Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با اشاره به عوامل تاثیر گذار در شانس بهبودی بیماران مبتلا به سرطان معده گفت: سرطان معده در استان‌های واقع در حاشیه شمالی کشور ایران شامل استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی شیوع بسیار بالایی دارد به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با اشاره به عوامل تاثیر گذار در شانس بهبودی بیماران مبتلا به سرطان معده گفت: سرطان معده در استان‌های واقع در حاشیه شمالی کشور ایران شامل استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی شیوع بسیار بالایی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میزان بروز سرطان معده در این استن‌ها در مردان ۵۰ در هر ۱۰۰ هزار نفر و در زنان ۲۵ در هر ۱۰۰ هزار نفر در هرسال می‌باشد.
دکتر عباس یزدانبد، فوق تخصص گوارش و کبد، درباره سرطان معده اظهار داشت: عوامل محیطی و ژنتیکی مهم‌ترین علت ابتلا به این نوع سرطان می‌باشد. وضعیت اجتماعی و اقتصادی پائین، مصرف سیگار، مواد مخدر، بهداشت پائین دهان و دندان، پرخوری و چاقی از عوامل خطر ابتلا به سرطان معده می‌باشند.
وی گفت:: سرطان معده در ۹۵ درصد موارد در سنین بالای چهل سال اتفاق می‌افتد، بنابراین هر فرد بالای ۴۰ سال اگر برای اولین بار دچار درد معده، استخوان، گیرکردن لقمه غذایی، کاهش وزن شود بایستی فورا جهت آندوسکوپی فوقانی به متخصص گوارش مراجعه نماید.
یزدانبد افزود: تشخیص سرطان معده در این استان‌ها به سادگی با انجام آندوسکوپی فوقانی و قفسه سینه، آندوسونوگرافی و پت اسکن و ... از نظر میزان پیشرفت بیماری مورد بررسی قرار می‌گیرند. تا درمان‌های مناسب نظیر جراحی، شیمی درمانی، رادیوتراپی برای بیماران تجویز شود. میزان بقای بیماران بعد از تشخیص ۱۰ الی ۲۰ درصد می‌باشد که با انجام آندوسکوپی‌های غربالگری در کشور‌هایی مثل ژاپن و کره جنوبی با کشف زود سرطان در مرحله بدون علامت و برداشتن کانون سرطان با آندوسکوپی، بیماران در بیش از ۹۵ درصد موارد بهبودی پیدا کرده و زنده می‌مانند.
در نوزدهمین کنگره بین المللی گوارش و کبد ایران روش‌های تعیین مرحله پیشرفت سرطان مورد بحث قرار خواهد گرفت تا مشکل بیمار زودتر تشخیص داده شده و راهکار درمانی مناسب برای آن اتخاذ و از ارائه درمان‌های غیرضروری اجتناب کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: معده بیماری شایع آندوسکوپ سرطان معده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۷۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این باکتری‌ها به خون انسان تشنه‌اند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی میل، محققان دانشگاه ایالتی واشنگتن یک ویژگی جدید به نام «خون آشامی باکتریایی» در باکتری هایی مانند سالمونلا و ای کولای کشف کرده اند که باعث بیماری های تغذیه ای می شوند. از مدت ها قبل پژوهشگران نمی دانستند میکروارگانیسم ها چرا و چگونه می توانند بسیار سریع از معده به خون برسند و در آنجا پیامدهایی مرگبار رقم بزنند.

اکنون گروهی از آنها متوجه شدند باکتری ها به بخش مایع خون یا همان سرم می چسبند که حاوی موادی مغذی برای این میکروارگانیسم ها است.

پاتوژن ها می توانند به آسانی مکان سرم را بیابند و از طریق بریدگی های کوچکی در سیستم گوارش وارد جریان خون شوند. این روند گاهی اوقات در افراد مبتلا به بیماری التهاب روده به سپسیس و مرگ منجر می شوند.

حتی مقدار اندکی از خون کافی است تا باکتری های خون آشامی را مانند کوسه ها به خود جذب کند. آردن بیلینک پروفسور این دانشگاه در بیانیه ای می نویسد: باکتری که جریان خون را آلوده می کند، ممکن است مرگبار باشد. ما متوجه شدیم برخی باکتری هایی که عفونت در خون را به وجود می آورند در حقیقت یک ماده شیمیایی در خون انسان را حس و می توانند به سمت آنها شنا کنند.

طبق تحقیقی که در ژورنالeLife منتشر شده، باکتری هایی مانند ای کولای و سالمونلا می توانند حتی یک فمولیتر از سرم خون( معادل 0.0000000000001 میلی لیتر) را ردیابی کنند. هنگامیکه باکتری ها بریدگی را بیابند که خون را به معده سرازیر می کند، دور آن جمع و از همانجا وارد جریان خون می شوند.

پژوهشگران در این تحقیق از سیستم میکروسکوپی بسیار قدرتمندی استفاده کردند تا خونریزی معده را با تزریق مقدار بسیار اندکی از سرم خون انسان شبیه سازی کنند. در مرحله بعد آنها مسیریابی باکتری ها به سمت منبع را رصد کردند. آنها شاهد بودند که میکروب ها سرم را جستجو کردند و در کمتر از یک دقیقه آن را یافتند.

در این مورد، این یک استراتژی به نام«کموتاکسی» است که در آن باکتری ها به سمت غلظت های بالاتری از مواد خاص حرکت می کنند. همچنین محققان متوجه شدند سالمونلا نوعی دریافت کننده پروتئینی خاص به نام Tsr دارد که قابلیت های حس کردن و شنا کردن باکتری به سمت سرم خون انسان را همراه دارد.

محققان برای کشف Tsr از یک میکروسکوپ با دقت بسیار بالا استفاده کردند که اتم های پروتئین را در حال واکنش با ماده ای به نام سرین (اسید آمینه به فرمول hoch2ch(nh2)cooh) رانشان داد. آنها معتقدند سرین یکی از مواد شیمیایی خون است که باکتری ها آنها را حس و مصرف می کنند.

اطلاعات جدید درباره اینکه باکتری ها چگونه وارد جریان خون می شوند، مسیر را برای توسعه داروهای جدیدی فراهم می کند که از سپسیس جلوگیری می کند.

کد خبر 6080550 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • بیماران سرطانی گروه هدف پویش ملی سرطان هستند
  • برای جلوگیری از سرطان روده مسواک بزنید
  • این باکتری‌ها به خون انسان تشنه‌اند
  • نتایج یک تحقیق جدید؛ این ماده غذایی خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد
  • قند و شکر خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهند
  • این خوراکی‌ها را برای افزایش طول عمر بخورید
  • ببینید/ کتک‌کارى در پارلمان گرجستان هنگام بررسی قانون جنجالی حضور عوامل خارجی در کشور
  • کدام ویتامین باعث کاهش خطر ابتلا به نقرس میشود؟
  • ۱۰ توصیه کاربردی در پیشگیری از خطر سرطان‌ها
  • سونامی دیابت در ایران/ بسیاری از مبتلایان به دیابت از بیماری خود بی اطلاع هستند