Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@01:38:53 GMT

شورش فرامرزی رئیس جدید هیات شطرنج کرمانشاه شد

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۶۸۷۱۰

شورش فرامرزی رئیس جدید هیات شطرنج کرمانشاه شد

ایسنا/کرمانشاه اعضای مجمع انتخابات هیات شطرنج استان کرمانشاه شورش فرامرزی را برای مدت چهار سال بعنوان رئیس جدید این هیات انتخاب کردند.

مجمع انتخابات ریاست هیات شطرنج استان کرمانشاه با حضور رئیس فدارسیون و مسئولان ورزش استان، ظهر امروز(21 آبان) در سالن شهید هادیان مجموعه ورزشی آزادی کرمانشاه برگزار شد و شورش فرامرزی در رقابتی فشرده با سعید گل افروزی توانست اکثریت آراء اعضا مجمع را بدست آورد و برای مدت چهارسال رئیس این هیات شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، در این مجمع آرش شاهمرادی، شورش فرامرزی، سعید گل افروزی و حامد مقدسی چهار کاندیدای احراز پست ریاست هیات شطرنج استان کرمانشاه بودند که پس از اعلام انصراف آرش شاهمرادی به نفع سعید گل افروزی و حامد مقدسی به نفع شورش فرامزی، رای گیری برای انتخاب یکی از دو کاندیدای باقی مانده (شورش فرامزی و سعید گل افروزی) انجام گرفت و در نهایت شورش فرامرزی با کسب 9 رای موافق از مجموع 17 رای ماخوذه برای مدت چهارسال سکاندار هیات شطرنج استان کرمانشاه شد.

رئیس جدید هیات شطرنج استان  کرمانشاه در این مجمع به تشریح مهمترین برنامه‌های پیش روی خود برای چهارسال آینده شطرنج کرمانشاه پرداخت و با بیان اینکه طی سالهای گذشته گام‌های مثبتی برای رشد و توسعه شطرنج در کرمانشاه برداشته شده و این رشته در میان مردم استان خوب جا افتاده، عنوان کرد: با این وجود شطرنج کرمانشاه درحال حاضر در رکودی غیرمنطقی به سر می‌برد که باید آن را از این وضعیت خارج کنیم.

وی تاکید کرد: شطرنج از جمله رشته‌هایی است که با هزینه کمی می‌توانیم آن را توسعه دهیم و آن را در استان همگانی  کنیم.

فرامرزی در ادامه بابیان اینکه در نظر داریم تا هر فصل رقابت‌های شطرنج همزمان را در استان برگزار کنیم، عنوان کرد: همچنین درصورت همراهی و همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان می‌خواهیم مسابقات شطرنج جام بیستون را که در تقویم فدراسیون ثبت شده را برای سال آینده باکیفیت‌تر و پربارتر از قبل برگزار کنیم.

وی عنوان کرد: با توجه به فرسودگی خانه شطرنج کرمانشاه، در برنامه داریم تا ساختمان آن را بازسازی کنیم.

رئیس جدید هیات شطرنج کرمانشاه از برنامه ریزی برای افزایش ورزشکاران سازمان یافته این رشته هم خبرداد و گفت: درحال حاضر تعداد ورزشکاران سازمان یافته این رشته 170 ورزشکار است که باید تا پایان دوره چهارساله فعالیتم به سه برابر افزایش پیدا کند.

وی در پایان حمایت از قهرمانان، تعامل با دانشگاه‌ها و مدارس برای توسعه شطرنج، برگزاری دوره‌های بازآموزی مربیگری و داوری برای مربیان و داوران فعلی استان و توسعه مدارس شطرنج را از دیگر برنامه‌های خود برای رشد و ارتقاء شطرنج کرمانشاه خواند.

مهرداد پهلوان زاده رئیس فدراسیون شطرنج هم در این مجمع طی سخنانی بابیان اینکه طی سالهای گذشته فرهنگ شطرنج در میان خانواده‌ها و مردم کرمانشاه بصورت نهادینه درآمده، اظهارکرد: با این وجود، کرمانشاه پتانسیل‌های زیادی در شطرنج دارد و می‌تواند جایگاهی بهتر از وضعیت فعلی داشته باشد.

وی خطاب به رئیس جدید هیات شطرنج استان هم گفت: در حال حاضر مربیان و داوران خوبی در شطرنج دارید، اما این استان که هرساله میزبانی مسابقات بین المللی شطرنج را برعهده می‌گیرد، هنوز فاقد یک استاد بین المللی در این رشته است که باید طی چهارسال آینده به این ظرفیت برسد.

رئیس فدراسیون شطرنج همچنین خواستار راه اندازی مسابقات شطرنج قهرمانی باشگاه‌های استان هم شد و افزود: در برخی از استان‌های همجوار مانند همدان مسابقات قهرمانی باشگاه‌های استان برگزار می‌شود که این مسئله علاوه بر درآمدزایی باعث افزایش کمی ورزشکاران فعال این رشته هم شده که باید در کرمانشاه نیز اجرا شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شطرنج انتخابات كرمانشاه استانی ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۸۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین مشارکت ایران در مجمع عمومی کنفدراسیون مدرن پنتاتلون آسیا با حضور گودرزی

به گزارش جام جم آنلاین، به دنبال دعوت رسمی کنفدراسیون مدرن پنتاتلون از همه اعضای آسیایی جهت شرکت در کنگره انتخاباتی، مهدی گودرزی به عنوان نماینده ایران در این مجمع راهبردی شرکت کرد.

مهدی گودرزی که پیش از این ریاست فدراسیون سه گانه (ترای اتلون) را برعهده داشت و یکی از نامزد‌های ریاست چهار سال آینده است، در نشست انجمن پنتاتلون ضمن استفاده از حق رای ایران جهت انتخابات رییس و اعضای هیات رییسه آسیا، در فرایند اثرگذاری و ظرفیت سازی برای کسب حمایت و کرسی‌های جهانی در این رشته المپیکی در کنگره جهانی که پس از بازی‌های المپیک ٢٠٢٤ در اواخر سال میلادی به میزبانی ریاض عربستان برگزار خواهد شد، مشارکت کرد.

گودرزی در شرایطی تلاش کرده است این دو رشته را در بخش بین الملل تقویت کند که سرپرست فدراسیون و سیاست‌های او در ورزش سه گانه در جهت از دست رفتن کرسی بین المللی پی ریزی شده است.  

پنتاتلون (شامل دویدن، پریدن، پرتاب نیزه، پرتاب دیسک و کشتی) برای اولین بار در هجدهمین المپیاد در سال ۷۰۸ قبل از میلاد معرفی شد و جایگاهی منحصر به فردی در آن دوران از بازی‌های المپیک باستان داشت.

بارون پیر دو کوبرتن، بنیانگذار المپیک مدرن، با تحسین پنتاتلون باستانی  از سال ۱۹۰۹ او تلاش کرد تا این رویداد را دوباره به برنامه المپیک معرفی کند تا در چهاردهمین جلسه کمیته بین المللی المپیک (IOC) در بوداپست (HUN) این ورزش را برای ورود به بازی‌های المپیک مدرن پذیرفتند و مدرن پنتاتلون در پنجمین دوره بازی‌های المپیک در استکهلم ۱۹۱۲ (SWE) به یک ورزش المپیکی تبدیل شد و  کماکان در این مسیر در حرکت است.

از سال ٢٠٢٠ میلادی با پیگیری و ارتباطات مستمر مهدی گودرزی که در آن زمان رییس فدراسیون ترای اتلون کشور بود، مدیران ارشد و مجمع عمومی مدرن پنتاتلون عضویت ایران را به طور کامل پذیرفت و گودرزی به عنوان رییس انجمن و موسس مدرن پنتاتلون در اولین اقدام در کنگره جهانی که به صورت آنلاین برگزار می‌شد در انتخابات جهانی به عنوان نماینده ایران شرکت کرد و این فعالیت با درخشش ورزشکاران ایرانی در اولین مسابقات قهرمانی آسیا و کسب مدال برنز توسط پارسا محجوب در سال ٢٠٢٢ ادامه یافت تا  فرصت مشارکت خانواده‌های ایرانی در یک رشته پایه، جذاب، المپیکی فراهم شود.

دیگر خبرها

  • رشته‌های نوپا آینده ورزش کشور را رقم می‌زنند
  • انتخاب رئیس هیأت موتورسواری و اتومبیلرانی کردستان
  • برگزاری مجمع هیات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی خراسان رضوی
  • استعفای «پریدر» از سرپرستی شطرنج
  • شادی پریدر از سرپرستی فدراسیون شطرنج استعفا داد
  • نخستین مشارکت ایران در مجمع عمومی کنفدراسیون مدرن پنتاتلون آسیا با حضور گودرزی
  • تجمع شطرنجی‌ها مقابل وزارت ورزش برای حمایت از پریدر/ قول اسبقیان به معترضان
  • تجمع شطرنجی‌ها مقابل وزارت ورزش
  • حضور حمایتی اعضای مجمع شطرنج در وزارت ورزش
  • هیات دوچرخه سواری البرز پیست ندارد/ ضرورت نگاه ویژه به این رشته