Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام رستمی با اعلام آغاز بیست‌وسومین دوره طرح «همسفر تا بهشت»، گفت: ثبت‌نام در این طرح تا پایان آذرماه ادامه دارد. طرح جامع ازدواج دانشجویی به‌زودی رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام  والمسلمین «محمد رستمی» در نشست خبری بیست و سومین دوره ازدواج دانشجویی که امروز (سه شنبه، 21 آبان ماه) در محل نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها برگزار شد با بیان اینکه خانواده کوچکترین و در عین حال مهمترین نهاد جامعه است، گفت: ازدواج بهترین بنا در سنت و گفتار پیامبر اسلام (ص) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها افزود: ایمان و اعمال افراد ازدواج کرده برتر از کسانی است که می توانستند اما ازدواج نکردند.

 

وی با بیان اینکه بررسی ها خبر از کاهش آمار ازدواج در کشور می دهد، اظهار کرد: این موضوع از نظر دینی و میهنی اصلا مطلوب نیست زیرا ازدواج با افزایش جمعیت و آرامش جامعه کاملا مرتبط است.

 

رستمی در ادامه با اشاره به تاریخچه ازدواج دانشجویی که به همت نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها آغاز شد، گفت: ازدواج دانشجویی الگویی هم برای دانشگاهیان و هم برای سایر اقشار جامعه باید محسوب شود.

 

 

 

وی ازدواج دانشجویی را از ازدواج های موفق در کشور دانست و اضافه کرد: ثبت نام در بیست و سومین دوره ازدواج دانشجویی یا همان طرح «همسفر تا بهشت» از امروز آغاز شده است و تا پایان آذر ماه ادامه دارد.

 

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها ادامه داد: کسانی که از ابتدای سال 1397 تا پایان آذرماه جاری عقدشان انجام شده باشد و در هنگام عقد دانشجو باشند، می توانند در بیست و سومین دوره ازدواج دانشجویی شرکت کنند.


وی افزود: سقف خاصی برای ثبت نام در ازدواج دانشجویی لحاظ نکرده ایم زیرا همه مجموعه های حمایتی به ویژه دفتر مقام معظم رهبری علاقه مند به حمایت های حداکثری از طرح «همسفر تا بهشت» هستند.

 

رستمی تاکید کرد: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری بنا بر ماموریتی که از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به آن محول شده است به زودی طرحی جامع را برای ازدواج دانشجویی رونمایی می کند که تمام مراحل قبل و بعد از ازدواج را شامل می شود و البته نیازمند حمایت همه دستگاه های مسئول است.

 

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها با بیان اینکه 20 هزار زوج در سال گذشته برای ازدواج دانشجویی ثبت نام کردند، ابراز کرد: تجربه های خوبی درباره انتخاب دانشجویان هم‌کفو و موضوع همسرگزینی در کشور وجود دارد که البته نمی توان فعلا برای آن طرحی جامع ارایه کرد البته در طرح جامع ازدواج دانشجویی موضوع انتخاب زوج های هم کفو و همسرگزینی لحاط می شود.

 

وی در ادامه با بیان اینکه هیچ نهادی نمی تواند به تنهایی متولی ازدواج در کشور باشد، خاطرنشان کرد: امیدوارم با توجه به روسای قوا در جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی طرح جامع ازدواج دانشجویی ضمانت اجرایی خوبی پیدا کند.

 

پایان پیام/397

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد هفته وحدت کانون های فرهنگی هنری مساجد شیراز شبستان یزد اصفهان اردبیل مساجد خبرگزاری شبستان رفسنجان حجت الاسلام رستمی طرح همسفر تا بهشت ازدواج دانشجویی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۷۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات «وعده صادق» نقطه عطف عبور از چالش‌ها است

‌به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی شعبان‌زاده ظهر سه شنبه در نشست تخصصی و نخبگانی بررسی اقدام مقتدرانه سپاه پاسداران و تنبیه رژیم متجاوز صهیونسیتی که در سالن جلسات شهید زین الدین اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد، اظهار کرد: امروز نیازمند روایت درست از تحولات منطقه هستیم.

وی با اشاره به اینکه به دنبال خط سیر محتوایی روایت برای مخاطب هستیم، مطرح کرد: برای این هدف باید ۶ محور نصرت آیه‌ها، کوچک انگاری قله‌ها، تحریف روایت‌ها، اشتباه محاسباتی رژیم صهیونسیتی، آغاز فتوحات در داخل و سرنوشت آینده جهان و سرنوشت مردم فلسطین و غزه را مدنظر قرار داد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان اینکه نهضت زندگی با آیه‌ها در راستای محور نخست است، عنوان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که ما به قله نزدیک شده‌ایم ولی دشمن با جنگ‌های ترکیبی باور این مسئله را از مردم دور کرده است.

وی با اشاره به اینکه باید روایت درست از قله صورت بگیرد، خاطرنشان کرد: باید در عملیات وعده صادق قله‌هایی که فتح شده است را به درستی برای مردم تبیین کرد.

شعبان زاده با بیان اینکه دشمن از طریق رسانه و هنر به دنبال تحریف است، تصریح کرد: باید حقایقی که تحریف شده است را برای مردم روشن کنیم و اجازه جولان در وادی روایت از اتفاقات مهم امروز جهان را به دشمن ندهیم.

وی با اشاره به اینکه تحلیل مقام معظم رهبری مبنی بر شکست راهبردی دشمن بود، یادآور شد: دستگاه راهبردی مقام معظم رهبری بر دستگاه محاسباتی دشمن تسلط کامل دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان اینکه ضرورت دارد تا از محاصره تبلیغاتی دشمن نجات پیدا کنیم، ابراز کرد: عملیات وعده صادق می‌تواند نقطه عطف عبور از چالش‌های مختلف داخلی و خارجی باشد.

وی با اشاره به اینکه امروز معادلات به نفع جبهه مقاومت تغییر پیدا کرده است، بیان کرد: طبق فرموده مقام معظم رهبری فلسطین کلید رمزآلود ظهور است و باید این موضوع را برای مردم تبیین کنیم.

شعبان زاده افزود: ابعاد افتخار آمیز این عملیات اگر به خوبی تبیین شود، شاهد امید، افتخار، اعتماد به نفس ملی و افزایش ظرفیت سرمایه‌های ملی و اجتماعی خواهیم بود.

کد خبر 6079079

دیگر خبرها

  • رهبر انقلاب رژیم غذایی خاصی دارند؟
  • روایت دکتر مرندی از سال‌ها همراهی با مقام معظم رهبری ؛ ماجرای عبای سوغاتی چه بود؟
  • عملیات «وعده صادق» نقطه عطف عبور از چالش‌ها است
  • روایتی دست اول از عمل جراحی رهبر انقلاب
  • رهبر انقلاب به فرزندانشان اجازه نداده‌اند در هیچ کار سیاسی و اقتصادی دخالت کنند | ماجرای هدیه گران قیمتی که رهبری پس دادند
  • روایتی دست اول از عمل جراحی پروستات رهبر انقلاب | هدیه گران قیمتی که رهبری پس دادند چون... | رهبر انقلاب کوهپیمایی و پیاده‌روی روزانه دارند؟
  • رونمایی از یادمان «نشان فداکاری مقام معظم رهبری به شهدای دانشگاه افسری امام علی (ع)»
  • مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری: ایران در دفاع از تمامیت ارضی خود با هیچ‌کس شوخی ندارد
  • ایران سیلی جانانه‌ای به رژیم صهیونیستی زد
  • دانشجو و دانشگاه باید دارای هوش و تحلیل سیاسی باشد