‌المللی همچنین اضافه کرد: «گزارش‌ها حاکی از آن است که دست کم ۱۴ کودک دیگر در عملیات اسرائیل در شهر رفح (در جنوب غزه) کشته شده‌اند».

یونیسف تاکید کرد: «کشتار کودکان در غزه باید متوقف شده و آتش‌بس فوری باید حاصل شود».

 وزارت بهداشت غزه، بعدازظهر امروز (یکشنبه)، در بیانیه‌ای از افزایش شمار شهدای فلسطینی خبر داد.  

 این وزارتخانه اعلام کرد در حملات ۲۴ ساعت گذشته ارتش رژیم اسرائیل به غزه، ده‌ها فلسطینی به شهادت رسیده‌اند که از این تعداد، ۴۸ فلسطینی شهید و ۷۹ نفر دیگر زخمی به بیمارستان‌های غزه منتقل شده‌اند.

در این بیانیه اشاره شده است همچنان تعداد زیادی از شهدای فلسطینی زیر آوار‌ها هستند.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • انتقاد سناتور سندرز در سنای آمریکا علیه کمک مالی به تل آویو
  • واکنش کنعانی به بازداشت و سرکوب دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا
  • سخنگوی وزارت خارجه: نقش آمریکا در نسل‌کشی اسرائیل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • نقش آمریکا در نسل‌کشی اسراییل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • حـذف کودکان مهاجر از سلامت
  • قطع عضو؛ سرنوشت تلخ کودکان معصوم فلسطینی
  • پرتناقض‌ترین سن کودک کدام است؟
  • ۶۷۸ خیر حامی کودکان تحت حمایت بهزیستی هستند
  • تقویت و جلوگیری از ضعیف‌شدن چشم کودکان
  • یونیسف: کشتار کودکان در غزه باید متوقف شود