Web Analytics Made Easy - Statcounter

شفایی گفت: دومین سوگواره هنری اربعین در رشته‌های عکس و سفرنامه به همت مسجد المتقین تهران در موضوعات مختلف برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان: «سالار شفایی» اظهار کرد: در مجموع ۱۰۰۰ اثر در دوبخش به سوگواره امسال ارسال شد که نسبت به سال گذشته رشد صددرصدی داشته است.

 

دبیر دومین سوگواره هنری «اربعین» مسجدالمتقین، اضافه کرد: از ویژگی‌های سوگواره امسال نسبت به سال گذشته دریافت آثار از اقصی نقاط کشور و همچنین دریافت یک اثر از کشور عراق بود که براساس تصمیم مسئولان، بناست از این شرکت کننده عراقی تجلیل ویژه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه داوری آثار واصله هم‌اکنون در حال انجام است، گفت: جمعیت تشکیل دهنده هیأت داوران امسال با بهره‌گیری از ظرفیت محل و همچنین ظرفیت‌های بیرونی انتخاب شدند.

 

وی افزود: مراسم اختتامیه این سوگواره، روز پنجشنبه ۲۳ آبان‌ماه مصادف با شب ۱۷ ربیع‌الاول از نماز مغرب و عشاء در مسجد المتقین برگزار خواهد شد و قرار است قرعه‌کشی میان شرکت کنندگان این مراسم برای اهدای کمک هزینه سفر به مشهد مقدس نیز صورت گیرد.

شفایی گفت: محله صدر یا درب دوم سابق، در دوران دفاع مقدس ۴۰ شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرده که در اربعین امسال طرح زیارت نیابت برای این شهدا برگزار شد و افراد به انتخاب خود نایب‌الزیاره یک شهید شدند و تصاویر حضور خود با عکس شهید را به دبیرخانه ارسال کردند که از این میان نیز افرادی به قید قرعه در روز اختتامیه تجلیل خواهند شد.

دبیر دومین سوگواره هنری «اربعین» مسجدالمتقین ادامه داد: در روز اختتامیه در مجموع دو بخش ۱۰ نفر برگزیده تقدیر خواهند شد و جوایز نقدی را دریافت خواهند کرد.

شفایی بیان کرد: احمد محمدی‌فر، دبیر ستاد مرکزی اربعین، حجت الاسلام و المسلمین ارزانی رییس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور از میهمانان ویژه این مراسم هستند.

 

 وی اظهار کرد: به مناسبت میلاد پیامبراکرم(ص) و امام جعفر صادق (ع) اجرای سرود و مولودی‌خوانی از دیگر بخش‌های این مراسم خواهد بود.

دبیر دومین سوگواره هنری «اربعین» مسجدالمتقین با اشاره به اینکه قرار است بخش بین‌الملل از سال‌های آینده به سوگواره افزوده شود، عنوان کرد: این سوگواره به صورت کاملاً مردمی و با کمک خیرین و بهره‌گیری از ظرفیت‌های مسجد برگزار می‌شود.

 

منبع: ایسنا

پایان پیام/500

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد هفته وحدت مسجد شبستان یزد اردبیل رفسنجان اصفهان خبرگزاری شبستان مساجد استان بوشهر اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۷۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از تشکل‌های مردم پایه فرهنگی هنری در مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، احسان آهنگر در گردهمایی تعدادی از فعالان هنری مساجد مازندران در سالن همایش شهید مرتضی آوینی اداره کل تبلیغات اسلامی استان که به‌مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی همراه با رونمایی از پوستر مرکز تخصصی تئاتر مسجد استان برگزار شد با اشاره به ویژگی‌های هنر انقلاب اسلامی، اظهار کرد: مردمی و دینی بودن از ویژگی‌های شاخص هنر انقلاب است.

وی برلزوم تقویت مردمی شدن هنر انقلاب تاکید کرد و با بیان اینکه حمایت و تقویت تشکل‌های هنری مردم پایه در سطح محلات از ماموریت‌های مهم و اساسی دستگاه‌های فرهنگی است، گفت: راه اندازی مرکز تخصصی تئاتر مسجدی از جمله اقدامات ارزشمند برای مردم سازی هنر بشمار می‌رود.

آهنگر با بیان اینکه تئاتر بهترین ابزار برای معرفی و تبیین آموزه‌های دینی برای نسل جوان محسوب می‌شود، افزود: همچنین تئاتر می‌تواند موجب جذب حداکثری مردم به مسجد شود.

 وی با بیان اینکه مرکز تخصصی تئاتر مسجدی به دنبال موازی کاری نیست، ادامه داد: رشد هنر انقلاب اسلامی با محوریت مسجد را در این مرکز با همکاری سایر دستگاه‌های فرهنگی که در حوزه تئاتر فعالیت دارند، پیگیر هستیم.

آهنگر به چشم انداز ۵ساله مرکز تخصصی تئاتر مسجدی اشاره کرد و افزود: جریان سازی هنر‌های نمایشی معطوف به هنر انقلاب اسلامی را باقوت در دستور کار داریم.

دیگر خبرها

  • برگزاری آیین شکرگزاری رحمت ماه صیام در منطقه لفور مازندران
  • حمایت از تشکل‌های مردم پایه فرهنگی هنری در مازندران
  • پروژه‌های زیرساختی برای اربعین امسال تکمیل می‌شود
  • فعالیت ۴۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در سلماس
  • سحرگاه بیم و امید ۴محکوم به مرگ پای چوبه دار
  • نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت: بقیع باید بازسازی شود
  • کردستان برای سومین سال متوالی میزبان زوار اربعین می شود
  • دغدغه حضور نوجوانان و جوانان در برنامه‌های فرهنگی مسجد محور است
  • نقش ویژه مساجد در تحقق آرمان‌های فرهنگی در جامعه
  • نقش مدیریت مردم در پیاده روی اربعین پر رنگ از پیش شود