Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسداله کارگر رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، ازافزایش قیمت گوجه فرنگی در بازار خبر داد و گفت: طی ماه‌های اخیر، قیمت گوجه فرنگی به سبب فراوانی تولید بسیار ناچیز بود که در هفته‌های گذشته به نرخ واقعی خود رسیده است.

وی نرخ کنونی هر کیلو گوجه فرنگی را ۳ تا ۵ هزارتومان اعلام کرد و افزود: با توجه به پایان فصل برداشت گوجه فرنگی دوره شهری و کاهش عرضه در برابر تقاضا، قیمت گوجه فرنگی در هفته‌های گذشته در میدان مرکزی میوه و تره بار با نوساناتی در بازار روبرو شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارگر با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه میوه‌های پاییز وجود ندارد، بیان کرد: قیمت کنونی هر کیلو انار ۴ هزار و ۵۰۰ تا ۹ هزار تومان، پرتقال شمال یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان، پرتقال ناول جنوب ۷ تا ۱۰ هزار تومان، خرمالو شمال ۳ تا ۵ هزار تومان، خرمالو کرج ۶ تا ۱۰ هزار تومان، کیوی ۵ تا ۹ هزار تومان، لیموشیرین ۳ تا ۶ هزار و ۵۰۰ تومان، سیب گلاب پاییزه ۳ تا ۷ هزار تومان، سیب لبنانی قرمز ۳ تا ۶ هزار تومان، سیب لبنانی زرد ۳ تا ۶ هزار و ۵۰۰ تومان، نارنگی انشو ۳ تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان و نارنگی تخم ژاپنی ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار و ۵۰۰ تومان است.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی ادامه داد: هر کیلو انگور بی دانه زرد قرمز با نرخ ۹ تا ۱۶ هزار تومان، انگور بی دانه زرد ۵ تا ۱۱ هزار تومان، انگور مهری ۳ تا ۵ هزار تومان، خیار گلخانه ۳ تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان، خیار بوته‌ای ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۷ هزار تومان، گلابی بیروتی ۹ تا ۱۷ هزار تومان، گلابی شاه میوه ۱۰ تا ۲۱ هزار تومان، موز ۹ هزار و ۵۰۰ تا ۱۱ هزار تومان، هلو انجیری ۴ تا ۹ هزار تومان، هلو هسته جدا ۴ تا ۸ هزار تومان، پسته تازه ۴۰ تا ۵۵ هزار تومان، خربزه یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان و هندوانه ۴۰۰ تا یک هزار تومان در میدان مرکزی و با احتساب حداکثر ۳۵ درصد سود در خرده فروشی‌ها عرضه می‌شود.

وی قیمت هر کیلو بادمجان دلمه‌ای را یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: قیمت هر کیلو بادمجان قلمی ۲ تا ۴ هزار تومان، گلخانه ۳ تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان، پیاز قرمز ۲ تا ۳ هزار تومان، پیاز زرد یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار تومان، پیاز شیری یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۷۰۰ تومان، سیب زمینی ۲ تا ۴ هزار تومان، سیب زمینی ترشی ۲ تا ۴ هزار تومان، سیر خشک ۷ تا ۱۳ هزار تومان، شلغم یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار تومان، فلفل تند ریز ۴ تا ۸ هزار تومان، فلفل دلمه سبز ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار و ۵۰۰ تومان و فلفل شیرین ۵ تا ۱۰ هزار تومان است.

بیشتر بخوانید: افزایش مقطعی قیمت گوجه فرنگی در بازار/کمبودی در عرضه میوه های پاییز وجود ندارد

کارگر با اشاره به نرخ سایر انواع صیفی در بازار بیان کرد: هم اکنون هر کیلو کاهو پیچ سالادی با نرخ ۳ تا ۴ هزار تومان، کاهو رسمی یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار تومان، کرفس یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان، کلم سفید و قرمز یک هزار تا ۲ هزار و ۵۰۰ تومان، گل کلم یک هزار تا ۳ هزار تومان، گوجه زیتونی فله ۵ تا ۸ هزار تومان، لوبیا سبز ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار و ۵۰۰ تومان، لیموترش سنگی ۳ تا ۶ هزار تومان، لیموترش میناب ۱۰ تا ۱۴ هزار تومان و هویج یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۷۰۰ تومان در میدان مرکزی میوه و تره بار عرضه می‌شود.

وی نرخ هر کیلو سبزی جور (پلو، آش، قورمه) را یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار تومان و سبزی خوردن ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار تومان اعلام کرد.

کارگر با اشاره به دلایل گرانی قیمت خیار در بازار گفت: با توجه به آغاز فصل سرما و کاهش عرضه، قیمت هر کیلو خیار نسبت به هفته‌های گذشته یک هزار تومان در بازار افزایش یافته است.

رئیس اتحادیه میوه و سبز تهران با بیان اینکه قیمت گوجه فرنگی به سبب ازدیاد عرضه در ماه‌های اخیر کاذب بود، افزود: با توجه به سردی هوا، بارش برف و باران، افزایش هزینه‌های حمل محصول و کاهش عرضه در برابر تقاضا، قیمت گوجه فرنگی به نرخ واقعی خود در بازار رسیده است.

وی در پایان درباره آینده بازار میوه‌های پاییز تصریح کرد: با وجود افزایش تولید مرکبات نسبت به مدت مشابه سال قبل پیش بینی می‌شود که در ماه‌های آتی مشکلی در عرضه و قیمت در بازار به وجود نیاید.

انتهای پیام/

کمبود عرضه عامل اصلی افزایش قیمت خیار در بازار

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی میادین میوه و تره بار قیمت گوجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۸۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید روغن بیش از ۶ درصد افزایش یافت

علیرضا اشرفی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار سال گذشته بیش از یک میلیون و ۹۵۰ هزارتن روغن  تولید شد که نسبت به سال ۱۴۰۱ بیش از ۶ درصد رشد داشته است.

به گفته او، با توجه به شرایط مساعد عرضه و تقاضا، روغن به قیمت مصوب و حتی کمتر از نرخ مصوب بدست مصرف کننده می رسد.

اشرفی با بیان اینکه کمبودی در عرضه روغن نداریم، افزود: با توجه به اتخاذ تدابیر صورت گرفته برای ایام ماه رمضان و نوروز، کمبودی در توزیع روغن نداریم.

دبیر انجمن روغن نباتی گفت: با توجه به تمهیدات دولت و همکاری صنعت روغن نباتی، تغییری در حوزه قیمت روغن نباتی در کوتاه مدت نداریم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • رکورد جدید قیمت سکه در بازار تهران به ثبت رسید
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت گوشت قرمز امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • افزایش قیمت سکه امروز پنجشنبه ۹ فروردین
  • میوه با قیمت مناسب در کهگیلویه توزیع می شود
  • تولید روغن بیش از ۶ درصد افزایش یافت
  • افزایش قیمت دلار بازار مسکن را به کدام سو می‌برد؟
  • سیگنال عجیب دلار به قیمت مسکن/ قیمت‌ جدید خانه‌های پایتخت را ببینید (+ جدول)
  • افزایش قیمت خودرو در سال ۱۴۰۳