Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار تهران در نشست هم اندیشی ائمه جمعه استان گفت : نشست هم اندیشی با ائمه جمعه به عنوان یک فرصت بی بدیل برای رفع مشکلات مردم است چرا که مردم بدون واسطه می توانند با ائمه جمعه ارتباط داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ محسنی بندپی، استاندار تهران در نشست هم اندیشی ائمه جمعه استان اظهار کرد: ؛ در گذشته شاهد  خلائی در ایجاد بین روابط دوسویه ائمه جمعه استان  با استانداری تهران را شاهد بودیم، ارتباط دوسویه بین دولت و ائمه جمعه که  بعنوان زبان گویای مردم مطرح هستند  باعث رفع مشکلات مردم می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: قیام امام حسین (ع) در بین همه نهضت های آزادی خواهان  جهان روز به روز بر ماندگاری و جاودانگی این قیام افزوده می شود.

بندپی افزود:  انقلاب اسلامی بعد از گذشت چهار دهه هنوز بالنده رو به جلو حرکت می کند و این به برکت وجود عناصری نظیر ولایت فقیه،است.

وی تصریح کرد: یکی از ثمرات و برکات انقلاب برپایی نماز جمعه بود که به عنوان پل ارتباطی بین مطالبات مطرح شده از سوی مردم به مسئولین عمل می کند اگر زمانی در تریبون نماز جمعه به مسئولین تذکراتی داده می شود این امر ناشی از دغدغه مندی ائمه محترم جمعه در راستای رفع مشکلات مردم است.

استاندار تهران ادامه داد: نشست هم اندیشی با ائمه جمعه به عنوان یک فرصت بی بدیل برای رفع مشکلات مردم است چرا که مردم بدون واسطه  می توانند با ائمه جمعه ارتباط داشته باشند.

وی افزود: باید با اولویت بندی مسائل استان تهران را مرتفع کنیم و در راستای ارتقای سطح کیفی خدمات به مردم حرکت کنیم.

وی گفت : استان تهران علیرغم ام القرای جهان اسلام بودن اما مشکلات عدیده ای دارد که البته مورد غفلت برنامه ریزان در سال‌های گذشته قرار گرفته است

بندپی تصریح کرد: امروز  چالش های زیست محیطی نظیر فرونشست زمین و آلودگی هوا به یک معضل اساسی برای تهران تبدیل شده است

وی عنوان کرد: تهران بعد از سیستان و بلوچستان فقیر ترین استان در تامین منابع آب است و با توجه به افزوده شدن  سالانه 250 هزار نفر به جمعیت تهران این مشکل برجسته تر می شود .

وی افزود: مشکلاتی که در حمل و نقل حومه ای شهرستان های استان تهران وجود دارد یکی دیگر  از چالش های استان تهران است.

وی گفت : کمبود سرانه های آموزشی در استان تهران بسیار مشهود است و خیلی از مسئولین کشوری از این وضعیت مطلع نبودند.

استاندار تهران تصریح کرد: کار جهادی برای مردم و رسیدگی به مطالبات و رفع مشکلات آنها در  ایجاد امید و افزایش مشارکت مردم در انتخابات نقش مهمی دارد.

وی افزود: فلسفه تشکیل نماز جمعه ایجاد وحدت و خنثی سازی توطئه دشمنان است.

وی گفت : در دهه چهارم انقلاب که دوره بلوغ پیشرفت و توسعه کشور است همه باید با همدلی در کنار هم برای رفع مشکلات مردم گام برداریم.

 

بیشتر بخوانید: آغاز عملیات برچیده‌شدن کارگاه قطار شهری برای آزاد سازی خیابان محققی نخستین نشست علمی- تخصصی شرکت تعاونی دهیاری های استان تهران برگزار شد

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان تهران انقلاب حمل و نقل فقیر مشکلات مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۸۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولان فرصت‌های تحقق شعار سال را فراهم کنند

ایسنا/قزوین امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه گفت: رهبر حکیم انقلاب امسال را سال جهش تولید با مشارکت مردم نامیده‌اند، ما در استان خودمان از استاندار، مدیران کل، همه دست اندرکاران و مسئولان انتظار داریم که با نگاه بومی و منطقه‌ای در فضای استان قزوین به صورت جدی‌تر شرایطی را فراهم کنند که شعار سال محقق شود.

آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه قزوین که دهم فروردین در مسجدالنبی (ص) برگزار شد، ضمن گرامیداشت روز ۱۲ فروردین، اظهار کرد: در این روز ملت مسلمان، غیور و سربلند ایران پای صندوق‌های رأی آمدند و ۹۸/۲ درصد مردم در پای صندوق‌ها به جمهوری اسلامی رأی دادند، نظام ما این شرافت و عظمت را پیدا کرد که نظام مقدس جمهوری اسلامی بشود، همان نظامی که صدها هزار شهید پای آن ایستادند.

وی با تأکید بر اینکه مسئولان فرصت‌های تحقق شعار سال را فراهم کنند، بیان کرد: رهبر حکیم انقلاب امسال را سال جهش تولید با مشارکت مردم نامیدند، ما در استان خودمان از استاندار، مدیران کل، همه دست اندرکاران و مسئولان انتظار داریم که با نگاه بومی و منطقه‌ای در فضای استان قزوین به صورت جدی‌تر شرایطی را فراهم کنند که مردم اگر خواستند کشاورزی کنند و زمینی را آباد کنند، مانعی بر سر راه آن‌ها نباشد.

امام جمعه قزوین دامه داد: همچنین اگر کسی خواست در حوزه صنایع دستی، عرصه های هنری یا علمی تولیدی داشته باشد احساس کند دستان توانمند دولت آماده است که دست او را بگیرد و در تولید کمک‌اش باشد و دولتمردان موانع را از سر راه کسانی که علاقه‌مند به تولید در هر عرصه‌ای هستند، بردارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: برای مردم بی‌پناه غزه دعا می‌کنیم و از خدا می‌خواهیم بتوانیم برای آن‌ها کاری کنیم، از خدا می‌خواهیم بساط صهیونیست‌های جنایتکار با استفاده از عزت و قدرت اسلام برچیده شود.

به گزارش ایسنا، نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: در آستانه ضربت خوردن امیرالمؤمنین(ع) هستیم، وقتی شمشیر زهرآلود ابن‌ملجم ملعون فرق مبارک امیرالمؤمنین (ع) را شکافت، آن حضرت به صورت به زمین افتاد، وقتی به زمین افتاد شنیدند که حضرت با صدای بلند فرمود «بسم الله و بالله علی ملته رسول الله»، یعنی من با دین رسول خدا (ص) زندگی کردم و با دین رسول خدا (ص) در آستانه شهادت قرار گرفتم.

وی تصریح کرد: به مناسبت ایام شهادت امام علی (ع)، روز نهج‌البلاغه نیز نامیده شده است و خوب است بیشتر به این کتاب ارزشمند توجه کنیم و معارف نورانی نهج‌البلاغه بیش از پیش مد نظر همه ما باشد.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه امیرالمؤمنین (ع) برای عدالت در محراب نماز به شهادت رسید، بیان کرد: اگر از کسی درباره امیرالمؤمنین (ع) سؤال کردند بگوید حضرت کسی بود که از شدت عدالتش در محراب نماز به شهادت رسید و امام علی (ع) همان کسی است که فرمود حکومت بر این مردم اگر برای زنده کردن عدالت و از بین بردن ظلم و بی‌عدالتی نباشد، به اندازه یک کفش پاره هم ارزش ندارد.

آیت‌الله عابدینی اظهار کرد: امام علی (ع) درباره اهل تقوا فرمود خداوند برای اهل تقوا با عظمت معرفی شده است و در وجودشان درخشیده است و برای همان غیر خدا از چشمشان افتاده است و طمعی به کسی ندارند و فقط خدا را می‌بینند و با خدا ارتباط دارند و ما باید بیشتر در خدمت نهج‌البلاغه باشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مسئولان فرصت‌های تحقق شعار سال را فراهم کنند
  • انتقاد ائمه جمعه استان تهران از بی‌حجابی‌ها در ماه رمضان
  • نشست تبیین شعار سال ۱۴۰۳ در مشهد برگزار شد
  • نمایندگان منتخب مشهد باید پاسخگوی رای باکیفیت مردم مشهد باشند 
  • روحانیون و ائمه جماعات ورامین با آیت الله محمودی نماینده ولی فقیه دیدار کردند
  • برگزاری نشست هم‌ اندیشی دستگاه‌ های فرهنگی به مناسبت گرامیداشت دهه پایانی ماه مبارک رمضان
  • گره‌گشایی از مشکلات مردم در اولویت برنامه مدیران
  • نشست هم اندیشی شهرداری با سرکنسولگری چین در بندرعباس
  • نشست هم‌اندیشی با وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری؛ 27 اردیبهشت 1402
  • اصفهان تخلیه می‌شود؛ تنها ۸ سال فرصت داریم