Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت عربستان اعلام کرد، حق ملت فلسطین در بازگشت به سرزمین خود، حقی غیرقابل تصرف و ثابت است و با گذشت زمان از بین نمی‌رود، زیرا یک حق قانونی و سیاسی بوده و قطعنامه‌های بین‌المللی آن را تضمین می‌کنند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه رأی‌الیوم، فیصل بن ناصر الحقبانی، مسئول کمیته‌ سیاسی دفاع از حقوق ملت فلسطین در سخنانی در نشست این کمیته درباره آنروا گفت: تعداد آوارگان فلسطینی در اردوگاه‌ها به بیش از پنج میلیون تن رسیده و درد رنج این آوارگان در سطوح انسانی، اقتصادی و اجتماعی روز به روز بیشتر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی مدعی شد: عربستان از "بزرگترین کشورهای حامی ملت فلسطین" در همه سطوح است و از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۹ برای حمایت از برنامه‌های آنروا نزدیک به ۹۰۰ میلیون دلار و برای کمک به فلسطین در مجموع نزدیک به هفت میلیارد دلار ارائه و سپتامبر ۲۰۱۹ نیز مبلغ ۵۰ میلیون دلار به سازمان آنروا اهدا کرده است.

الحقبانی ادامه داد: ریاض از تصمیم تمدید اختیارات آنروا و دستیابی به راه‌حل‌های پایدار برای مقابله با چالش‌های پیش روی این سازمان حمایت می‌کند و بار دیگر از جامعه بین‌الملل می‌خواهد از اختیارات این سازمان حمایت کرده، هرگونه اختلال در اختیارات آن را رد، تلاش‌ها برای تحریف کردن آنروا را محکوم و نیازهای این سازمان را رفع کند.

وی گفت، مسأله آوارگان فلسطین مساله‌ای مهم در پرونده فلسطین است و مسأله فلسطین تنها زمانی حل می‌شود که دلیل اصلی آن برطرف شود به این معنا که براساس قطعنامه‌های بین‌المللی و ابتکارعمل عربی به اشغال‌گری فلسطین و دیگر سرزمین‌های عربی توسط رژیم صهیونیستی پایان داده و کشور فلسطین در مرزهای چهارم ژوئن ۱۹۶۷ به پایتختی قدس تشکیل شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آنروا مساله فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۸۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نروژ: کشور‌ها کمک رسانی به آنروا را از سر بگیرند

رژیم صهیونیستی برای پیشبرد اهداف خود در تجاوز به غزه و ایجاد قحطی در این باریکه، آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی موسوم به آنروا که بزرگترین نهاد امدادرسان در غزه محسوب می‌شود را متهم به دست داشتن در حمله هفتم اکتبر کرد. همین امر کافی بود تا کشور‌های غربی کمک‌های خود به این آژانس را قطع کنند؛ موضوعی که در نهایت فلسطینیان را در خطر گرسنگی قرار داده است. 

به گزارش الجزیره، پس از ارائه گزارش مستقل سازمان ملل پیرامون رفع اتهام از آنروا، اکنون نروژ از کشور‌های غربی خواسته کمک‌های خود به این نهاد مهم سازمان ملل را از سر بگیرند. 

اسپین بارث اید، وزیر خارجه نروژ در این باره گفت: سازمان آنروا تنها راه نجات ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار فلسطینی در نوار غزه به شمار می‌رود. ما از کشور‌هایی که همچنان به توقف کمک‌های اهدایی خود به این نهاد مبادرت کرده اند می‌خواهیم کمک رسانی خود به آنروا را از سربگیرند. 

وی با اشاره به شرایط نامساعد غزه به دلیل جنگ ۲۰۰ روزه، خاطرنشان کرد: شرایط غزه اکنون فاجعه بار بوده و این باریکه نابود شده است. فلسطینیان از فقدان همه چیز رنج می‌برند و بسیاری اکنون با قحطی دست و پنجه نرم می‌کنند. حضور سازمان آنروا در غزه برای فعالیت‌های بشردوستانه سایر سازمان‌های امدادرسان حیاتی است. 

وزیر خارجه نروژ در پایان خاطرنشان ساخت: آنروا فراتر از یک سازمان بشردوستانه است. این نهاد به وسیله مجمع عمومی سازمان ملل ایجاد شده است. آنروا تعهد جامعه بین المللی برای آوارگان فلسطینی و حقوقشان است. 

آمریکا و آلمان، دو کشور بزرگ اهدا کننده به سازمان آنروا از زمان مطرح شدن ادعا‌های صهیونیست ها، کمک‌های امدادی خود به این نهاد را به حال تعلیق در آورده اند. کنگره آمریکا پا را فراتر نهاده و عدم کمک رسانی به آنروا را به قانون مبدل ساخته است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • سازمان همکاری اسلامی ادامه همکاری کشورها با آنروا را خواستار شد
  • سازمان همکاری اسلامی: وجود آنروا گواهی بر پایبندی بین‌المللی به حقوق آوارگان فلسطینی است
  • واکنش وزارت خارجه به اعتراضات دانشگاهی در آمریکا
  • واکنش کنعانی به اعتراضات دانشجویان آمریکایی
  • آلمان حمایت از آنروا را از سرگرفت
  • اعتراض آوارگان فلسطینی به سیاست‌های آنروا
  • جامائیکا کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد
  • تجمع حمایت از مردم غزه در برابر دفتر آنروا در لبنان
  • کنعانی: آمریکا به مطالبات قانونی دانشجویان احترام بگذارد
  • نروژ: کشور‌ها کمک رسانی به آنروا را از سر بگیرند