Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-03-28@10:09:32 GMT

تعلل شهرداری در بازپس گیر املاک واگذار شده

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۶۹۰۴۷

تعلل شهرداری در بازپس گیر املاک واگذار شده

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، افشین حبیب زاده ،  در مورد سرانجام شناسایی املاک شهرداری که  حق بهره برداری از آنها  به افراد غیر  واگذار شده، گفت: براساس مصوبه شورای شهر پنجم، تمامی واگذاری املاک شهرداری به افراد غیر باید با مصوبه شورای شهر باشد که برهمین اساس از شهرداری درخواست کردیم تا لیست کلیه واگذاری املاک به افراد حقیقی، حقوقی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. را ارائه دهند تا پس از بررسی مجددا شورای شهر اجازه بهره برداری از املاک شهرداری را مصوب کند.

وی با بیان اینکه براساس آخرین آمار دریافتی در مورد شناسایی املاک واگذار شده، مشخص شد تاکنون شهرداری تهران حق بهره برداری 1904 ملک خود را به افراد غیر سپرده است  که برخی از این املاک چند واحدی هستند، تصریح کرد: از این تعداد 942 ملک را شهرداری تهران در قالب سرای محله و.. مورد بهره برداری قرار داده است که البته این موارد نیز باید از شورای شهر مجوز بگیرد که بر اساس شنیده‌ها، گویا شهرداری یک لایحه کلی برای این 942 ملک تقدیم شورا کرده تا در قالب یک لایحه اجازه بهره برداری از این املاک را اخذ کند.

حبیب زاده با بیان اینکه براساس این گزارش، 962 ملک شهرداری تهران در اختیار اشخاص حقیقی و حقوقی است که از این میان برای 313 ملک پرونده قضایی تشکیل شده است، گفت: از این 313 پرونده قضایی، 173 ملک به طور کامل تخلیه شده است؛ اما برای سایر موارد هنوز اقدام جدی صورت نگرفته که از شهرداری خواستیم سریع‌تر برای بازپس گیری و ساماندهی 649 ملک باقی مانده که در ید افراد حقیقی، حقوقی و... است، اقدام کنند.

وی با انتقاد از رویه کند شناسایی و ساماندهی املاک شهرداری که در اختیار افراد غیر قرار دارد، گفت: بارها نسبت به موضوع تأخیر در اقدام به بازپس گیری املاک توسط شهرداری اعتراض کردیم؛ البته ما از شهرداری می‌خواهیم لایحه‌ای درمورد واگذاری حق بهره برداری به شورا بیاورند تا با تشریح دلایل اعلام بتوانیم در مورد ارائه حق بهره برداری یا سلب این امتیاز از املاک شهرداری، اظهارنظر کنیم.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: شورای شهر شهرداری افشین حبیب زاده املاک واگذار شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۹۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساعات فعالیت مترو تهران در شب های قدر

تین نیوز

سرپرست شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه گفت: زمان خدمات رسانی در تمام خطوط درون شهری مترو تهران در شب های قدر از ساعت ۲۲ تا ۲ بامداد افزایش خواهد یافت.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، رضا محمدنژاد در این باره اظهار کرد: مترو تهران به منظور تکریم شب زنده داران و تسهیل تردد آنها به مساجد، حسینیه ها و اماکن مذهبی، زمان سرویس دهی در خطوط درون شهری مترو در شب های ۱۹، ۲۱ و ۲۳ ماه مبارک رمضان تا ساعت ۲ بامداد افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه شرکت بهره برداری مترو تهران در نخستین شب قدر، در شامگاه جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ خدمات رسانی ویژه خود را آغاز می کند، تصریح کرد: در این راستا سرویس دهی در خطوط ۱، ۲، ۳، ۴، ۶ و ۷ مترو تهران از ساعت ۲۲ تا ۲ بامداد روز بعد (شنبه ۱۱ فروردین ماه) با سر فاصله ۳۰ دقیقه انجام خواهد شد.

سرپرست شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه با اشاره به خدمات رسانی ویژه مترو تهران در سایر شب های قدر نیز گفت: در شب های ۲۱ و ۲۳ ماه مبارک رمضان (۱۲ و ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۳) هم سرویس دهی شبانه تا ساعت ۲ بامداد با سر فاصله ۳۰ دقیقه انجام می شود.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه، محمدنژاد خاطرنشان کرد: مترو تهران در شب های قدر در خط ۵ تهران (صادقیه) - گلشهر و بالعکس، همچنین انشعاب فرودگاه مهرآباد و شهر پرند خدمات رسانی شبانه ندارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ۱۴۷ طرح کشاورزی امسال در اردبیل به بهره برداری می‌رسد
  • بهره برداری از 147 طرح کشاورزی در سال جهش تولید
  • درآمد شهرداری تهران در سال ۱۴۰۲ از ۱۰۴ هزار میلیارد تومان عبور کرد
  • طرح بوستان بزرگ زندگی نیازمند عزم جدی و بهره برداری تا پایان شورای ششم
  • ساعات فعالیت مترو تهران در شب های قدر
  • بزودی: بهره برداری از مرکزمعاینه فنی خودرو‌های سبک در اسدآباد
  • بهره برداری از مرکزمعاینه فنی خودرو‌های سبک در اسدآباد
  • بهره‌برداری از سامانه هوشمند شبکه آب شهر قشم
  • بهر‌ه‌برداری از سامانه هوشمند شبکه آب شهر قشم
  • بهره برداری از شهربازی فدک قم تا پایان فروردین ماه امسال