Web Analytics Made Easy - Statcounter

نباید منافع ملی را فدای منافع جناحی و حزبی کنیم/ مفدسین اقتصادی ستون پنجم دشمن هستند/ امنیت ملی یعنی امنیت کل کشور / سپر امنیتی کشور باید ضمن به رسمیت شناختن اعتراضات مردمی ناشی از فشار اقتصادی دشمن، باید صف دشمن را از خودی تفکیک کرده و با مردم حداکثر لطافت و با دشمن حداکثر قاطعیت داشته باشد

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با تاکید بر اینکه نباید منافع ملی را فدای منافع جناحی و حزبی کنیم، تصریح کرد: امنیت ملی یعنی امنیت کل کشور.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، سردار جلالی صبح امروز (سه شنبه) در کنفرانس پدافند غیرعامل در وزارت کشور با اشاره به اینکه امروز درگیر یک نزاع جدی با آمریکا هستیم، اظهار کرد: در سال 98فاصله خاکریز ایران و آمریکا کم شده و به هم نزدیک شدند. رویکرد آمریکا جنگ ترکیبی است یعنی  همه مولفه های قدرت خود را علیه ما به کار گرفته است.

وی ادامه داد: این جنگ ترکیبی و هوشمند در عرصه های مختلف است. این جنگ براساس نقاط ضعف طرف مقابل تنظیم می شود. در مقابل سه رویکرد در سال97 در برابر ما بود یعنی مذاکره، وادادگی و مقاومت. رهبری فرمودند رویکرد مقاوت فعال را دنبال کنیم و اشاره کردند نه جنگ می شود و نه مذاکره. استراتژی مقاومت فعال یعنی استفاده هم افزا از همه مولفه های قدرت خود علیه دشمن.

سردار جلالی همچنین تصریح کرد: ما در عرصه نظامی توانستیم پاسخ قاطعی به دشمن داده و پهپاد دشمن را ساقط کردیم. با این پاسخ، بازدارندگی جدید در منطقه ایجاد شد. آمریکا به این نتیجه رسید که قادر نیست هیچ پاسخ نظامی به ایران بدهد. عربستان و امارات و رژیم صهیونیستی هم متوجه شدند که آمریکا توان دفاع از خودش را ندارد. مدتی بعد آمریکا در پاسخ عربستان که خواهان حمله به ایران بود، گفت به ما حمله نشده است که به ایران حمله کنیم. این یعنی موازنه امنیتی جدید در منطقه و حضور یک قدرت منطقه ای یعنی ایران.

ریس سازمان پدافند غیرعامل با بیان اینکه باید مقاومت دفاعی را مقاومت غیرنظامی ترکیب  و استراتژی واحدی برای مقاومت ایجاد کنیم، گفت: همه مسئولان و مردم باید فهم دقیقی از استراتژی مقاومت فعال داشته باشند و با دقت بالا به آن عمل کنند. نیروهای مسلح، دستگاه های اجرایی و حاکمیتی و مردم به صورت هماهنگ این استراتژی را اجرا کنند زیرا ما در چند لایه با دشمن درگیر هستیم. از سویی کسی حق ندارد این استراتژی ملی را برهم بزند. کسی که آگاهانه این کار را انجام دهد به کشور خیانت کرده است. در این راستا نباید منافع ملی را فدای منافع جناحی و حزبی کنیم. امنیت ملی یعنی امنیت کل کشور. در این استراتژی، عناصر باید هم افزا بوده نه اینکه ضد هم کار کنند.

اعتراضات مردمی ناشی از فشار اقتصادی را به رسمیت بشناسیم

سردار جلالی با بیان اینکه دفاع قاطع از منافع سرزمینی،  مشارکت و مقاومت مردمی، اصلاح مداوم رفتارها و تصمیمات اقتصادی، حل مشکلات اقتصادی، اصلاح و هوشمندکردن سیستم توزیع از عناصر استراتژی مقاومت فعال است، تصریح کرد: سپر امنیتی کشور باید ضمن به رسمیت شناختن اعتراضات  مردمی ناشی از فشار اقتصادی دشمن، باید صف دشمن را از خودی تفکیک کرده و  با مردم حداکثر لطافت و با دشمن حداکثر قاطعیت داشته باشد.

اولویت دفاع از سفره و معیشت مردم

سردار جلالی با بیان اینکه مفدسین اقتصادی ستون پنجم دشمن هستند، تاکید کرد: دفاع از سفره و معیشت مردم باید در اولویت باشد و سیستم هوشمندی برای حمایت از اقشار مختلف مردم داشته باشیم. از سویی باید با مفسد و مفسده مقابله کرد. خوشبختانه شمشیر عدالت توسط قوه قضائیه بلند شده است. ممکن است برخی هم از مقابله با فساد بدشان بیاید، ولی باید با فاسدین اقتصادی مقابله قاطع، شفاف، به موقع و به دور از سیاسی کاری کرد. با هر مفسدی در هر مقامی برخورد کرد و در این زمینه نباید دوقطبی ایجاد کرد.

برخی شبکه های اجتماعی که از خارج هدایت می شوند می توانند مردم را علیه نظام تحریک کنند

رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: امکان سازماندهی مردم در شبکه های اجتماعی که از خارج از کشور هدایت می شود، وجود دارد و این شبکه ها می توانند مردم را علیه نظام تحریک کنند. البته این تهدید فقط علیه ایران نیست بلکه برای همه کشورها وجود دارد ولی ما نباید اجازه دهیم دشمن در فضای مجازی علیه کشور فعالیت کند.

سردار جلالی خاطرنشان کرد: حفاظت از زیر ساخت ها یکی از مسائل اساسی پدافند غیرعامل است و ما به یک اکوسیستم جدید برای حفاظت از زیرساخت ها نیاز داریم زیرا زیر ساخت ها دیگر مثل گذشته نیست و ترکیبی شده است.به آیین نامه و مقررات بومی و تنظیم کار بین دستگاه ها برای حفاظت از زیرساخت ها نیاز داریم. آیین نامه مقابله با زلزله ژاپن به کار ما نمی آید. اتاق کنترل پالایشگاه ستاره خلیج فارس نباید براساس الگوی سایر کشورها باشد زیرا تهدیدات ما متفاوت است و آمریکا ما را رسما تهدید می کند.

وی همچنین بیان کرد: نحوه ساخت شهر موشکی را کسی به ما نشان نداد، بلکه خودمان آن را  ایجاد کردیم. ما در حوزه ساخت های زیرزمینی به بلوغ رسیده ایم و موشک را در زیر زمین نگهداری کرده و آن را به سطح زمین آورده و آن را تا دو هزار کیلومتر می توانیم شلیک کنیم. در سایر حوزه ها هم به این الگو نیازمندیم. به نظام فنی مهندسی برای حفاظت از زیرساخت ها نیز نیازمندیم.

سردار جلالی در ادامه تصریح کرد: ما باید مهندسی تهدیدشناسی داشته باشیم یعنی منبع تهدید را بشناسیم، تهدید را برآورد کنیم، اثر تهدیدات را اندازه بگیریم، تهدیدات را کمی سازی کنیم و بر اساس یک سیستم تهدید را رصد، پایش و مدیریت کنیم. این روند در دانشگاه های کشور انجام نمی شود./ 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۷۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقاومت بی‌نظیر نیروی مقاومت و مردم غزه به اسلام عزت بخشیده است/جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد/اقدامات تبلیغاتی مقاومت فلسطین جلوتر از دشمن صهیونیستی بوده است

تابناک _ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز در دیدار آقای اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و هیأت همراه، با تجلیل از ایستادگی بی‌نظیر نیرو‌های مقاومت فلسطین و همچنین مردم غزه تاکید کردند: صبر تاریخی مردم غزه در مقابل جنایت‌ها و وحشیگری‌های رژیم صهیونیستی که با حمایت کامل غرب انجام می‌شود، یک پدیده عظیم است که حقیقتا به اسلام عزت بخشیده و موضوع فلسطین را علی‌رغم خواست دشمن، به مسئله اول جهان تبدیل کرده است.

رهبر انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه کشتار مردم غزه و نسل‌کشی در این منطقه هر انسان صاحب وجدانی را متاثر می‌کند، افزودند: جمهوری اسلامی ایران در موضوع حمایت از قضیه فلسطین و مردم مظلوم و مقاوم غزه هیچ تردیدی به خود راه نخواهد داد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای موضوع حمایت افکار عمومی بین‌المللی و همچنین افکار عمومی جهان اسلام به‌ویژه دنیای عرب از مردم غزه را مهم ارزیابی کردند و گفتند: اقدامات تبلیغاتی و رسانه‌ای مقاومت فلسطین تاکنون بسیار خوب و جلوتر از دشمن صهیونیستی بوده است و باید در این زمینه بیش از پیش اقدام شود.

ایشان همچنین یاد شهید «العاروری» از رهبران حماس را که به دست رژیم صهیونیستی به شهادت رسید، گرامی داشتند و خاطر نشان کردند: این شهید بزرگوار شخصیت برجسته‌ای بود که عاقبتِ مبارکِ شهادت، پاداش خداوند متعال به مجاهدت‌های وی بود.

آقای اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس نیز در این دیدار ضمن تشکر و قدردانی از حمایت‌های مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران از قضیه فلسطین و به‌خصوص مردم غزه، گزارشی از آخرین تحولات میدانی و سیاسی جنگ غزه ارائه کرد و گفت: صبر و ایستادگی مثال‌زدنی مردم غزه و نیرو‌های مقاومت در این شش ماه، که ناشی از ایمان راسخ آنان است موجب شده دشمن صهیونیستی به هیچ یک از اهداف راهبردی خود در جنگ غزه، دست نیابد.

رئیس دفتر سیاسی حماس با تاکید بر اینکه عملیات «طوفان‌الاقصی» اسطوره شکست‌ناپذیری رژیم صهیونیستی را از بین بُرد و اکنون دشمن صهیونیستی بعد از گذشت شش ماه خسارت‌های سنگینی را متحمل شده و هزاران نفر از نظامیان این رژیم کشته و زخمی شده‌اند، افزود: جنگ غزه یک جنگ جهانی است و هیأت حاکمه آمریکا شریک اصلی جنایت صهیونیست‌ها است، زیرا رأسا هدایت جنگی رژیم صهیونیستی را بر عهده دارد.

وی در پایان خطاب به رهبر انقلاب تاکید کرد: به جنابعالی اطمینان خاطر می‌دهم که به‌رغم همه وحشیگیری‌ها و جنایات و نسل‌کشی که در غزه در جریان است، مردم غزه و نیرو‌های مقاومت با قدرت ایستاده‌اند و به دشمن صهیونیستی اجازه نخواهند داد ذره‌ای به اهداف خود دست یابد.

دیگر خبرها

  • مشارکت بیش از۲۵۰ نفر در طرح مردمی حفاظت از یوز ایرانی در نوروز ۱۴۰۳
  • پلیس محور و هدایتگر تأمین امنیت در جامعه است
  • رهبر انقلاب: مقاومت بی‌نظیر نیروی مقاومت و مردم غزه به اسلام عزت بخشیده/ ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد
  • مقاومت بی‌نظیر مردم غزه به اسلام عزت بخشیده است
  • رهبر انقلاب به اسماعیل هنیه: مقاومت بی‌نظیر نیروی مقاومت و مردم غزه به اسلام عزت بخشیده است
  • مقاومت بی‌نظیر نیروی مقاومت و مردم غزه به اسلام عزت بخشیده است/جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد/اقدامات تبلیغاتی مقاومت فلسطین جلوتر از دشمن صهیونیستی بوده است
  • جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد
  • مقاومت بی‌نظیر نیروی مقاومت و مردم غزه به اسلام عزت بخشیده است
  • اتحادیه کشور‌های اسلامی برای دفاع از منافع مسلمانان تشکیل شود
  • ضرورت تشکیل اتحادیه کشور‌های اسلامی برای دفاع از منافع مسلمانان