Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@12:15:43 GMT

دشمن هیچ‌گاه دست از تفرقه‌افکنی برنمی‌دارد

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۶۸۶۳۴

دشمن هیچ‌گاه دست از تفرقه‌افکنی برنمی‌دارد

به گزارش خبرنگار مهر، سردار بهمن ریحانی ظهر امروز سه شنبه در همایش وحدت و بصیرت در سرپلذهاب اظهار داشت: تفرقه و انشقاق بین مذاهب مختلف اسلامی تلاش دشمن برای نفوذ در بین مسلمانان بود.

وی افزود: نفوذ دربین مسلمانان باعث شد که دشمن چهره ی بدی را ازدین اسلام به دنیا نشان دهد.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (‌ص) استان کرمانشاه بیان داشت: اختلافات کوچک بین مذاهب اسلامی نباید بزرگ شود که دشمن بتواند از آن برای نفوذ در جوامع اسلامی استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار ریحانی بیان داشت:تلاش دشمنان برای ازبین بردن وحدت اسلامی وتقابل با مسلمانان همواره ادامه خواهدداشت.

وی تصریح کرد:ملت ایران امروز با وحدت اسلامی توطئه های دشمن را خنثی کرده و درحال برداشتن گام های محکم ۴۰ساله دوم انقلاب هستند.

سردار ریحانی با بیان اینکه زیباترین بستر وحدت اسلامی در زلزله صورت گرفت، عنوان کرد: وحدت اسلامی در خدمت رسانی ملت ایران به زلزله زدگان به خوبی مشاهده شد.

وی گفت: تلاش ، پویایی و امیدواری بعداز گذشت دوسال از زلزله در سرپلذهاب به خوبی قابل مشاهده است.

کد خبر 4770197

منبع: مهر

کلیدواژه: سرپل ذهاب کرمانشاه یوم الله 13 آبان بوشهر زلزله راهپيمايي 13 آبان شهرکرد ایلام تئاتر کودک و نوجوان گرگان شیراز بیرجند خطبه های نماز جمعه قزوین پدافند غیرعامل سفر استانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۸۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابعاد مختلف ماه مبارک رمضان، وحدت و تقریب را میان امت اسلامی پررنگ می کند

مولوی نذیر احمد سلامی عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب با اشاره به ظرفیت های جذاب ماه مبارک رمضان در تحکیم وحدت امت اسلامی، اظهار داشت: فلسفه روزه ماه مبارک رمضان، در واقع تلنگری به انسان ها است که به خود آیند و ذخیره و اندوخته ای برای آخرت خود جمع آوری کنند.

وی در ادامه با اشاره به فلسفه تکلیف روزه بر انسان ها، افزود: اگر موجودات زنده را به سه تقسیم کنیم؛ عبارتند از: فرشتگان ، جن و انس و حیوانات، در فرشتگان یک بعد یعنی معنویت دیده می شود و در حیوانات مادیت نمایان است.

وی اضافه کرد: جن و انس دوبعدی هستند؛ در واقع دو جنبه معنویت و مادیت را در خود دارند و از این منظر هر دو بعد در انسان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

مولوی نذیر سلامی اذعان داشت: همواره دو بعد معنویت و مادیت در حال نبرد می باشند، اگر بعد ملکوتی و معنویت مغلوب شود طبیعتا بعد حیوانی و مادیت غالب خواهد شد.

وی عنوان کرد: خداوند متعال در جهت حفظ بعد معنویت و ارتقای آن و غالبیت بر بعد حیوانی و مادیت، تدابیری به مانند عمل به دستورات الهی و احکام شرعی را تاکید نموده است که در این میان موثرترین نقش را روزه گرفتن دارد.

این عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: خداوند متعال در تایید این مسئله در قرآن کریم می فرماید: « يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنوا كُتِبَ عَلَيكُمُ الصِّيامُ كَما كُتِبَ عَلَى الَّذينَ مِن قَبلِكُم لَعَلَّكُم تَتَّقونَ»؛ ای افرادی که ایمان آورده‌اید روزه بر شما نوشته شده، همان‌گونه که بر کسانی که قبل از شما بودند نوشته شد؛ تا پرهیزکار شوید.

رستمی گفت: پیامبر اسلام فرمودند: «تخلقوا باخلاق الله». یعنی متخلق به اخلاق خداشوید؛ به زبانی روشن تر این است که از اخلاقیات پرودگار عالم این است که از مادیت و لذایذ دنیوی پاک و مبرا می باشد.

وی بیان کرد: اگر انسان از غرایض و بعد حیانی خود تبعیت کند نه تنها ابعاد حیوانی خود را بروز داده است بلکه قرآن کریم در این ارتباط می فرماید: « أُولَٰئِكَ كَالْأَنْعَامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ»؛ آنان مانند چهارپایانند بلکه بسی گمراه‌ترند زیرا حیوان مکلف نیست و مسئولیتی ندارد.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اسلام که می فرماید: « مَنْ صَامَ رَمَضَانَ إِیمَاناً وَ احْتِسَاباً غُفِرَ لَه ما تَقَدَّمَ مِنْ ذَنْبِهِ وَ مَنْ قَامَ لَیلَةَ الْقدْرِ إِیماناً وَ احْتِسَاباً غفِرَ لَه ما تَقَدَّمَ مِنْ ذَنْبِهِ»، خاطر نشان کرد: هر کس ماه رمضان را از روی ایمان و برای خدا و پاداش او روزه بگیرد، گناهان گذشته اش آمرزیده می شود و هر کس شب قدر را از روی ایمان و به امید پاداش الهی به عبادت قیام کند، گناهان گذشته اش بخشوده می گردد.

وی در پایان تاکید کرد: در پایان باید به ظرفیت عظیم وحدت آفرینی ماه مبارک رمضان اشاره نمود که می تواند زمینه ساز وحدت امت اسلامی باشد؛ زیرا رفتار و عملکرد هماهنگ امت اسلامی یک نوع همگرایی فزاینده ای را خواهد ساخت که افکار واندیشه ها را به یکدیگر نزدیک خواهد کرد.
 
انتهای پیام/
 
 
 

دیگر خبرها

  • هم افزایی و تحکیم وحدت مسلمانان در ماه مبارک رمضان، دشمنان اسلام را تضعیف می کند
  • پلیس محور و هدایتگر تأمین امنیت در جامعه است
  • ماه مبارک رمضان سبب بیداری امت اسلامی در برابر ظلم علیه مسلمانان خواهد شد
  • مومن با تقوا پیشه کردن راه وحدت را پیش گرفته و از اختلاف دوری می کند
  • اتحادیه کشور‌های اسلامی برای دفاع از منافع مسلمانان تشکیل شود
  • شورای وحدت به‌دنبال تشکیل فراکسیون وحدت در مجلس است
  • ضرورت تشکیل اتحادیه کشور‌های اسلامی برای دفاع از منافع مسلمانان
  • موسوی لاری: ممکن است دولت و مجلس در مقابل همدیگر قرار گیرند/ تفرقه‌افکنان تغییر مشی دهند تا فضای وحدت ملی فراهم باشد/ شورای نگهبان بپذیرد که یکی از ‎عوامل شکستن وحدت ملی نوع رفتار این شورا است
  • سالک، عضو جامعه روحانیت مبارز: مردم مهمترین هدف مورد هجوم دشمن است/ خیلی از اصول‌گرایان هم کوتاهی کردند/ وجود انسان‌های بی‌بصیرت مانع رشد وحدت امت است
  • ابعاد مختلف ماه مبارک رمضان، وحدت و تقریب را میان امت اسلامی پررنگ می کند