Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس واحد اهداء عضو دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: 2 بیمار مرگ مغزی 53 ساله و 16 ساله با رضایت قلبی خانواده برای اهدای عضو تحت عمل جراحی برداشت اعضای پیوندی قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ دکتر محمود حسین بیان کرد: منوچهر اسدی 53 ساله اهل شهرستان رودان به دلیل حادثه ترافیکی روز 27 مهر ماه در بیمارستان شهید محمدی بندرعباس بستری گردید، که پس از تایید مرگ مغزی بیمار توسط تیم پزشکی و رضایت خانواده اعضای پیوندی بیمار به بیماران نیازمند عضو  اهداء شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی عنوان کرد: کلیه های زنده یاد منوچهر اسدی که از جانبازان پرافتخار جنگ تحمیلی نیز بوده است، پس از طی مراحل لازم به یک خانم 53 ساله اهل آباده از استان فارس و آقایی 43 ساله اهل بندرعباس اهدا و عمل پیوند با موفقیت در بیمارستان ابن سینای شیراز انجام شد.

 

حسین پور اضافه کرد: همچنین نوجوانی 16 ساله به نام بهروز صالح نیا، اهل رودخانه از توابع شهرستان رودان و ساکن بندرلنگه، روز دوازدهم آبان ماه جاری به دنبال یک حادثه در بیمارستان بندرلنگه بستری و شانزدهم آبان ماه مرگ مغزی وی توسط تیم پزشکی تایید، که پس از اعلام رضایت خانواده، با تلاش کارکنان اورژانس هوایی و بوسیله بالگرد به بیمارستان شهیدمحمدی بندرعباس اعزام شد.

 

رییس واحد اهداء عضو دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: این بیمار هیجدهم آبان ماه تحت عمل برداشت عضو قرار گرفت که اندامهای حیاتی بیمار از جمله کبد و دو کلیه وی اهداء شد. عمل پیوند اعضای اهدایی زنده یاد بهروز صالح نیا، در بیمارستان ابن سینای شیراز انجام شد که کبد این فرد به آقایی 25 ساله اهل شهرستان قشم، یک کلیه به آقایی 45 ساله اهل شیراز و کلیه دیگر این فرد به آقایی 25 ساله اهل جغین از شهرستان رودان در استان هرمزگان با موفقیت پیوند زده شد.

 

وی تصریح کرد: اهدای عضو این دو بیمار مرگ مغزی در هرمزگان، موجب نجات پنج بیمار نیازمند به عضو شد و این عمل انسان دوستانه زندگی دوباره را به آنان بازگرداند.

دکتر حسین پور خاطر نشان کرد: تا کنون 13 بیمار مرگ مغزی طی سال جاری در استان اقدام به اهدای عضو کرده اند و این امر نتیجه ایثار ماندگار خانواده های این بیماران دچار مرگ مغزی می باشد. بخشش حیات و نجات جان بیماران نیازمند، کاری خداپسندانه و بسیار ارزشمند بوده و با فرهنگ سازی باید تمام جامعه به این باور برسند که اهدای عضو، به معنای واقعی اهدای زندگی است، زیرا با این عمل خیرخواهانه، زندگی دوباره را به بیماران و خانواده های آنان هدیه می کنند.

بیشتر بخوانید: اعضای بدن جوان قمی اهدا شد با همکاری سایر نهادهای حمایتی، فضای اقامتی در شهرستان های میناب و جاسک جهت استقرار مادران مناطق صعب العبور تأمین می شود

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اهدای عضو خانواده دانشگاه علوم پزشکی مرگ هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۷۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین مورد اهدای عضو ۱۴۰۳ در آذربایجان‌غربی ثبت شد

با اهدای اعضا بدن بیمار مرگ مغزی ۶۹ ساله در ارومیه، اولین مورد اهدای عضو آذربایجان‌غربی در سال ۱۴۰۳ ثبت شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی استان، علی افشانی با اشاره به نخستین اهدای عضو سال ۱۴۰۳ اظهار کرد: دو عضو بدن بانوی ۶۹ ساله ارومیه‌ای به بیماران نیازمند اهدا شد تا اولین مورد اهدای عضو در استان طی سال‌جاری به ثبت برسد.

وی افزود: اعضای بدن «هاجر ایمانلو» که به علت خون‌ریزی مغزی دچار مرگ مغزی شده بود، با رضایت خانواده‌اش اهدا شد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی آذربایجان‌غربی گفت: عملیات اهدای عضو این بانو در بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه انجام شد که طی آن، دو کلیه این بیمار مرگ مغزی شده در این شهر به دو بیمار که در صف دریافت کلیه قرار داشتند، پیوند زده شد.

افشانی ادامه داد: اعضای قابل اهدای فرد مرگ مغزی شامل قلب، ریه‌ها، کبد، روده، کلیه‌ها، لوزالمعده، پانکراس و برخی بافت‌های بدن از جمله پوست، تاندون، غضروف، استخوان، مغز استخوان، دریچه قلب و قرنیه است.

کد خبر 740199

دیگر خبرها

  • اولین مورد اهدای عضو ۱۴۰۳ در آذربایجان‌غربی ثبت شد
  • بانوی ارومیه ای جان بخش دو بیمار نیازمند
  • زندگی دوباره ۳ بیماربا اهدای عضو در مشهد
  • اعضای بانوی مشهدی به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید
  • زندگی‌بخشی جوان دشتستانی به چهار بیمار
  • زندگی‌بخشی جوان دشتستانی با چهار بیمار
  • اهدای قلب و ۳ عضو دیگر جوان دشتستانی + تصویر
  • اهدای عضو مسافر تهرانی در رشت
  • جوان ۲۳ ساله دشتستانی ناجی جان چهار بیمار نیازمند به عضو شد
  • بانوی مرگ مغزی نجات بخش زندگی ۵ بیمار نیازمند به عضو شد