Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@18:23:32 GMT

وحشت یهودیان انگلیس از به قدرت رسیدن جرمی کوربین

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۶۷۸۱۲

وحشت یهودیان انگلیس از به قدرت رسیدن جرمی کوربین

به نوشته این هفته نامه انگلیسی، در حالیکه انگلیس خود را آماده برگزاری سومین انتخابات سراسری در پنج سال گذشته می کند، یهودیان ساکن در این کشور با چشم انداز زندگی تحت حکومت دولتی مواجه هستند که ریاست آن را ممکن است جرمی کوربین برعهده داشته باشد که به باور بسیاری دارای مواضع یهودستیزانه است.

قرار است انتخابات ۲۱ آذر (۱۲ دسامبر) برگزار شود و تلاش دیگری از سوی پارلمان انگلیس برای خروج  از بن بست برگزیت محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعضای احزاب مختلف نتوانسته اند درباره دستیابی به رای اکثریتی باثبات درباره چگونگی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا توافق کنند.

انتخابات پیش رو در انگلیس، به قدرت رسیدن دولت حزب کارگر به ریاست کوربین را به واقعیت نزدیک تر می کند؛ حزبی که با حضور مقام های یهودستیز در صفوف حزبی خود مواجه است و این امر انتقادهایی را برانگیخته  است.

سابقه کوربین خود مشکل ساز است. او عضوی از پارلمان از حزب چپ افراطی است که فاقد پست رسمی در دولت است و مخالفت هایش با اسراییل و همکاری جنجال برانگیزش با گروه هایی همچون حماس و حزب الله ویژگی های او را تشکیل می دهد

کوربین کمپین های انتخاباتی حزب خود را از ۹ آبان ماه (۳۱ اکتبر ۲۰۱۹) در جنوب لندن آغاز کرده و بسیاری از یهودیان نگران دولتی به ریاست حزب کارگر هستند.

از زمان پیروزی کوربین به عنوان رهبر حزب کارگر در سال ۲۰۱۵، اقلیت تهاجمی یهودستیزی در چپ افراطی جسورتر و اکنون در فضای مجازی فعال تر شده است.

در داخل این حزب برخی سیاستمداران، مقام ها و اعضای حزب از نحوه مدیریت فعالیت های یهودستیزانه تحت رهبری کوربین ناامید شده اند؛ فعالیت هایی که به نوشته «نیوزویک» از سوی حامیان کوربین در خارج از این حزب انجام می شود.

با این حال سخنگوی حزب کارگر به نیوزویک گفته است که جرمی کوربین و حزب کارگر، خود را نسبت به حمایت و دفاع از جامعه یهودیان متعهد می دانند وتلاش می کنند  اقدامات قطعی را برای ریشه کنی یهودستیزی در درون حزب و در شکلی گسترده تر در سطح جامعه بکار بندند»

به رغم آن که کوربین به وضوح اعلام کرده که یهودستیزی در حزب کارگر جایی ندارد، برخی اعضای این حزب در پارلمان در اعتراض به یهودستیزی از آن خارج شده اند.

ترامپ به تازگی در اظهاراتی دخالت آمیز گفت که کوربین را گزینه مناسبی برای نخست وزیری انگلیس نمی داند.

در انتخابات پیش رو در انگلیس، حزب پیروز، سکان دولت این کشور را به مدت پنج سال در دست خواهد گرفت.

به گفته ناظران، انتخابات پیش رو بعد از سال ۱۹۲۳ یکی از پیچیده ترین انتخابات تاریخ انگلیس است.

۱۰۷۱

برچسب‌ها یهودستیزی انتخابات پارلمانی برگزیت انگلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یهودستیزی انتخابات پارلمانی برگزیت انگلستان یهودستیزی انتخابات پارلمانی برگزیت انگلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۷۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) ترس و وحشت مانع از کارزار انتخاباتی در مانیپور

فرارو- خیابان‌های مانیپور، ایالت کوچک و خشونت‌آمیز در شرق دور هند علی‌رغم اینکه پرجمعیت‌ترین کشور جهان به سمت انتخابات عمومی می‌رود، ساکت است.

به گزارش فرارو، ۳.۶ میلیون ساکن مانیپور از اولین کسانی خواهند بود که در انتخابات هفت مرحله‌ای روز جمعه (۱۹ آوریل) رای می‌دهند، اما مبارزات انتخاباتی به دلیل ترس از خشونت پشت در‌های بسته برگزار می‌شود.

درگیری در این ایالت ابتدا بر سر تمدید بالقوه حقوق اقلیت «کوکی‌ها» که ۱۶ درصد از جمعیت ایالت را تشکیل می‌دهند، رخ داد که باعث ناراحتی اکثریت «میتی‌ها» شد که ۵۳ درصد را تشکیل می‌دهند.

ساکنانی مانند فرانسیس کیشام از دولت نارندرا مودی به دلیل شکست در پایان دادن به آنچه که منتقدان ترکیبی از هرج و مرج و جنگ داخلی می‌نامند ناامید هستند.

او به همراه همسر و دو فرزندش در یک اردوگاه پناهندگان زندگی می‌کند که به دلیل درگیری که در آن حداقل ۲۲۰ نفر از ماه می‌ کشته شدند، آواره شده‌اند.

کیشام گفت: (نارندرا مودی، نخست وزیر هند) در حال حاضر چه می‌کند؟ آیا مانیپور بخشی از هند نیست؟ آیا ما شهروند هند نیستیم یا چه؟

جنگ بین میتی‌ها و کوکی‌ها، منطقه را به دو منطقه تحت محاصره تقسیم کرده است.

دولت مودی ناآرامی‌ها را ناشی از هجوم پناهجویان از کشور همسایه میانمار می‌داند.

در حالی که نظرسنجی‌ها حاکی از پیروزی مودی است، منتقدان می‌گویند مانیپور، که توسط حزب BJP مودی اداره می‌شود، یک شکست امنیتی و تصویری نادر برای او است.

دیگر خبرها

  • وعده صادق قدرت دفاع از کشور و تنبیه متجاوز را به رخ جهانیان کشید
  • آیا اسرائیل پاسخ به ایران را به بعد از عید «پِسَح» موکول می‌کند؟ | عید «پِسَح» یهودیان چیست و تا کی ادامه دارد؟
  • ۱۰ فیلم ترسناک برتر سال ۲۰۲۳
  • اولین تصاویر از اضطراب و وحشت عجیب امروز اصفهانی‌ها!
  • وحشت صهیونیست‌ها از بازدارندگی هسته ای ایران
  • اشغالگری در روز روشن
  • (تصاویر) ترس و وحشت مانع از کارزار انتخاباتی در مانیپور
  • ببینید | لحظه عبور موشک‌های روسی از روی سر اوکراینی‌ها؛ مردم به وحشت افتادند
  • کشف پُرجرم‌ترین سیاهچاله ستاره‌ای با جرمی ۳۳ برابر خورشید!
  • به آتش کشیدن پرچم رژیم صهیونیستی توسط یهودیان + فیلم