Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@12:47:29 GMT

۲۳ برنامه فرهنگی کتاب محور در لرستان اجرا می‎شود

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۶۸۰۸۷

۲۳ برنامه فرهنگی کتاب محور در لرستان اجرا می‎شود

 به گزارش ایرنا احمد حسین فتایی روز سه شنبه با اعلام این خبرافزود:‌ اصلی ترین برنامه این هفته، آیین تجلیل از فعالان کتاب و نشر استان خواهد بود که با حضور نویسندگان، ناشران، مترجمان و دست‌اندرکاران چاپ، در تالار شهید آوینی مجتمع فرهنگی هنری ارشاد خرم آباد برگزار می شود.

وی ادامه داد: همچنین دیدار نویسندگان، مولفان، مترجمان و فعالان عرصه کتاب استان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه خرم آباد همزمان با بیست و هفتمین هفته کتاب انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه‌های کتاب شهرستانی، دیدار با پیشکسوتان، بازدید از کتابفروشی‌ها و کتابسراهای مهم مرکز استان، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های نقد و بررسی، برگزاری مسابقات فرهنگی، آیین زنگ مطالعه و برگزاری مسابقه انشاءنویسی در مدارس و آموزشگاه‌ها از دیگر برنامه های این هفته است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: ایستگاه نقاشی، اهدا کتاب به مراکز فرهنگی، رونمایی از تازه‌های نشر، مراسم عصری با شعر و مسابقه کاریکاتور با موضوع کتاب، همایش پیاده روی، مسابقه قصه نویسی، بازدید از انتشارات استانی و اجرای برنامه‌های فرهنگی در کانون های مساجد استان همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی انجام می شود.

فتایی اظهار داشت:‌ همچنین جشن بزرگ"بهار مهربانی" با مشارکت برخی دستگاه‌های فرهنگی استان به دلیل تقارن هفته کتابخوانی با هفته  وحدت در یکی از بوستان‌های خرم آباد برگزار خواهد شد.

۲۴ آبان روز کتاب و کتابخوانی است.

برچسب‌ها هفته کتاب فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هفته کتاب فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان هفته کتاب فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۸۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی جزییات برنامه های هفته فرهنگی اصفهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛معاون فرهنگی شهردار اصفهان گفت:در این هفته برنامه‌های متنوع هنری، ادبی، فرهنگی و ورزشی شامل ۳۵۰ برنامه در مناطق و ۷۰ برنامه شهری تدارک دیده شده است.
کمال حیدری افزود: اصفهان پایتخت ورزش‌های زورخانه‌ای است که در همین راستا در میدان امام (ره) برنامه‌ریزی شده است.
دبیر هفته فرهنگی اصفهان نیز با بیان هدف این برنامه مبنی بر ارائه شاخص‌های هویتی اصفهان و آگاه بخشی به مسافران و شهروندان گفت: این برنامه‌ها با چند محور مکتب موسیقی اصفهان، تئاتر‌های خیابانی، تاریخ شفاهی کسبه قدیمی چهارباغ، هفته فیلم اصفهان، برنامه‌های اندیشه، فکری و فلسفه محور، نماد‌ها و اسطوره‌ها و … برپا می‌شود.
میثم بکتاشیان با اشاره به برنامه بین‌المللی سومین جشنواره و مسابقه پوپک افزود: در این دوره ۹ هزارو ۳۳۲ نفر شرکت و هزار و ۲۱۱ اثر از ۲۸ کشور دنیا ارسال شده است.
وی گفت: ۲۵۰ تئاتر خیابانی و پرده خوانی اجرا و در کنار آنها نمایش خیمه شب‌بازی در مدارس اصفهان، بازی‌های بومی و محلی در چهارباغ، استند مشاهیر و شهدا و … برگزار می‌شود.
ویژه‌برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان در مناطق مختلف و نقاط مرکزی شهر اصفهان را اینجا ببینید.
هفته فرهنگی اصفهان هر سال از سوم تا نهم اردیبهشت مقارن با تولد شیخ بهایی برگزار می‌شود؛ شعار این هفته امسال (اصفهان؛ شهر زنده، شهر زندگی) است.

طرح نامگذاری هفته اصفهان آبان ۱۳۸۴ در جلسه علنی شورای اسلامی این شهر به تصویب رسید.

شیخ بهاالدین محمد العاملی مشهور به شیخ بهایی یکی از چهره‌های ملی و بین المللی است، او علاوه بر علوم شرعی در ریاضیات، فیزیک، هندسه، مکانیک و نجوم هم تبحر داشت.

شیخ بهایی در سال ۱۰۳۰ هجری قمری در اصفهان رحلت کرد و بنا به وصیتش در مشهد مقدس به خاک سپرده شد.

دیگر خبرها

  • طرح کتابخانه‌های بدون کتاب در کشور اجرا شده است/ بی مهری نسبت به کتابخانه‌های عمومی کردستان
  • ۱۵ عنوان برنامه هفته عقیدتی سیاسی در ساری اجرا می شود
  • برگزاری جشن «اصفهان رو» ویژه هفته اصفهان در منطقه ۱۰/ بازدید رایگان از اماکن تاریخی شهر
  • برگزاری رویداد «اصفهان رو» ویژه هفته اصفهان در منطقه ۱۰/ بازدید رایگان از اماکن تاریخی شهر
  • معرفی جزییات برنامه های هفته فرهنگی اصفهان
  • «زیر چتر اصفهان» در منطقه ۹ اصفهان اجرا می‌شود
  • لزوم اجرای برنامه های فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی
  • کتابخانه‌های عمومی با برگزاری برنامه‌های فرهنگی مردم را به کتابخوانی ترغیب کنند
  • برگزاری برنامه‌های شاد و متنوع در محله کلمه‌خواران همزمان با هفته فرهنگی اصفهان
  • ۳۵۰ برنامه در هفته فرهنگی اصفهان اجرا می‌شود