Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-30@08:33:47 GMT

عرضه ۵۶ هزار تن مواد پلیمری در بورس کالا

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۶۷۳۱۹

عرضه ۵۶ هزار تن مواد پلیمری در بورس کالا

تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران امروز (سه شنبه) میزبان عرضه ۵۶ هزار و ۳۱۵ تن مواد پلیمری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی بورس کالای ایران، ۴ هزار و ۷۰۰ تن قیر، ۵ هزار تن گوگرد، ۱۵ هزار تن لوب کات و ۱۰ هزار تن وکیوم باتوم (ماده اولیه تولید قیر و نفت کوره) نیز در تالار مذکور عرضه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گزارش حاکی است، ۶ هزار و ۶۰۰ تن تیرآهن، یک هزار و ۱۰۰ تن سبد میلگرد، ۱۰ هزار تن شمش بلوم، ۱۵۰ تن شمش روی، ۵ هزار تن کنسانتره سنگ آهن، ۱۰۰ تن مس کاتد، ۶۰ تن مس مفتول و ۶ کیلوگرم شمش طلا در تالار محصولات صنعتی و معدنی عرضه می‌شود.

تالار صادراتی بورس کالای ایران نیز در این روز عرضه ۴۹ هزار و ۸۱۶ تن قیر و ۷ هزار تن گوگرد را تجربه می‌کند.

بازار فرعی بورس کالای ایران در این روز شاهد عرضه ۸۰۰ تن رب گوجه فرنگی، ۱۰۰ تن ضایعات فلزی و ۱۰۰ تن ضایعات فولاد است.

صدرنشینی فولادی ها در تالار محصولات صنعتی و معدنی

تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران، دیروز (دوشنبه) میزبان دادوستد ۱۸۵ هزار و ۴۵۱ تن انواع محصولات فولادی بود.

در این روز و در تالار مذکور ۱۶۲ هزار و ۶۷۲ تن انواع ورق های گرم و سرد، یک هزار و ۷۹ تن ورق گالوانیزه، ۳۳۰ تن مس مفتول، ۷ هزار و ۷۰۰ تن سبد میلگرد، ۱۴ هزار تن شمش بلوم، ۱۰۰ تن شمش  روی  و یک کیلوگرم شمش طلا معامله شد.

لازم به ذکر است، ۴۰ هزار تن وکیوم باتوم، ۱۶ هزار و ۵۴۲  تن مواد پلیمری، ۵۲ تن مواد شیمیایی، ۴۷۰ تن قیر، ۱۳۸ تن روغن پایه و یک هزار و ۱۲ تن پارافین واکس سنگین نیز در تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی به فروش رسید.

براساس این گزارش، ۱۹ هزار و ۱۱۵ تن قیر و ۱۰۰ تن عایق رطوبتی هم در تالار صادراتی بورس کالای ایران دادوستد شد./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد هفته وحدت هفته وحدت مسجد مسجد شبستان یزد رئیس جمهور شیراز رفسنجان بورس کالای ایران بورس کالا بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۷۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین با خرید نفت ارزان، کالای گران به ایران می‌فروشد

یک کارشناس اقتصادی با بیان اینکه مبادلات مالی از کانال مستقل مالی دنیا موضوع جدیدی نیست و تا کنون هم پرداخت‌ها و نقل و انتقالات مالی ایران خارج از سوییفت بود، گفت: اقتصادی زمانی رشد می‌کند که بتوانیم با تمام دنیا ارتباط داشته باشیم و از منابع و امکانات با کیفیت ارزان در دنیا به نفع مردم و تولیدکنندگان استفاده کنیم، اما در حال حاضر ایران تمام کالا‌ها و خدمات را از دنیا گران‌تر تهیه می‌کند و حتی نقل و انتقالات پول را هم گران انجام می‌دهیم.

به گزارش ایلنا، کامران ندری درباره توافقات در گروه بریکس برای راه‌اندازی سیستم پرداخت خارج از سوییفت داشت: این موضوع جدیدی نیست و تا کنون هم پرداخت‌ها و نقل و انتقالات مالی ایران خارج از سوییفت بود.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم معاملات را به کشور‌های گروه بریکس یا شرکت‌های چینی محدود کنیم، مشکلی در پرداخت‌ها و نقل و انتقالاتمالی نداریم و این کشور‌ها امکان تسویه وجود دارد، اما باید توجه داشت که خود را به چند کشور محدود کرده‌ایم.

این کارشناس اقتصادی تاکید کرد: اینکه رییس کل بانک مرکزی اعلام می‌کند با غرب هیچ معامله و مبادلات مالی ندارد، افتخار نیست. اینکه به صراحت می‌گویند ارتباطات کشورمان محدود است و تنها با چند کشور در دنیا تجارت و معامله داریم، موضوع قابل افتخارنیست و دنیا در این چند کشوری که در حال حاضر با آن‌ها تعامل داریم، محدود نمی‌شود.

ندری گفت: تکنولوژی، منابع ارزان قیمت و دانش فنی در کشور‌های دیگری وجود دارند که اگر بخواهیم به این موارد دسترسی پیدا کنیم، چه گزینه‌ای داریم؟ و زمانی که ارتباط ما با این کشور‌ها قطع است نمی‌توان انتظار رشد اقتصادی داشته باشیم و در این ارتباطات محدود رشد اقتصادی ایجاد نمی‌شود.

وی ادامه داد: رشد اقتصادی زمانی به وجود می‌آید که بتوان از ارزان‌ترین منابعی که در دنیا وجود دارد استفاده کرد. اگر به دنبال رشداقتصادی هستیم باید با تمام دنیا ارتباط برقرار کنیم.

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه می‌توان ارتباطات را به چند کشور محدود کرد، اما هزینه‌ها را افزایش می‌دهیم، اظهار داشت: درحالی که می‌توانیم منابع ارزان‌تری را از کشوری خریداری کنیم، اما در این شرایط تنها امکان خرید از چین و هند را داریم و راهی جزاین هم نداریم.

ندری تاکید کرد: در تجارت با چین هم محدود هستیم چراکه شرکت‌های چینی هم با شرکت‌های آمریکایی همکاری دارند و این مراودات در قالب سوییفت است و خارج از سوییفت معاملاتی ندارند. از این رو، با ایران هم وارد معامله نمی‌شوند بنابراین در معاملات با چین هم محدودیت‌های داریم. مگر اینکه یک خط مبادلاتی مستقیم برای ارتباط با ایران ایجاد کنند و ایران برای راه‌اندازی این خط مستقل متحمل هزینه‌هایی می‌شود. امروز چین نفت ایران را ارزان و کالای چینی را گران به ایران می‌فروشد.

وی افزود: آقایان نمی‌خواهند این را بپذیرند که اقتصاد زمانی رشد می‌کند که بتوانیم با تمام دنیا ارتباط داشته باشیم و بتوانیم از منابع و امکانات با کیفیت ارزان در دنیا به نفع مردم و تولیدکنندگان استفاده کنیم، اما در حال حاضر ایران تمام کالا‌ها و خدمات را از دنیا گران‌تر تهیه می‌کند و حتی نقل و انتقالات پول را هم گران انجام می‌دهیم.

این کارشناس اقتصادی گفت: شبکه‌ای تحت عنوان سوییفت راه‌اندازی شده و همه کشور‌ها هم با سهمی متفاوت عضو این شبکه هستند، اما ایران می‌خواهد سیستمی مشابه به سوییفت را برای ارتباط با هر بلوک از نو ایجاد کند، آیا این اقدام منطقی است؟ این اقدام نشدنی نیست، اما هزینه‌های کشور را افزایش می‌دهد. تمام این هزینه‌های مازاد به دلیل دشمنی کور با برخی از کشور‌ها است و دنیا هم تاجایی که منافع آن‌ها ایجاب کند با ایران کنار می‌آید، اما جایی که برای آن صرفه اقتصادی نداشته باشد اقدامی نخواهد کرد.

دیگر خبرها

  • کیفیت کالاها را از اتحادیه ها استعلام کنید
  • چین با خرید نفت ارزان، کالای گران به ایران می‌فروشد
  • توزیع ۱۲۰ تن کالای اساسی در سراب
  • واردات کالای بی کیفیت به صفر رسیده است
  • از کشف کالاهای غیربهداشتی تا چوب تاغ در عملیات‌ پلیسی سمنان
  • کشف، ضبط و معدوم سازی حدود ۱۹ تن انواع مواد خام دامی
  • قاچاق می‌تواند جهش تولید را با مشکل مواجه کند
  • جابجایی بیش از ۲۱ میلیون تن کالا از مازندران
  • بارگیری محموله ۸۲ هزار تنی مواد معدنی در بندر امام خمینی
  • کشف کالای دخانی ۱۰ میلیاردریالی قاچاق در بابل