Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-18@16:16:21 GMT

طرح «نهضت ملی حفظ قرآن» در مدارس استان مرکزی

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۶۷۶۹۳

طرح «نهضت ملی حفظ قرآن» در مدارس استان مرکزی

طباطبایی از اجرای طرح نهضت ملی حفظ قرآن کریم«۱۴۵۳» در مدارس استان مرکزی برای دومین سال متوالی خبر داد.

«سید مجتبی طباطبایی» با اشاره به اینکه طرح نهضت ملی حفظ قرآن (حفظ جزء ۳۰)  در مدارس استان مرکزی آغاز شده است، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: این طرح سال گذشته با محوریت دوره ابتدایی آغاز شد که سال گذشته بیش از  48 هزار دانش آموز و فرهنگی در آن شرکت داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی با اشاره به اینکه این طرح ادامه سال گذشته است، افزود: سال گذشته استقبال خوبی از این طرح شد ولی به دلیل اینکه سال اول بود و تجربه ها در خصوص ثبت نمرات و ورود به سامانه کم بود 8 هزار نفر موفق به ثبت نمرات شدند.

 

 

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح نهضت ملی حفظ قرآن کریم ویژه دانش‌آموزان سه دوره تحصیلی است، ادامه داد: این طرح در تمام مدارس استان با تأکید بر دانش‌آموزان دوره ابتدایی در حال برگزاری است و ثبت‌نام پس از ارسال بخش‌نامه به تمامی مدارس استان آغاز شده و تا پایان آبان‌ماه نیز ادامه دارد.

 

 

این مقام مسئول  ادامه داد: شرکت کنندگان در این دوره در سه مرحله از سوره مبارکه «ناس تا زلزال» از سوره مبارکه «بینه تا طارق» و از سوره مبارکه «بروج تا نبأ» موفق به حفظ جزء ۳۰ کلام وحی می‌شوند.

 

 

طباطبایی اضافه کرد: طرح نهضت ملی حفظ قرآن کریم به منظور تحقق تأکیدات مقام معظم رهبری در تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم در سراسر کشور اجرایی می‌شود؛ در راستای اجرای این طرح، اهداف جلسات به صورت ستادی با حضور مدیر کل آموزش و پرورش، معاونین، کارشناسان امور قرآن، عترت و نماز ادارات شهرستان تشریح شده است.

پایان پیام/177

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد هفته وحدت مسجد شبستان یزد اردبیل اصفهان خبرگزاری شبستان رفسنجان استان بوشهر هفته کتاب و کتابخوانی استان مرکزی اراک آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۷۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این افراد معلم می‌شوند

رضا مراد صحرایی در کمیسیون تخصصی توسعه آموزش عمومی قرآن کشور اظهار کرد: براساس مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی، جذب نخبگان بدون آزمون در دانشگاه فرهنگیان انجام خواهد شد و این به معنای استخدام رسمی است.

وی افزود: دانشگاه فرهنگیان برای مهر ۱۴۰۳ از میان نخبگان قرآنی یعنی حافظان و قاریان قرآن که مقام دارند، دانشجو معلم استخدام می‌کند.

صحرایی گفت: نخبگان در حوزه‌های ورزشی و هنری هم می‌توانند بدون کنکور وارد دانشگاه فرهنگیان شوند.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: در برنامه تربیت اوان کودکی که سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک آن را مصوب کرده است، موضوع تربیت قرآنی یکی از برنامه‌های جدی است.

وی با اشاره به اینکه معاونت پرورشی و فرهنگی با مسئولیت معاونت حقوقی وزارت آموزش و پرورش، سازوکار بهره‌مندی مؤسسات قرآن از فضای مدارس کشور برای برگزاری کلاس‌های قرآن را پیدا کنند، گفت: اگر این سازوکار وجود دارد، روش اجرای آن طی یک هفته اعلام شود و اگر وجود ندارد، در مدت یک هفته ساز و کار آن مشخص شود.

صحرایی با اشاره به اینکه پول‌های قرآنی کشور باید در آموزش و پرورش هزینه شود نه در جا‌های دیگر افزود: همواره قربانی عدم توجه از سوی دستگاه‌هایی بودیم که نمی‌دانند تحول باید از آموزش و پرورش ایجاد شود، هم‌اکنون در کشور مشکل کمبود پول وجود ندارد، مسئله این است که نمی‌دانیم پول در کجا هزینه شود.

وی ادامه داد: طرح تاسیس مدارس غیردولتی قرآنی ظرف یک ماه ارائه شود و برای سال تحصیلی جدید حتی با درصدی از مدارس موجود، این کار اجرا شود. هم اکنون برخی مدارس غیردولتی در حال اجرای این کار هستند و به دلیل قرآن پایه بودن، خانواده‌ها هزینه پرداخت می‌کنند تا فرزندشان اینگونه تربیت شود.

طرح اتقان را به رتبه‌بندی مرتبط کنید

وزیر آموزش و پرورش درباره طرح اتقان بیان کرد: این طرح ارتقای توانمندی قرآنی معلمان دوره ابتدایی است و باید آن را به رتبه‌بندی معلمان مرتبط کنیم و معلمی که دوره اتقان را طی نکرده است، از رتبه‌بندی محروم شود. معلمان بدون سواد قرآنی وارد آموزش و پرورش نمی‌شوند، اما ممکن است در گذر زمان به دلیل اینکه با قرآن مانوس نبودند، آن را فراموش کنند و باید در دوره‌های ضمن خدمت به آموزش قرآن توجه کرد.

صحرایی ادامه داد: برای تسری طرح اتقان به دوره متوسطه دوم بیاندیشید همچنین دوره‌های تأمین مدرسان قرآن برگزار شود؛ نیم میلیون نفر از معلمان باید در طرح مسطورا شرکت کنند که تا کنون حدود ۴۵۰ هزار نفر در این طرح شرکت کرده‌اند.

وی تاکید کرد: مؤسسات مختلف از جمله مؤسسات قرآن نباید در کنار مدارس قد علم کنند بلکه مدرسه را تقویت کنند، نباید به مدرسه آسیب بزنیم و نگذاریم آموزش و پرورش نحیف شود

منبع: تسنیم

tags # معلم سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • تقدیر از نانوای حافظ قرآن کریم در اسفراین
  • این افراد معلم می‌شوند
  • انتخاب قاری مازندرانی برای تشرف به سفر حج تمتع
  • رونمایی از مصحف صوتی به روایت ورش از نافع در الجزایر
  • کرسی ثابت تلاوت و تدبر در قرآن کریم در یاسوج
  • ترویج زندگی قرآنی در جامعه امروزی ضروری است
  • محفل انس قرآن کریم در پایگاه دریایی بوشهر برگزار شد
  • برگزاری محفل انس و تدبر قرآن به‌مناسبت روز ارتش در بوشهر
  • شرکت بیش از ۱۲ هزار نفر در نوزدهمین آزمون ارزیابی حافظان
  • تنبیه موشکی رژیم صهیونیستی نشان از اقتدار جمهوری اسلامی است