Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-19@17:27:00 GMT

آغاز ثبت نام ازدواج دانشجویی از سه شنبه ۲۱ آبان

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۶۸۱۵۴

آغاز ثبت نام ازدواج دانشجویی از سه شنبه ۲۱ آبان

حجت الاسلام رستمی در نشست خبری بیست و سومین دوره ازدواج دانشجویی که امروز در ساختمان نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها برگزار شد، ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: علاقمندان واجد شرایط تا پایان آذر ماه جاری فرصت دارند برای شرکت در این مراسم ثبت نام کنند.

وی در خصوص شرایط شرکت کنندگان در این دوره از ازدواج دانشجویی تاکید کرد: دانشجویانی که از ابتدای سال ۹۷ به بعد رسما عقد کرده باشند، می‌توانند در این دوره از ازدواج دانشجویی شرکت کنند؛ حتی اگر این دانشجویان در حال حاضر فارغ التحصیل شده باشند نیز می‌توانند در بیست و سومین دوره ازدواج دانشجویی شرکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دکتر رستمی خاطر نشان کرد: محدودیتی از نظر ظرفیت برای ثبت نام در بیست و سومین دوره ازدواج دانشجویی وجود ندارد و پیش بینی ما این است که امسال ۲۰ هزار نفر در این دوره ثبت نام کنند ضمن این که سال گذشته نیز حدودا ۲۰ هزار نفر متقاضی وجود داشت.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها بحث ازدواج را موضوعی تاثیرگذار در نظام اجتماعی اسلام تعریف کرد و گفت: کوچکترین و در عین حال مهمترین رکن یک جامعه خانواده است که این نهاد اهمیت فراوانی از دیدگاه اسلام دارد. ضمن این که دین اسلام برای فروپاشی از آن محدودیت‌های قائل شده است؛ بنابراین به فرموده پیامبر اسلام ازدواج مهمترین مبنای تشکیل خانواده و وساطت ازدواج بهترین وساطت‌ها به شمار می‌رود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: از دیدگاه اسلام ایمان و اعمال افرادی که ازدواج کرده‌اند در مقایسه با اعمال و ایمان کسانی که مجرد هستند بهتر است و مجرد ماندن در دین اسلام امری ناپسند تلقی می‌شود. به همین جهت سند ملی خانواده و ازدواج در کشور ما تدوین شد تا زمینه‌ای برای ترویج، تشویق و ابلاغ ازدواج تلقی شود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها بر متغییر‌های تاثیرگذار در امر ازدواج در جامعه اشاره کرد و گفت: با توجه به اهمیت و ارزش بالای که ازدواج در دین اسلام وجامعه دارد، اما واقعیت این است که در صحنه اجتماع این موضوع تحت تاثیر متغییر‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، روانی و فرهنگی قرار گرفته و موجب کاهش آمار ازدواج در کشور شده است. در نتیجه ما شاهد کاهش نرخ ازدواج در کشور شده‌ایم.

حجت الاسلام رستمی در ادامه بر اهمیت ازدواج در فضای دانشگاهی اشاره کرد و گفت: با توجه به جمعیت ۴ میلیون نفری دانشجویان در کشور لازم است فرصت‌ها و شرایط لازم برای ازدواج این افراد فراهم شود. به همین جهت از ۲۴ سال پیش همکاران ما در نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها در زمینه ازدواج دانشجویی اقداماتی را انجام دادند؛ و هر سال نیز بر غنای این اقدامات افزوده می‌شود.

وی همچنین تاکید کرد: در حال حاضر ذخیره خوبی از جهت تجربه معیار‌های علمی و ... در زمینه ازدواج دانشجویی در اختیار نهاد نمایندگی رهبری وجود دارد و ما معتقد هستیم ازدواج دانشجویی که یکی از پایدار‌ترین و مانا‌ترین ازدواج‌ها در کشور است می‌تواند الگوی خوبی برای ترویج ازدواج در جامعه به شمار رود.

ماموریت نهاد نمایندگی رهبری برای ترویج ازدواج در جامعه

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در خصوص تسهیلاتی که به شرکت کنندگان ازدواج دانشجویی ارائه می‌شود نیز گفت: برنامه ترویج ازدواج دانشجویی در نهاد نمایندگی رهبری در حال تهیه است و به زودی این برنامه رونمایی می‌شود. در واقع این برنامه در شورای عالی انقلاب فرهنگی تهیه شده و در جلسه‌ای که سران قوا در حضور رهبری بودیم از ازدواج دانشجویی به عنوان یکی از الگو‌های موفق یاد شده و به همین جهت این نهاد مامور شد این الگو در فضای کلان تری پیاده سازی کند؛ بنابراین در همین راستا برنامه در حال تدوین است.

به گفته رستمی تلاش نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها در طرح همسفر تا بهشت این است که همه دانشگاه‌ها در بحث ازدواج دانشجویی فعال‌تر ظاهر شوند و ما نیز تسهیلاتی شامل آماده‌سازی‌های فرهنگی عمومی جامعه دانشجویی برای اندیشیدن و اقدام ازدواج به هنگام، تهیه و تامین زیر ساخت‌های مناسب در تامین ازدواج دانشجویی، تشکیل مقررات حمایتی و تشویقی، تامین زیر ساخت‌های نظیر خوابگاه‌های دانشجویی، متاهلی، همکاری با دستگاه‌های مسئول در حوزه اشتغال و کارآفرینی برای ایجاد درآمد حداقل در بین دانشجویان در بسته حمایتی از ازدواج دیده شده است.

وی خاطر نشان کرد: اولین دوره ازدواج دانشجویی سال ۷۶ در دانشگاه شهید بهشتی شروع شد و تاکنون بیش از ۵۰۰ هزار زوج در آن شرکت کرده‌اند و این ازدواج نیز طی سال‌های اخیر در قالب طرح همسفر تا بهشت اجرایی می‌شود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: وام وام ازدواج دانشجویی ازدواج دانشجویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۸۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح دفتر نمایندگی اتاق مشترک ایران و آلمان در خرمشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، رئیس اتاق بازرگانی خرمشهر در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما عنوان کرد: پس از برنامه ریزی‌ها و رایزنی‌ها اعضای هیئت مدیره اتاق ایران و آلمان در اتاق خرمشهر حاضر شدند که امضای تفاهم نامه و افتتاح دفتر نمایندگی و میز تخصصی اتاق ایران و آلمان از مهم‌ترین دستاورد‌های این سفر بود. 
سید مصطفی موسوی با اشاره به اعتبار و قدمت اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان گفت: این اتاق به عنوان نخستین اتاق مشترک تاسیس شده در کشور به شمار می‌رود و تنها اتاق مشترک دارای اعضای رسمی از دو طرف و همچنین دارای نمایندگی از اتاق بازرگانی کشور هدف است.
وی افزود: سبقه و قدمت ارتباطات تجاری ایران و آلمان به چند دهه قبل بر می‌گردد و ارتباطات نزدیک بازرگانان این دو کشور سبب توسعه‌ی تعاملات اقتصادی در تاریخ روابط ایران و آلمان شده بود. توان و ظرفیت توسعه‌ی تبادلات بازرگانی میان فعالان اقتصادی ایران و کشور‌های اروپایی بسیار فراوان است که علیرغم تحریم‌ها در سال‌های اخیر، نیاز است برنامه ریزی و دیپلماسی اقتصادی مناسبی برای رونق و بازگشت تعاملات تجاری ایران و اروپا برداشته شود.
موسوی تصریح کرد: از این رو و با تعامل دو طرفه، بر آن شدیم با امضای تفاهم نامه‌ای مشترک میان اتاق خرمشهر و اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان، در ۶ ماده، زمینه و بستر آغاز رشد روابط و ارتباطات فعالان اقتصادی استان خوزستان با همتایان آلمانی فراهم شد.
وی به ایجاد دفتر نمایندگی و میز اتاق ایران و آلمان در اتاق خرمشهر به عنوان هدف اصلی این تفاهم نامه اشاره کرد و گفت: اعزام هیات‌های تجاری مشترک، حضور در نمایشگاه‌های مرتبط، برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک، برگزاری همایش‌ها و سمینارها، ارائه خدمات مشاوره‌ای در زمینه‌های مختلف و استفاده و بهره برداری از ظرفیت‌های دو طرف در توسعه برنامه‌های متفاوت از مفاد مورد توافق در این تفاهم نامه بود.
پس از بازدید هیئت اتاق ایران و آلمان از ظرفیت‌های اقتصادی منطقه، دفتر نمایندگی این اتاق مشترک در استان خوزستان در محل ساختمان اتاق خرمشهر افتتاح شد.

دیگر خبرها

  • آغاز مرحله غیرمتمرکز بیست و نهمین المپیاد علمی دانشجویی در اصفهان
  • مشهد؛ هفتمین ایستگاه جشنواره سراسری نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد
  • جشنواره سراسری نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد برگزار می‌شود
  • وام ازدواج؛ شیرینی یک قانون برای حمایت از نهاد خانواده
  • قیمت پژو پارس در بازار امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • آغاز جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ از امروز + ساعت و برنامه کامل بازی‌ ها
  • تقویت روابط خارجی هدف مدیران اقتصادی قزوین است
  • آغاز جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ از امروز؛ ساعت و برنامه کامل بازی‌ها
  • آغاز ثبت نام وام شهریه دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی از اول اردیبهشت
  • افتتاح دفتر نمایندگی اتاق مشترک ایران و آلمان در خرمشهر