Web Analytics Made Easy - Statcounter

همسر یاسر عرفات، رئیس فقید تشکیلات خودگردان فلسطین در پانزدهمین سالگرد درگذشت همسرش درباره برخی از وقایع و نگرش‌هایی که این رهبر فلسطینی داشت و همچنین نگرانی‌اش در مورد مسأله فلسطین سخن گفت.

به نقل از روسیا الیوم، سهی عرفات، همسر یاسر عرفات، رئیس فقید تشکیلات خودگردان فلسطین در پانزدهمین سالگرد درگذشت همسرش گفت: ابو عمار به من درباره خاطرات و وقایع دوران کودکی خود به همراه فتحی، برادرش در خانه خلیل ابو السعود، پدربزرگشان در شهرک "القدیمة" در شهر قدس سخن گفته بود و این که زهوة، مادرش وقتی که او تنها چهار سال داشت، درگذشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: خاطره ابوعمار از ذهن من و زهوة، دخترش بیرون نمی‌رود، در هر مکان و هر زمانی که حادثه‌ای در فلسطین و حتی جهان رخ می‌دهد، یاد و خاطره او با ماست و از خود می‌پرسم اگر ابو عمار زنده بود چه می‌گفت و چه می‌کرد؟

سهی عرفات تصریح کرد: این خانواده نبودِ ابو عمار را احساس می‌کند. ما آرزو داشتیم که در مراسم فارغ‌التحصیلی زهوة از دانشگاه حضور داشت. وی همیشه تمایل داشت و توصیه می‌کرد که زهوة تحصیلات دانشگاهی خود را در بهترین دانشگاه‌های جهان به اتمام برساند و این امر محقق شد.

وی درخصوص مواضع و عملکرد عرفات گفت: ابوعمار هیچ یک از اعضای ملتش را فراموش نکرد و به کسانی که از وی درخواست کمک می‌کردند، کمک می‌کرد و به فکر همه بود، بیشتر از چهار ساعت نمی‌خوابید و گاهی اوقات برای پیگیری جزئیات دقیق‌تر زندگی ملت فلسطین از خواب بیدار می‌شد و به آنها اطمینان داشت.

همسر یاسر عرفات همچنین خاطرنشان کرد: هم و غمّ او ملت و مسئله فلسطین بود و با هواپیمای کوچک خود که ۱۱ سرنشین را در خود جای می‌داد، جهان را می‌گشت و با تمامی سختی‌ها و خطرات مقابله می‌کرد.

وی تاکید کرد: ابو عمار براساس تمام آزمایشات و معاینات پزشکی که برای یافتن علت مرگ وی انجام شد، مسموم شد و درگذشت و صد در صد به خاطر مسمومیت درگذشت و تمامی اسناد این موضوع را اثبات می‌کند.

سهی عرفات در پیامی خطاب به ملت فلسطین گفت، پکپارچه باشند، به اختلافات پایان دهند و میراث یاسر عرفات را حفظ کنند.

یاسر عرفات در ۱۱ نوامبر سال ۲۰۰۴ در سن ۷۵ سالگی در پاریس، پایتخت فرانسه درگذشت.

به گفته سهی عرفات، او بر اثر ماده پلونیوم مسموم شده و تا امروز هم کسی نمی‌داند قاتل او چه کسی بوده است.

بیوه عرفات در سال‌های قبل گفته بود: سم داخل سوپ بود. ابوعمر اولین قاشق از این سوپ را که خورد ناگهان شروع به لرزیدن کرد و فورا به داخل دستشویی رفت و همه آن را بالا آورد. این رویداد ۱۲ اکتبر سال ۲۰۰۴ میلادی، یک ماه پیش از فوت عرفات در یکی از بیمارستان‌های پاریس رخ داد. تنها یک نفر می‌توانسته این کار را کرده باشد، کسی که خیلی به ابوعمر نزدیک بود./ایسنا

 

بیشتر بخوانید/28 بهمن 1357 - سفر «یاسر عرفات» رهبر سازمان آزادی بخش فلسطین به تهران

  21:23 :: 1397/11/28

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۷۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژیم صهیونیستی در غزه شکست خورد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، رهبر حزب کارگر تونس در سخنانی تاکید کرد که رژیم اشغالگر جز شکست دستاوردی در غزه نداشته است

«حمه الهمامی»، رهبر حزب کارگر تونس تاکید کرد که رژیم اشغالگر صهیونیستی جز شکست دستاوردی در غزه نداشته و مقاومت همچنان ثابت قدم و پابرجاست.

الهمامی تصریح کرد که رژیم صهیونیستی بدون حمایت‌های آمریکا و غرب هیچی نیست.

پیش از این نیز، «فرانچسکا آلبانیز» گزارشگر سازمان ملل در مورد حقوق بشر در سرزمین‌های اشغالی فلسطین اعلام کرده بود که جامعه فلسطین با نسل‌کشی جمعی روبرو است.

آلبانیز گفت: در اروپا استانداردهای دو گانه‌ای در خصوص مساله فلسطین وجود دارد. ما باید با اقدامات اسرائیل علیه فلسطینیان به ویژه در غزه رویاروی شویم.

گزارشگر سازمان ملل در مورد حقوق بشر در سرزمین‌های اشغالی فلسطین تاکید کرد که رژیم صهیونیستی از آغاز حمله به غزه در هفتم اکتبر سال گذشته میلادی تاکنون بیش از ۱۴ هزار و ۵۰۰ کودک فلسطینی را در غزه به شهادت رسانده است.

همچنین آلبانیز بیان کرد که رژیم صهیونیستی از آغاز جنگ علیه غزه تاکنون، روزانه ۲۵۰ فلسطینی را به شهادت رسانده است.

گزارشگر سازمان ملل در مورد حقوق بشر در سرزمین‌های اشغالی فلسطین گفت: اسرائیل دست‌کم ۳ جنایت نسل‌کشی را در غزه مرتکب شده است.

کمی پیش‌تر نیز وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه تازه‌ترین آمار شهیدان و مجروحان جنگ غزه را اعلام کرد. این وزارتخانه تاکید کرد که در ۲۴ ساعت گذشته ۴۶ فلسطینی دیگر در نوار غزه به شهادت رسیده و ۱۱۰ نفر هم زخمی شدند.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه بیان کرد که شمار کلی شهیدان جنگ در غزه از هفتم اکتبر سال گذشته میلادی تاکنون به ۳۳ هزار و ۸۴۳ نفر و شمار مجروحان نیز به ۷۶ هزار و ۵۷۵ نفر رسیده است.

کد خبر 6080413

دیگر خبرها

  • حامیان فلسطین نظامی صهیونیست را در فرانسه به دادگاه کشاندند
  • اعطای کشور مستقل به فلسطینیان راه را برای صلح هموارتر می‌کند
  • جهان اسلام یکپارچه در مقابل جبهه کفر ید واحده تشکیل دهد
  • تاکید سران اردن و بحرین بر دور کردن منطقه از تنش نظامی
  • اردوغان: حماس جنبش آزادی‌بخش است/ با هنیه دیدار خواهم کرد
  • تاکید آیت الله نوری همدانی بر وحدت بیش از پیش علمای جهان اسلام
  • محسن مهرعلیزاده عزادار شد /پیام سیدمحمد خاتمی
  • پیام حسن روحانی درپی درگذشت همسر محسن مهرعلیزاده
  • تسلیت سیدمحمد خاتمی به محسن مهرعلیزاده
  • رژیم صهیونیستی در غزه شکست خورد