Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@13:40:19 GMT

چه کسانی مشمول طرح حمایت اجتماعی و معیشتی هستند؟

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۶۷۲۷۲

«طرح حمایت اجتماعی و معیشتی دولت قرار است با همکاری سازمان برنامه و بودجه و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اجرایی شود. حال علاوه بر اعتبارات مورد نیاز برای اجرای این طرح بانک‌های اطلاعاتی که بر پایه آن می‌توان به‌صورت دقیق مشمولان این طرح را شناسایی کرد، از اهمیت بالایی برخوردار است.»

به گزارش ایسنا، روزنامه ایران نوشت: «در حالی که در سال‌های قبل هیچ نوع بانک اطلاعاتی جامع و کاملی از جمعیت کشور و طبقه‌بندی آنها وجود نداشت، از اواخر سال گذشته راه‌اندازی «سامانه رفاه ایرانیان» که از ابتدای سال‌ جاری ملاک حذف یارانه نقدی سه دهک بالای جامعه قرار گرفته است، به‌عنوان بانک اطلاعاتی کامل و قابل اتکا مطرح می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین اساس علاوه بر اطلاعات هویتی شامل سن و جنس و مشخصات شناسنامه‌ای ایرانیان، اطلاعاتی نظیر محل زندگی، شغل و میزان تحصیلات آنها نیز در این سامانه وجود دارد. اما اطلاعات مهمی که مبنای شناسایی دهک‌های مختلف می‌شود نیز در این بانک جمع‌آوری شده است؛ به طوری که دارایی‌های افراد شامل تعداد خودرو، مجموع ارزش خودرو، تعداد ملک اظهاری، مجموع ارزش ملک، تعداد سفرهای خارجی، شغل افراد و... به طور کامل در دسترس است.

همچنین اطلاعات بانکی افراد نیز بدون این که این اطلاعات در دسترس نهادهای دیگر قرار گیرد، دسته‌بندی شده است. بر این اساس، تمام مردم ایران از نظر میزان تراکنش‌های بانکی در ۵۰ گروه از کم به زیاد دسته‌بندی می‌شوند که این گروه‌ها توسط بانک مرکزی مشخص می‌شود.»

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۷۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهیه بانک اطلاعاتی دارو در چهارمحال و بختیاری

رضا محمدی اظهار داشت: کمبود دارو به صورت روزانه رصد می‌شود و چنانچه مردم با کمبودی روبرو شدند آن را به سامانه ۱۹۰ اطلاع دهند.

وی در خصوص فراوانی شیرخشک در داروخانه‌های استان، افزود: کمبودی در این خصوص وجود ندارد و فقط در هفته گذشته در دو قلم شیرخشک با کمبود روبرو شدیم که این موضوع برطرف شد.

بیشتر بخوانید

حمایت از ۱۳ هزار و ۷۰۰ بیمار خاص و سخت علاج در چهارمحال و بختیاری

محمدی اضافه کرد: هم‌اکنون دانشگاه علوم پزشکی استان با در اختیار داشتن سه مرکز آموزشی درمانی به جمعیت حدود یک میلیون نفری استان خدمات‌رسانی می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • دومین شکست بزرگ اطلاعاتی اسرائیل پس از طوفان الاقصی چیست؟
  • دومین شکست بزرگ اطلاعاتی اسرائیل پس از طوفان الاقصی
  • ژنرال حلیوا رئیس سرویس اطلاعات نظامی اسرائیل کیست و چرا استعفا داد؟
  • تهیه بانک اطلاعاتی دارو در چهارمحال و بختیاری
  • قاتلان مرد ۳۵ ساله در ارومیه دستگیر شدند
  • دستگیری باند قاچاق و توزیع مواد مخدر شهرستان سرخس توسط مرزبانان
  • بانک‌ها پنجشنبه‌ها تعطیل می‌شوند؟
  • پنجره واحد خدمات هوشمند وزارت علوم جزء ۵ کشور برتر جهان
  • بانک‌ها هم مشمول تعطیلی پنجشنبه‌ها می‌شوند؟
  • چه کسانی مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شوند؟