Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@04:26:55 GMT

توسعه پهپاد سمپاشی هوایی مزارع+فیلم

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۶۸۹۷۵

توسعه پهپاد سمپاشی هوایی مزارع+فیلم

‍‍‍‍‍‍

شرکت صنایع سنگین آمریکایی "جان دیر"(John Deere) اخیرا با یک استارت‌آپ آلمانی به منظور توسعه یک پهپاد سم پاشی هوایی همکاری کرده است.

به گزارش ایسنا، شرکت آمریکایی "جان دیر" به منظور توسعه یک پهپاد سم پاشی با استارت آپ آلمانی "ولوکوپتر"(Volocopter) همکاری کرده است.

قرارداد توسعه یک پهپاد سم پاشی هوایی هفته گذشته بین این دو شرکت انعقاد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت جان دیر پس از انعقاد این قرارداد اعلام کرد به منظور توسعه یک سیستم سمپاشی هوایی به نام "ولودرون"(VoloDrone) با استارت آپ ولوکوپتر همکاری کرده است. جان دیر بزرگترین تولیدکننده ماشین‌آلات کشاورزی در جهان می‌باشد. کاربرد هوایی یا سم پاشی هوایی شامل سمپاشی محصولات کشاورزی توسط هواپیما کشاورزی است.  پهپاد"ولودرون"می‌تواند مناطق بزرگی را به ویژه در شرایط دشوار عملیاتی سمپاشی کند.

این دو شرکت‌ در یک بیانه مطبوعاتی گفتند: پهپادهای بزرگ نه تنها در زمینه لجستیک بلکه در حمل و نقل مسافر نیز اهمیت زیادی دارند. شرکت جان دیر قصد دارد از پهپاد یاد شده برای محافظت از محصولات زراعی، کاشت بذر یا کنترل یخ زدگی استفاده کنند.

پهپاد مذکور مجهز به ۱۸ چرخانه یا روتور خواهد بود و قطر کلی آن ۹.۲ متر است و شامل یک درایو کاملاً برقی است که از باتری‌های لیتیوم یونی قابل تعویض قدرت می‌گیرد. چرخانه یا روتور به بخش چرخنده یک دستگاه یا ماشین می‌گویند. با هر شارژ این پهپاد می‌توان تا ۳۰ دقیقه از آن استفاده کرد.

علاوه بر نکات مذکور، این پهپاد مجهز به یک "سیستم بارگذاری حمل بار استاندارد"(standardized payload attachment system) است که این موضوع آن را قادر می‌سازد تا بتوان دستگاه‌های مختلفی را روی اسکلت آن وصل کرد. بنابر گزارش‌ها آزمایش پرواز پهپاد مذکور تا سه ماه آینده انجام خواهد شد.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پهپاد سم پاشی هوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۸۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸ پهپاد اوکراینی در آسمان روسیه منهدم شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز چهارشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که پدافند هوایی ارتش این کشور دیشب در مناطق مختلف ۸ پهپاد مهاجم اوکراینی را رهگیری و منهدم کرده است.

الکساندر گوسِف، فرماندار منطقه ورونژ روسیه نیز اعلام کرد که بامداد امروز چهارشنبه پدافند هوایی ارتش این کشور سومین پهپاد را ظرف ۳ ساعت در این منطقه منهدم کرد. به گفته گوسِف این حادثه خسارت و تلفات جانی نداشته است.

ساعاتی پیش نیز رسانه‌های روسی از سرنگونی دو پهپاد مهاجم ارتش اوکراین در منطقه ورونژ خبر دادند.

وزارت دفاع روسیه روز شنبه نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که سامانه‌های پدافندی ارتش این کشور دیشب در مناطق مختلف ۵۰ پهپاد مهاجم ارتش اوکراین را رهگیری و منهدم کردند. بنابر این بیانیه این پهپادها در مناطق بلگورود، بریانسک، کورسک، تولا، اسمولنسک، ریازان، کالوگا و مسکو رهگیری و منهدم شدند.

پیش از آن نیز «ویاچسلاو گلادکوف» فرماندار استان بلگورود با انتشار بیانیه‌ای در کانال تلگرامی خود اعلام کرد که در نتیجه حمله پهپادی ارتش اوکراین به مناطق مسکونی این منطقه دست‌کم دو نفر کشته شدند.

وی دراین‌باره گفت: داده‌های اولیه نشان می‌دهد که در پس سقوط دو پهپاد در مناطق مسکونی در روستای بوروز، یک خانه کاملا در آتش سوخت و در نتیجه آن دو نفر جان باختند و یک خانه دیگر نیز به‌شدت آسیب دیده است.

ویاچسلاو گلادکوف پنج‌شنبه گذشته نیز اعلام کرد که پدافند هوایی ارتش روسیه ۲۱ پهپاد مهاجم ارتش اوکراین را در این منطقه رهگیری و منهدم کرد.به گفته گلادکوف در این حادثه دست‌کم یک نفر زخمی شده است.

وزارت دفاع روسیه سه‌شنبه گذشته با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در نتیجه درگیری ها در مناطق مختلف بسیاری از تجهیزات نظامی ارتش اوکراین منهدم شد. در این بیانیه آمده است که «در درگیری میان نیروهای روسی و اوکراینی در محور دونتسک، ارتش اوکراین ۴۲۰ نظامی خود را از دست داد. علاوه بر این یک تانک و یک هویتزر ارتش اوکراین هم منهدم شد. نیروهای روسیه موفق شدند مواضع خود را در این محور بهبود بخشند.»

بنا به این گزارش، نیروهای مسلح روسیه همچنین مواضع خود را در محور آودیوکا بهبود بخشیدند. در این محور نیروهای روسی ۷ حمله اوکراین را دفع کردند.

در نتیجه درگیری در این محور نیز ۲۹۵ نیروی نظامی اوکراینی کشته شدند. یک تانک ارتش اوکراین هم منهدم شد. در درگیری در محور دونتسک جنوبی تلفات ارتش اوکراین به بیش از ۹۰ نیروی نظامی رسید. وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که سامانه های پدافند هوایی روسیه ۲۷۰ پهپاد و ۶ موشک هیمارس ارتش اوکراین را سرنگون کردند.

کد خبر 6087496

دیگر خبرها

  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سم‌پاشی شد
  • افزایش ۱۲۰۰ صندلی روزانه به ناوگان هوایی کشور
  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سمپاشی شد
  • ۸ پهپاد اوکراینی در آسمان روسیه منهدم شدند
  • پدافند هوایی روسیه ۱۰۴ پهپاد اوکراینی را سرنگون کرد
  • فعالیت ۴۰دستگاه انواع پهپاد در عرصه‌های کشاورزی استان قزوین
  • پیام حزب‌الله به تل‌آویو با سرنگونی ۵ پهپاد رژیم صهیونیستی
  • پیام‌های حزب‌الله به تل‌آویو با سرنگونی ۵ پهپاد رژیم صهیونیستی
  • حمله پهپادی رژیم صهیونیستی در عمق خاک لبنان
  • استفاده از پهپاد برای سمپاشی در قم ۵۰ درصد افزایش یافت