Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@22:18:02 GMT

بیش از ۲ هزار کیلوگرم مواد مخدر درالبرز امحاء شد

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۶۷۷۰۵

بیش از ۲ هزار کیلوگرم مواد مخدر درالبرز امحاء شد

سردار عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی استان البرز اظهار داشت: مبارزه و مقابله با معضل مواد مخدرکار عمومی و جمعی است و  انتظار می رود سازمان ها و نهادهای مرتبط با این موضوع نیز نهایت تلاش  خود را برای مقابله با این معضل خانمانسوز  به عمل آورند.

وی اضافه کرد: استان البرز کمتر به عنوان مقصد قاچاق مواد مخدر مطرح بوده بلکه به خاطر  نزدیکی به تهران بخشی از مواد به البرز انتقال می یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۱ هزار و ۷۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان البرز کشف و ضبط شده است.

فرمانده انتظامی استان البرز افزود:  پلیس این استان  اقدامات خوبی برای جمع آوری معتادان متجاهر درسطح این استان انجام داده اما به دلیل عدم وجود اردوگاه بازپروری معتادان،  تعدادی از این  افراد با توجه به چند بار دستگیری همچنان در معابر عمومی دیده می شوند.

یکی از اولویت‌های مهم پلیس البرز در سال جاری  مبارزه قاطع و جدی با قاچاقچیان مواد مخدر است و  خانواده ها به عنوان عامل مهم در پیشگیری و کنترل معضل بزرگ مواد مخدر باید مراقبت بیشتری از فرزندان خود داشته باشند.

سردار محمدیان  بیان داشت: اکنون  طرح پاکسازی نقاط آلوده البرز در حال اجرا است که به صورت مستمر و با برنامه ریزی های اطلاعاتی و عملیاتی اجرا می شود.

وی تاکید کرد که ریشه کن کردن معضل مواد مخدر نیاز به همکاری  آحاد مردم و مسئولان دارد.

ساکنان البرز در صورت مشاهده  موارد مشکوک مراتب را به پلیس ۱۱۰ اطلاع  دهند.
 

برچسب‌ها ریاست پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا البرز امحا مواد مخدر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: البرز امحا مواد مخدر البرز امحا مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۷۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۵۸۰ تن مواد مخدر در سال ۱۴۰۲/ تریاک همچنان پیشتاز

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا از کشف بیش از ۵۸۰ تن مواد مخدر در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: مخدر تریاک همچنان رتبه نخست در کشفیات را دارد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سردار ایرج کاکاوند درباره اجرای طرح «آرامش در شهر» اظهار داشت: همکاران ما در انتظامی و سایر دستگاه‌های مسئول در مبارزه با مواد مخدر، همراهی، همدلی و اقدامات بسیار خوبی را در جمع آوری معتادان متجاهر و دستگیری خرده فروشان مواد مخدر در سطح کشور داشتند؛ چراکه اولین دغدغه مردم در حوزه مبارزه با مواد مخدر بحث حضور معتادان متجاهر در معابر، میادین، بوستان‌ها و محلات شهر‌ها بوده و در این راستا سردار فرمانده کل انتظامی قولی را به مردم دادند و صراحتا به مردم اعلام کردند که در این حوزه از ما مطالبه گری کنید؛ بنابراین برنامه ریزی مستمر و هدفمندی برای جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر و دستگیری خرده فروشان مواد مخدر آغاز شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا ادامه داد: قرارگاه مقابله با خرده فروشان مواد مخدر و جمع آوری معتادان متجاهر در پلیس راه اندازی شد؛ این قرارگاه وظیفه هدایت ستادی، اطلاعاتی و عملیاتی استان‌ها را در این ماموریت، عهده دار بود، البته یکی از اقدامات در این قرارگاه، بحث ایجاد ظرفیت توسط سایر دستگاه‌ها به منظور نگهداری معتادان متجاهر بود و خوشبختانه در این حوزه اتفاقات بسیار خوبی افتاد.

سردار کاکاوند یادآور شد: در سطح کشور ظرفیت محل‌های نگهداری معتادان متجاهر افزایش یافت و هم افزایی و همدلی در این حوزه میان دستگاه‌های متولی صورت گرفت و تقویت شد؛ راه اندازی قرارگاه مقابله با خرده فروشان مواد مخدر و جمع آوری معتادان متجاهر در پلیس، دستاورد‌های خوبی را برای مردم و جامعه در پی داشت.

وی عنوان کرد: ما در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ و در راستای تشدید برخوردها، اجرای طرح سراسری آرامش در شهر را به منظور جمع آوری هدفمند‌تر و تشدید دستگیری خرده فروشان متناسب با جغرافیا، جرم و نقاط آلوده به حضور معتادان متجاهر را دنبال کردیم.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: اولین مرحله از اجرای طرح آرامش در شهر همزمان با هفته فراجا در سال گذشته آغاز شد و اجرای این طرح ماهانه به صورت مستمر در کشور دنبال شد و از همه قابلیت‌های انتظامی و اطلاعاتی استفاده شد تا با استمرار اجرای این طرح، رضایت مندی مردم را جلب کنیم و افزایش دهیم. (۶ مرحله از طرح " آرامش در شهر" در کشور اجرا و عملیاتی شد.)

تمرکز بر پاکسازی پاتوق‌ها و نقاط آلوده به توزیع و مصرف مواد مخدر

سردار کاکاوند در تشریح توفیقات حاصل از اجرای این طرح بیان کرد: با تلاش‌ها و مجاهدت‌های شبانه روزی پلیس توفیقات خوبی حاصل شده است؛ افزایش ۳۵ درصدی دستگیری خرده فروشان و افزایش ۱۰۰ درصدی جمع آوری معتادان متجاهر در سال ۱۴۰۲ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از جمله این توفیقات است؛ اما آنچه در این فرایند یک دستاورد مهم تلقی می‌شود " رضایت " مردمی است که با شاخص‌های گوناگون قابل سنجش و ارزیابی است.

وی یادآور شد: پلیس وظیفه جمع آوری معتادان متجاهر را عهده دار است، اما آنچه که ما به عنوان متولی امر در راستای پاسخگویی به دغدغه مردم و تحقق وعده فرمانده کل انتظامی بایستی دنبال کنیم، هم افزایی سایر دستگاه‌ها درباره هدفمند کردن جمع آوری معتادان و افزایش بازه زمانی نگهداری این معتادان به منظور تکمیل چرخه بهبود بود، که این اتفاق صورت گرفت.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: جلسات متعددی را با دستگاه‌های متولی در این امر برگزار کردیم؛ موضوعات و دغدغه‌ها مطرح شد و امروز شاهدیم که همه دستگاه‌های مسئول در این حوزه، پای کار هستند؛ جا دارد از این همکاری‌ها بویژه ستاد مبارزه با مواد مخدر نهاد ریاست جمهوری که بستر این هم افزایی و همکاری را ایجاد و تقویت کردند، تشکر کنم؛ انصافا پشتیبانی خوبی از سازمان‌های مسئول در مبارزه با مواد مخدر داشتند به طوری که دغدغه مردم در این حوزه کمتر شده است؛ مطابق رصد و ارزیابی‌های صورت گرفته به منظور بررسی اثربخشی اقدامات، باید گفت شاهد کاهش ۱۵ درصدی تماس‌های مردمی با ۱۱۰ در اعتراض به وجود معتادان متجاهر و جولان خرده فروشان مواد مخدر (کاهش تماس‌های مردمی با ۱۱۰ درباره جرایم مرتبط با مواد مخدر) در طول ۱۲ ماه سال گذشته بودیم.

وی ادامه داد: از طرفی، پیگیری برای ایجاد ظرفیت محل نگهداری معتادان متجاهر از سایر دستگاه‌ها منجر به افزایش بیش از ۲۰ هزار نفر (ظرفیت) در سال ۱۴۰۲ شده است، البته این ظرفیت‌ها در حال افزایش و طی روند تدریجی در تکمیل است.

انهدام باند‌های مواد مخدر

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا در بخش دیگری از سخنان، از کشف بیش از ۵۸۰ تن انواع مواد مخدر در طول سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: تریاک در صدر این کشفیات است؛ اما در این میان، شاهد افزایش ۲۰ درصدی کشفیات مواد مخدر صنعتی از نوع " شیشه " هستیم؛ از طرفی ۷۵ درصد کشفیات مواد مخدر پلیس در شرق و حاشیه شرق کشور صورت گرفته است.

سردار کاکاوند خاطرنشان کرد: در سال گذشته یکهزار و ۶۸۰ باند توزیع مواد مخدر متلاشی شد که به نسبت سال قبلش افزایش ۱۳ درصدی ضربه به باند‌های توزیع مواد مخدر را داشتیم؛ بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان ضربه به بنیان‌های مالی این باند‌ها وارد شده است.

اینها، تنها بخشی از اقدامات "جهان شمول" پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجاست؛ پلیسی که برای مبارزه بی امان با قاچاقچیان مواد مخدر، با اولویت تمرکز بر عدم ورود مخدر به کشور شب و روز نمی‌شناسد، با مروری بر عملکرد پلیس مبارزه با مواد مخدر، به روشنی می‌توان دریافت که در موضوع جمع آوری، ساماندهی معتادان متجاهر و دستگیری خرده فروشان مواد مخدر در کنار شناسایی و دستگیری عناصر اصلی باند‌های توزیع مواد مخدر به عنوان یکی از مطالبه‌های جدی مردم از پلیس، تمرکز ویژه‌ای صورت گرفته به طوری که آثار این اقدامات را به وضوح می‌توان در سیمای شهر‌ها مشاهده کرد.

دیگر خبرها

  • کشف حدود ۸۸ کیلوگرم تریاک با طعم هندوانه در قم
  • کشف حدود ۸۸ کیلوگرم تریاک با تلاش پلیس قم
  • کشف بیش از ۵۰ کیلوگرم حشیش در شیراز
  • کشف ۵۸۰ تن مواد مخدر در سال ۱۴۰۲/ تریاک همچنان پیشتاز
  • کشف ۲ کیلوگرم مواد مخدر شیشه در فهرج
  • کشف ۵۶ کیلو حشیش از یک‌ منزل
  • دستگیری زوج سوداگر مرگ
  • کشف بیش از ۴۲۶ کیلوگرم انواع مواد مخدر در غرب تهران در یک ماه گذشته
  • زوج افیونی در دام پلیس مبارزه با مواد مخدر مازندران
  • کشف ۱۷ کیلوگرم تریاک از مخفیگاه قاچاقچی سابقه‌دار