Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین – فاطمه اکبرخانی؛ نادر بذرافشان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین با اشاره به مشکلات صنف طلا، اظهار کرد: چند سالی است که ارزش افزوده فشار بسیاری بر صنف طلا وارد کرده و این موضوع در کنار بالا رفتن قیمت طلا و رکود اقتصادی باعث شده در طول هشت سال هزار واحد و تنها در سال جاری حدود 227واحد تولیدی و توزیعی طلا تعطیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او همچنین با گلایه از موانع موجود بر سر راه صاردات طلا و مشکلات گمرکی افزود: اگر صادرکننده‌ای جواز اتحادیه و کد استاندارد داشته و اقدامات امنیتی لازم را نیز انجام داده باشد، باز هم برای صادرات با مشکل مواجه خواهد شد که متاسفانه این سنگ‌اندازی‌ها برای فرد هزینه‌ بالایی به همراه دارد.

بذرافشان درباره روند واردات شمش طلا نیز توضیح داد: شمشی که با عیار 995 و استاندارد جهانی وارد می‌شود، گمرک ایران به بهانه نداشتن استاندارد داخلی مانع ترخیص آن می‌شود در حالیکه با وجود استاندارد جهانی نیازی به استاندارد داخلی نیست.

این فعال صنف طلا با تاکید بر اینکه مشکلات موجود در واردات و صادرات طلا منجر به رواج قاچاق در این حوزه شده است، اضافه کرد: در نهایت بعد از تاییدیه استاندارد داخلی که حدود 72ساعت طول می‌کشد، واردکننده برای هر روزی که شمش در گمرک مانده باید در هرکیلوگرم 800هزار تومان هزینه نگه‌داری پرداخت کند.

بذرافشان با بیان اینکه صنف طلا درحال حاضر نیازمند حمایت بانک مرکزی و دولت است، خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش بهای طلای جهانی و داخلی و نیز گران شدن دستگاه‌های تولیدی، تولیدکنندگان رده پایین صنف طلا توانایی ادامه کار ندارند، به همین خاطر در راستای جلوگیری از تعطیلی بیشتر واحد‌های تولیدی‌ از بانک مرکزی خواستار ارائه تسهیلات با بهره پایین هستیم.

دبیر اتحادیه طلا و جواهر تهران در پایان به روند آرام بازار طلا در سال جاری اشاره کرد و گفت: سال گذشته قیمت طلا به دلیل تقاضای بالا و التهابات سیاسی نوسان زیادی داشت، اما خوشبختانه با کنترل و نظارت بانک مرکزی در سال 98، تاثیر خبرهای سیاسی بر بازار کاهش یافته و تقاضا برای طلا و سکه در جهت سرمایه‌گذاری نیز به صفر رسیده است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: طلا قیمت طلا تولید طلا صادرات طلا اتحادیه طلا و جواهر تهران صنف طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۸۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از تولید آثار فاخر انقلاب اسلامی در مرکزی

مدیرکل ارشاد استان مرکزی از حمایت از تولید آثار فاخر انقلاب اسلامی در استان مرکزی خبر داد. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، حسین محمودی‌فر عصر امروز در ویژه‌برنامه «مهر و هنر» که به مناسبت گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی برگزار شد با تبریک هفته هنر انقلاب اسلامی اظهار داشت: هنر انقلاب اسلامی به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهید آوینی که در عرصه هنر انقلاب به ویژه برای نسل کودک و نوجوان زحمات زیادی کشیدند نامگذاری شده است، شهید آوینی هنرمندی بود که با جریان‌سازی‌هایی که انجام داد زمینه‌ای را فراهم آورد تا راه هنر انقلاب به نسل بعدی منتقل شود.

وی افزود: شهید آوینی حرکت هنر را به سمت مردمی بودن سوق داد و همین امر موجب شد امروز، هنر تعالی و ارتقاء یابد، رویکرد شجاعانه و ثبات قدم شهید آوینی در انقلاب و دفاع مقدس سبب ماندگاری این مهم شد به طوری که مقام معظم رهبری از شهید آوینی به عنوان سید شهیدان اهل قلم نام برد و بسیاری از آثار این شهید بزرگوار در زمینه دفاع مقدس و انقلاب موجب ماندگاری شخصیت شهید آوینی و آثار ایشان شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: شهید آوینی به عنوان الگو در عرصه هنر انقلاب و دفاع مقدس معروف است، این شهید والامقام، اخلاق و ولایت پذیری را سرلوحه کارهای خود قرار داد و همین امر سبب شد آثار تولیدی وی، دفاع مقدس را به زیبایی به تصویر بکشد و مردمی که دفاع مقدس را درک نکرده‌اند، از این طریق، جانفشانی‌های رزمندگان  اسلام را درک نمایند.

محمودی‌فر با تقدیر از مشارکت حوزه هنری استان و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اراک در برگزاری این برنامه،گفت: وظیفه نسل جوان است تا با زبان هنر و ابزار فرهنگ، شهید آوینی را به نسل‌های آینده بشناسانند.

به گزارش تسنیم، پایان مراسم از هنرمندان رشته‌های مختلف تجسمی، عکاسی، خوشنویسی، فیلمسازی و غیره تجلیل شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وام قرض الحسنه ۳۰۰ میلیونی دولت با کارمزد ۴ درصد | وام قرض الحسنه فوری با اقساط ۲ میلیون تومانی
  • شرط ۲ برابر خرید برای استفاده کالا برگ نیازمند بازنگری است
  • اجازه نمی‌دهیم هیچ واحدی دچار رکود و تعطیلی شود
  • اخذ استاندارد و گواهینامه‌های ملی ۷ واحد تولیدی در استان اردبیل
  • هشدار صندوق بین المللی پول درباره بدهی دولت آمریکا
  • واحدهای تولیدی دارای استاندارد و گواهینامه‌ حمایت می‌شوند
  • منع واردات کالاهای تولید داخلی/ حمایت بیشتر از تولید داخل با مشارکت ذینفغان 
  • حمایت از تولید آثار فاخر انقلاب اسلامی در مرکزی
  • کمبودی در تولید و توزیع روغن نباتی وجود ندارد
  • فجر انرژی خلیج‌فارس، ضامن تولید پایدار شرکت‌های پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی