Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-16@11:09:38 GMT

پرتاب آنی ۶۰ ماهواره به مدار

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۶۸۳۸۰

‍‍‍‍‍‍

برای مشاهده ویدئو، لطفا جاوااسکریپت را فعال کنید و از مرورگرهای بروز استفاده نمائید.

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۸۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص کیفی ۱۲ شهر بر مدار پاکی/ هوای شهر زاهدان در وضعیت خطرناک قرار گرفت

آلودگی هوا زمستان و تابستان نمی‌شناسد و در تمام سال چهره آسمان را کدر می‌کند، بنابراین آمار و میزان آلایندگی‌ها برای شهروندان مهم است تا بدانند هر روز شاخص کیفی شهرها در چه سطحی قرار دارند، لازم است بدانیم امروز هوای یک شهر در وضعیت بسیار خطرناک قرار دارد و هوای ۲۰ شهر سالم و پاک ثبت است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اگر نگاهی به روز گذشته و امروز _دوشنبه بیست‌وهفتم فروردین_ بیندازیم، می‌توانیم میزان و شدت آلودگی هوا که بر آسمان شهرهای مختلف گسترده شده است را به‌خوبی حس کنیم، از این‌رو خبرگزاری ایمنا به مقایسه شاخص کیفی هوا در شهرهای مختلف پرداخته است، بنابراین بر اساس سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست، امروز شاخص کیفی هوای هیچ‌کدام از شهرها در وضعیت بسیار ناسالم (بنفش) و ناسالم (قرمز) قرار ندارد.

بر این اساس، دستگاه سنجش کیفیت هوا امروز در کلان‌شهر زاهدان با شاخص ۵۰۰ در وضعیت هوای بسیار خطرناک (قهوه‌ای) قرار دارد، در حالی که روز گذشته شاخص کیفی هوای این استان بر مدار ناسالم برای عموم (قرمز) قرار داشت.

در همین راستا، شرایط امروز کیفی هوای در کلان‌شهر اصفهان با شاخص ۱۱۶، در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) قرار دارد، به طوری که روز گذشته هیچ‌یک از شهرها در وضعیت ناسالم (نارنجی) ثبت نشدند.

قابل توجه است که سنجش کیفیت هوا امروز در کلان‌شهرهای کرج با شاخص ۷۱، تهران با شاخص ۷۰، شهرکرد با شاخص ۵۳، اهواز با شاخص ۸۰، زنجان با شاخص ۷۲، قم با شاخص ۶۰، اراک با شاخص ۷۶ و همدان با شاخص ۵۲، وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

لازم به یادآوری است که روز گذشته بیست‌وششم فروردین، شهرهای ارومیه، اصفهان، کرج، تهران، اهواز، زنجان، قم، کرمان، یاسوج و اراک وضعیت هوای سالم (زرد) بودند.

به این ترتیب، امروز دستگاه سنجش کیفیت هوا در کلان‌شهرهای تبریز با شاخص ۴۵، ارومیه با شاخص ۴۱، بوشهر با شاخص ۴۴، بیرجند با شاخص ۳۹، مشهد با شاخص ۴۵، سمنان با شاخص ۴۶، سنندج با شاخص ۳۱، کرمان با شاخص ۳۷، کرمانشاه با شاخص ۳۹، یاسوج با شاخص ۴۹، رشت با شاخص ۳۵ و یزد با شاخص ۳۸، در وضعیت پاک (سبز) قرار دارد.

بر این اساس روز گذشته شاخص کیفیت هوا در شهرهای تبریز، بوشهر، شهرکرد، بیرجند، مشهد، سمنان، سنندج، کرمانشاه، رشت، همدان و یزد در وضعیت پاک (سبز) ثبت شدند.

لازم است بدانیم، امروز شرایط کیفی هوای کلان‌شهرهای اردبیل، ایلام، بجنورد، شیراز، قزوین، گرگان، خرم‌آباد، ساری و بندرعباس ثبت نشده است، در حالی که روز گذشته شهرهای اردبیل، ایلام، بجنورد، شیراز، قزوین، گرگان، خرم‌آباد، ساری و بندرعباس بدون داده ثبت شد.

در نهایت بر اساس داده‌های موجود سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست و مقایسه شاخص کیفی هوا، امروز هیچ‌کدام از شهرها در وضعیت بسیار ناسالم (بنفش) و ناسالم (قرمز) ثبت نشدند، اما یک شهر بسیار خطرناک (قهوه‌ای)، یک شهر ناسالم (نارنجی)، هشت شهر سالم (زرد)، تعداد ۱۲ شهر پاک (سبز) و شمار ۹ شهر بدون داده ثبت شده‌اند، به‌طوری که روز گذشته یک شهر ناسالم (قرمز)، تعداد ۱۰ شهر سالم (زرد)، شمار ۱۱ شهر پاک (سبز) و تعداد ۹ شهر بدون داده درج شدند.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

کد خبر 744822

دیگر خبرها

  • پرچمدار جدید گوگل با قابلیت ارتباط ماهواره‌ای
  • بزرگترین آب شیرین‌کن خوزستان در آبادان وارد مدار می‌شود
  • شاخص کیفی ۱۲ شهر بر مدار پاکی/ هوای شهر زاهدان در وضعیت خطرناک قرار گرفت
  • ماهواره‌های کوثر و هدهد آبان ماه پرتاب می‌شوند
  • دو ماهواره سنجشی و مخابراتی با تاخیر پرتاب می شوند
  • اسپوتنیک ۲ از مدار سقوط کرد
  • تصاویر ماهواره از خسارت به پایگاه نواتیم در پاسخ ایران
  • واحد دوم نیروگاه بیستون وارد مدار تولید شد
  • نخستین تصاویر ماهواره‌ای از برخورد موشک‌های ایران
  • کامپیوترهای کوانتومی از رمزگذاری سبقت می‌گیرند