Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پی رسوایی اوکراین‌گیت کاخ سفید، وزیر خارجه سابق آمریکا درباره سیاست دولت فعلی این کشور در قبال اوکراین ابراز نگرانی کرد.

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، کاندولیزا رایس، وزیر خارجه سابق آمریکا سیاست‌های غیررسمی دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور در قبال اوکراین را عمیقا نگران کننده توصیف کرد.

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، وزیر خارجه دولت جورج دبلیو بوش گفت: گزارش‌های اخیر درباره سیاست آمریکا در اوکراین بسیار موجب نگرانی من شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رایس در کنفرانسی در ابوظبی گفت: آنچه در حال حاضر می‌بینم برایم نگران کننده است. من شاهد کشمکشی میان متخصصان سیاست خارجی و کسی که می‌گوید از طرف رئیس جمهور عمل می‌کند، هستم. اما صراحتا نمی‌دانم که قضیه چیست. این مسئله نگران کننده است. بسیار نگران کننده است.

به گفته وزیر خارجه سابق آمریکا، برخی افراد که در منصب رسمی نیستند اطلاعاتی را از سوی دولت آمریکا ارائه می‌دهند، که باید مطمئن شد که آن‌ها همان پیامی را به دیگر کشورها می‌دهند که وزیر خارجه و مشاور امنیت ملی ارائه می‌کنند.

ترامپ که ماجرای رسوایی تازه اش او را در آستانه استیضاح آن هم در یک سال حساس مانده تا انتخابات بعدی ریاست جمهوری این کشور قرار داده است، بار دیگر تلاش کرد تا با فرافکنی در این ماجرا خود را از این منجلاب به وجود آمده نجات دهد. چندی پیش، افشاگر ناشناس نهاد اطلاعاتی آمریکا اعلام کرد ترامپ در چندین تماس تلفنی با ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، خواستار تسریع تحقیقات درباره فساد مالی پسر جو بایدن – رقیب انتخاباتی ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰-- شده است. او طی تماسی تلفنی در ۲۵ ژوئیه از رئیس‌جمهور اوکراین خواسته بود تا تحقیقات درباره فساد مالی جو بایدن و پسرش را تسریع بخشد.

افشای این موضوع باعث شد دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا بار دیگر گزینه استیضاح را مطرح کنند و تحقیقات رسمی در این خصوص آغاز گردید.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: آمریکا دونالد ترامپ اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۸۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به ادعا‌های بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی در خصوص فعالیت‌های سایبری به دولت این کشور توصیه کرد در سیاست‌های مداخله جویانه و نیز تهدیدآفرین خود نسبت به حقوق بشر بازنگری کند.

به گزارش اعتمادآنلاین، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ادعا‌های بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی در خصوص فعالیت‌های سایبری را قویا رد و محکوم کرد.

کنعانی تصریح کرد: نهاد‌های آمریکایی نمی‌توانند با برچسب زدن‌های مختلف بی‌اساس به اشخاص و نهاد‌های ایرانی، موج انتقادات جهانی نسبت به سیاست‌های حمایتی نامحدود آمریکا از جنایات جنگی و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کرانه باختری فلسطین و نیز سرکوب‌های خشونت‌آمیز معترضان در داخل آمریکا را منحرف سازند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: به دولت آمریکا توصیه می‌کنیم به جای اتهام زنی‌های بی اساس به دیگر کشور‌ها و ملت‌ها، به حمایت‌های تسلیحاتی، نظامی، مالی و سیاست‌های بین‌المللی خود از رژیم آپارتاید و اشغالگر صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین پایان داده و در سیاست‌های مداخله جویانه و نیز تهدیدآفرین خود نسبت به حقوق بشر، حقوق بشردوستانه بین‌المللی، حقوق بین الملل و صلح و امنیت بین‌المللی بازنگری نموده و مسئولانه رفتار کنند.

دیگر خبرها

  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه شرکت‌های ایرانی
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی
  • کی‌یف مردان اوکراینی خارج نشین را به کشور باز می‌گرداند
  • چین اتهامات آمریکا درباره تبادلات پکن و مسکو را رد کرد
  • انتقاد کوبا از گزارش ۲۰۲۳ آمریکا درباره حقوق بشر کشورها
  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • تحولات اوکراین|توقع کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • بایدن سیاست دودولتی را کنار گذاشت/ آمریکا در قبال فلسطین بر خلاف منافع ملی خود عمل کرد
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند