Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@23:37:18 GMT

بیش از ۲۹ هزار البرزی خون اهدا کرده‌اند

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۶۷۹۸۱

بیش از ۲۹ هزار البرزی خون اهدا کرده‌اند

ایسنا/البرز مدیرکل انتقال خون البرز گفت: از ابتدای سال تا کنون ۲۹ هزار و ۶۷۶ نفر موفق به اهدای خون شده اند.

محمدرضا مهدی زاده در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از ابتدای سال تا کنون ۵۱ هزار و ۸۵۵  نفر به پایگاه‌های انتقال خون استان مراجعه کرده‌اند که از این تعداد ۲۹ هزار و ۶۷۶ نفر موفق به اهدای خون شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: علاوه بر این، طی این مدت دو هزار و۷۲۲  نفر موفق به اهدای پلاسما شده و ۲۷۲ نفر هم پلاکت خود را اهدا کرده اند.

وی با اشاره به اینکه بیش از نیمی از اهداکنندگان خون البرز را اهداکنندگان مستمر تشکیل می‌دهند، افزود: از میان مجموع اهدا کنندگان ۵۰ درصد اهداکننده مستمر، ۲۷ درصد باسابقه و ۲۳ درصد هم بار اولی بوده اند.

مدیرکل انتقال خون البرز با اشاره به سهم زنان استان در اهدای خون توضیح داد: سهم زنان در اهدای خون کمتر از پنج درصد است به طوری که تا کنون هزار و۹۶۶ زن خون خود را اهدا کرده اند.

این مسئول افزود: برای افزایش مشارکت زنان در اهدای خون اطلاع رسانی و آگاهی بخشی از سوی رسانه ها به ویژه صدا و سیما ضروری به نظر می رسد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۷۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرک‌های صنعتی در باوی احداث می‌شوند

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحسن البرزی بعد از ظهر امروز سه‌شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: با توجه به نامگذاری شعار سال با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» در این راستا در شهرستان باوی برنامه‌هایی در دستور کار است.

وی ادامه داد: احداث شهرک صنعتی رامین در شهر رامین و شهرک صنعتی دارویی در دستور کار است که در مراحل انعقاد تفاهم نامه هستند.

البرزی افزود: همچنین احداث شهر پوشاک در شهرستان در دستور کار است و در حال استعلام ملک موردنظر هستیم.

فرماندار باوی با اشاره به راه‌اندازی چندین شهرک صنعتی در این شهر گفت: راه‌اندازی این شهرک‌های صنعتی خود به خود باعث مشارکت مردم در اقتصاد و ایجاد اشتغال می‌شود.

البرزی خبر داد: همچنین برای احداث فازهای ۷ و ۸ نیروگاه رامین، مکاتبات لازم با نهاد ریاست جمهوری انجام شده است که در صورت عملی شدن این فازها، شاهد اشتغالزایی خواهیم بود.

وی اضافه کرد: در حوزه کشاورزی نیز جهاد کشاورزی وام‌های اشتغالزایی را ارائه می‌دهد و کشاورزان شهرستان باوی می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

البرزی عنوان کرد: طرح زراعت چوب مورد تاکید و در دستور کار دولت است. در این زمینه کارهای بسیار خوبی انجام و بیش از ۲۰۰ هزار نهال در شهر باوی کاشته شده است که این امر می‌تواند اشتغالزایی بسیار خوبی در منطقه داشته باشد.

کد خبر 6086692

دیگر خبرها

  • اهدای اعضای یک بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی
  • اهدای اعضای بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی
  • اهدای عضو بیمار پس از ایست کامل قلبی
  • اهدای عضو پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی برای نخستین بار در ایران
  • افزایش ۱۱.۶ درصدی اهدای خون در قم
  • شهرک‌های صنعتی در باوی احداث می‌شوند
  • اهدای خون در فروردین‌ماه امسال ۱۱.۶ درصد افزایش یافته‌است
  • پسر خرمشهری با اهدای عضو به ۲ شهروند زندگی دوباره داد
  • آموزش امداد و نجات به ۲۶ هزار البرزی
  • مراجعه بیش از یک هزار ایلامی به پایگاه انتقال خون