Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه‌شنبه انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی ایران، رضا باکری در مورد احتمال آزادسازی واردات و صادرات شیرخشک از کشور، گفت: از آنجایی که تاکنون واردات و صادرات شیرخشک در کشور ممنوع بوده است احتمال این موضوع وجود دارد که صادرات و واردات این فرآورده آزاد شده و با ارز نیمایی و همچنین تعرفه گمرکی چهار درصد انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درخصوص شیرخام گفت: از آنجایی که شیر خام اکنون بین دو هزار و ۷۵۰ تا دو هزار و ۹۰۰ تومان و متفاوت از قیمت مصوب تنظیم بازار با قیمت دو هزار و ۳۹۰ تومان به کارخانجات تولیدی به فروش می رسد؛ برخی تولید کنندگان فرآورده های لبنی که از خریدن شیرخام با نرخ بالاتر از نرخ مصوب امتناع می کنند دچار کمبود شیرخام کافی در خط تولید خود هستند، برخی دیگر از کارخانه ها نیز به دلیل وجود طرح توسعه و افزایش ظرفیت های خود از شیرخام کافی برخوردار نیستند. دامدارانی که از عرضه کافی شیرخام خود به برخی از کارخانه های لبنی خودداری،  شیرخام خود را به تولیدکنندگان شیرخشک کشور می فروشند تا واحدهای لبنی را متقاعد به افزایش قیمت خرید شیرخام کنند.

باکری در ادامه گفت: با وجود این که ما سالیانه در حدود ۴۰ الی ۵۰ هزار تن کره وارد کشور می کنیم اما صادرات خامه در کشور تعادل بین عرضه و تقاضای چربی را برهم می‌زند. در این خصوص تدبیری اندیشیده شده است تا جهت جلوگیری از صادرات خامه، افزایش قیمت شیرخام و فرآورده لبنی و همچنین ایجاد تعادل لازم بین عرضه و تقاضا در بازار، عوارض گمرکی برای صادرات خامه فله و فریز شده ۶۰ درصد در نظر گرفته شود. البته اجرای این موارد نیازمند تصویب در کارگروه تنظیم بازار کشور است.

برچسب‌ها صادرات واردات محصولات لبنی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صادرات واردات محصولات لبنی صادرات واردات محصولات لبنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۸۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش قیمتی برخی مدلهای تلفن همراه با وجود تخصیص ارز نیمایی

در اواخر سال گذشته همزمان با افزایش التهابات ارزی در حالی شاهد افزایش قیمت برخی مدلهای تلفن همراه بودیم که تأمین ارز آنها از سامانه نیما با نرخ تقریباً ثابت ۳۸ الی ۴۰ هزار تومان انجام می‌شود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، به‌تازگی در فضای مجازی اخبار انتقادی از سوی برخی فعالان و کارشناسان در خصوص  رشد غیرمنتظره تعدادی از مدلهای تلفن همراه که تأمین ارز آنها از سامانه نیما و با نرخ مرکز مبادله و طلا و ارز انجام شده است، مطرح گردیده است.

لازم به ذکر است: هم‌اکنون تأمین ارز تلفن همراه به‌دوشکل انجام می‌شود؛ برای گوشیهای وارداتی تا قیمت 600 دلار تأمین ارز از سامانه نیما و برای تلفن همراه بالای 600 دلار از جمله آیفون و دو مدل از سامسونگ از طریق رویه واردات در مقابل صادرات خود با نرخ آزاد ارز ثبت سفارش و تخصیص صورت می‌گیرد.

بر این اساس قیمت یکی از مدلهای گوشی چینی ظرف یک ماه حدود 50 درصد افزایش یافته و از حدود 20 میلیون تومان به قیمت تقریبی 30 میلیون تومان در برخی فروشگاههای آن‌لاین، افزایش یافته است،
این در حالی است که در ماههای اخیر در مورد سایر برندهای تلفن همراه چنین نوسان ملموسی دیده نمی‌شود.

گفتنی است حداکثر سودی که به‌صورت قانونی در لایه واردات لحاظ می‌شود 18 درصد است. یکی از گمانه‌ها درخصوص جهش قیمتی مذکور احتمال افزایش ارزش گمرکی مدل مذکور در سامانه tsc است.

انتهای پیام/+

 

دیگر خبرها

  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی
  • مبادله ۸۴ هزارو ۵۳۹ تن محصولات کشاورزی درمرز‌های رسمی سیستان وبلوچستان
  • توصیه همتی به دولت: فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می کند
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می‌کند
  • تولید ۷۵ درصد پارچه موردنیاز کشور در داخل
  • تحریم‌های آمریکا تحریم شد/ روند افزایشی تولید نفت خام در ۱۴۰۲
  • ۳۵ قلم کالا از مازندران به عراق صادر شد
  • افزایش قیمت برخی گوشی‌ها با وجود تخصیص ارز نیمایی
  • جهش قیمتی برخی مدلهای تلفن همراه با وجود تخصیص ارز نیمایی