Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-19@22:28:48 GMT

گروه‌های حساس از خانه خارج نشوند

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۶۸۵۴۱

گروه‌های حساس از خانه خارج نشوند

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سازمان اورژانس با توجه به آلودگی هوا طی روزهای اخیر توصیه‌هایی را به شهروندان ارائه کرد.

این توصیه‌ها به شرح زیر است:

1- از سفرهای غیرضروری درون شهری بپرهیزید.

2- در مواقع آلودگی هوا در وعده غذایی خود از سبزیجات تازه ، شیر و سایر مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان ها استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

3- به ورزشکاران توصیه می شود که در فضای باز ورزش و فعالیت بدنی سنگین نکنند.

نوزادان سالمندان، زنان باردار، بیماران مبتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی و سایر گروه‌های پرخطر نیزحتی الامکان از منزل خارج نشوند

4- نوزادان، سالمندان، زنان باردار، بیماران مبتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی و سایر گروه‌های پرخطر نیزحتی الامکان از منزل خارج نشوند و اگر هم سفر درون شهری ضروری پیش آمد حتما از ماسک مناسب (فیلتر دار) استفاده کرده و داروهایشان را به همراه داشته باشند.

5- افراد مبتلا به بیماری‌های تنفسی مزمن که از دستگاه اکسیژن استفاده می‌کنند، حتما در هنگام خروج از منزل دستگاه اکسیژن‌ پرتابل (قابل حمل) را به همراه داشته باشند و با مشاهده علائم تنگی نفس و مشکلات ریوی به اولین و نزدیک ترین واحد درمانی مراجعه کرده و یا با شماره 115 تماس بگیرند.

انتهای پیام/

20 / 20 اورژانس آلودگی هوا گروه‌های حساس هشدار سازمان اورژانس زنان باردار بیماران قلبی و تنفسی مودکان دستگاه اکسیژن

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: اورژانس آلودگی هوا گروه های حساس زنان باردار بیماران قلبی و تنفسی دستگاه اکسیژن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۸۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش احتمال بروز پوکی استخوان و بیماری‌های قلبی با مصرف نوشابه

مصرف نوشابه‌های گازدار خطر بروز دیابت نوع دوم، پوکی استخوان و بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، نوشابه‌های گازدار حاوی مقدار زیادی قند، افزودنی‌های مصنوعی و شربت ذرت با فروکتوز بالا است، بنابراین مشکلاتی برای سلامتی به همراه خواهند داشت؛ یکی از ثابت‌شده‌ترین اثرات نوشابه بر سلامتی، افزایش وزن و چاقی است، مصرف منظم نوشیدنی‌های شیرین می‌تواند منجر به دریافت کالری بیش از حد و در نتیجه افزایش وزن و چاقی شود، چاقی نیز به نوبه خود با مشکلاتی مانند دیابت نوع دوم، بیماری‌های قلبی عروقی و بعضی سرطان‌ها در ارتباط است، در ادامه به بررسی دیگر تأثیرات نوشابه بر سلامتی بدن می‌پردازیم:

دیابت نوع دوم

مصرف بیش از حد نوشابه خطر ابتلاء به بیماری دیابت نوع دوم را افزایش می‌دهد، قند بالای موجود در آن باعث افزایش سطح گلوکز خون می‌شود و بر توانایی بدن برای تولید و استفاده مؤثر از انسولین فشار وارد می‌کند، این اتفاق با گذشت زمان منجر به مقاومت به انسولین می‌شود، وضعیتی که سلول‌های بدن کمتر به انسولین پاسخ می‌دهند؛ مقاومت به انسولین یک عامل کلیدی در ایجاد دیابت نوع دوم است.

پوکی استخوان

از آنجایی که نوشابه‌های گازدار حاوی اسید فسفریک هستند، بر سلامت استخوان تأثیر منفی می‌گذارند، اسید فسفریک مانع جذب کلسیم می‌شود، بنابراین تراکم استخوان کاهش پیدا می‌کند و خطر ابتلاء به پوکی استخوان بیشتر می‌شود؛ مصرف بیش از حد نوشابه ممکن است باعث ضعیف شدن استخوان‌ها و افزایش خطر شکستگی شود.

بیماری‌های قلبی

ارتباط بین مصرف نوشابه و بیماری‌های قلبی عروقی به خوبی ثابت شده است، مصرف زیاد قندهای اضافه شده، به ویژه به شکل نوشیدنی‌های شیرین، با افزایش خطر ابتلاء به بیماری‌های قلبی مرتبط است؛ قند بیش از حد می‌تواند باعث افزایش فشار خون، التهاب و چربی ناسالم شود که همگی عوامل خطر مشکلات قلبی عروقی از جمله حملات قلبی و سکته مغزی هستند.

کد خبر 743946

دیگر خبرها

  • بیماری ایدز چیست؟ + فیلم
  • ارائه خدمات درمانی به ۱۹۸ بیمار مبتلا به هموفیلی
  • به درمان سرطان به کمک آزمایش دی‌ان‌ای امیدوار باشیم؟
  • شناسایی ۱۳۰۰۰ بیمار مبتلا به هموفیلی در ایران
  • یک توصیه برای کاهش تاثیر استرس بر قلب
  • افزایش بیماران ام اس در خراسان شمالی
  • وجود ۱۳ هزار بیمار هموفیلی در ایران/ این گروه بیشتر در معرض بیماری هستند
  • افزایش احتمال بروز پوکی استخوان و بیماری‌های قلبی با مصرف نوشابه
  • مبتلایان به دیابت در نیشابور ۳ برابر شد
  • سه برابر شدن مبتلایان به دیابت در نیشابور