Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: کشت کلزا علاوه بر افزایش درآمد کشاورزان منجر به کاهش وابستگی به واردات روغن خوراکی می شود.

مسعود الماسی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امسال هشت برابر بیشتر از سال گذشته در گیلان کشت کلزا کشت شده است، گفت: تاکنون بیش از ۱۶۰۰ هکتار قرارداد کشت کلزا در استان بسته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بیش از ۴۶۰ هکتار از اراضی استان به زیر کشت دانه روغنی کلزا رفته است، افزود: کشت کلزا در ۹۶ هکتار به صورت آبی و ۳۷۰ هکتار به صورت دیم است.

الماسی خاطرنشان کرد: از نهاده های مورد نیاز این محصول  بیش از هشت تن بذر و بیش از ۱۴۰ هزار تن کود اوره، سولفات آمونیوم، فسفاته، پتاسه توزیع شده است.

 وی با اشاره به اینکه درصورت کاشت ردیفی ۸-۶ کیلو در هکتار و کاشت به روش دست پاش ۱۰-۸ کیلو در هکتار بذر مصرف می شود، ادامه داد: از مزایای کشت دانه روغنی کلزا می توان به افزایش درآمد کشاورزان در واحد سطح، کاهش جمعیت آفات و بیماری ها و علف های هرز، افزایش مواد آلی و ارتقاء حاصلخیزی خاک، بهبود ساختمان خاک و دانه بندی آن و کاهش وابستگی به واردات روغن خوراکی همچنین استفاده از مزارع کلزا برای تولید عسل و استفاده از کنجاله کلزا برای تغذیه دام نام برد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان کنجاله دانه‌های روغنی را برای تأمین علوفه دام و طیورمناسب دانست و تصریح کرد: یکی از اهداف اصلی برنامه افزایش تولید دانه‌های روغنی بعد از تأمین روغن، تأمین کنجاله برای خوراک دام است.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی کلزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۸۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت روغن خوراکی در بازار امروز ۲۶ فروردین ۱۴۰۳

قیمت روغن مایع در بازار روز برای تاریخ ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ اعلام شد که بر اساس آن هر بسته روغن سرخ کردنی ۱۸۰۰ میلی لیتر ۳۱۹ هزار تومان است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، قیمت روغن اصیل مایع ۱.۵ لیتر‌ی ۲۷۳ هزار تومان است.

قیمت روغن جامد ۴ کیلویی در بازار ۲۲۵ هزار تومان اعلام شده است و برای خرید روغن اصیل جامد باید ۱ میلیونو ۱۱۰ هزار تومان پرداخت کنید.

قیمت روغن سرخ کردنی نیز در بسته‌های ۱.۵ لیتری ۷۲ هزار تومان است.

شما در جدول زیر می‌توانید قیمت انواع روغن خوراکی در بازار تهران را مشاهده کنید: 

دیگر خبرها

  • قیمت روغن خوراکی در بازار امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • برداشت ‌و خرید دانه کلزا توسط بخش خصوصی آغاز شد
  • توسعه کشت دانه‌های روغنی و حبوبات در لرستان
  • این خوراکی‌ها را برای افزایش طول عمر بخورید
  • قیمت روغن خوراکی در بازار امروز ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
  • ایلام، استان پیشرو در خرید دانه کلزا توسط بخش خصوصی‌
  • خریداری ۱۰۰ تن دانه‌ روغنی از کشاورزان مهرانی
  • خریداری ۱۰۰ تن دانه‌های روغنی از کشاورزان مهرانی
  • تأمین انواع بذر ذرت بیش از نیاز کشور
  • تولید بیش از ۳۰ تن انواع بذر دانه‌های روغنی در کشور