Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئولان VAR در انگلیس، برخلاف تماشاگران راضی هستند.

طرفداری- نیل سواربریک، داور بازنشسته لیگ برتر که هم اکنون ریاست کمیته VAR این لیگ را در دست دارد، با وجود انتقادهای فراوانی که از نحوه استفاده از این فناوری در انگلیس صورت گرفته است، کلیت این پروژه را موفقیت آمیز ارزیابی می‌کند. 

به گزارش BBC، در هفته دوازدهم لیگ برتر شاهد این بودیم که گل شفیلد یونایتد مقابل تاتنهام به خاطر آفسایدی جزئی مردود اعلام شد و همچنین در بازی لیورپول-منچسترسیتی در آنفیلد، تیم مهمان اعتقاد داشت دو خطای هند منجر به پنالتی به سود آن‌ها اعلام نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

VAR پس از استفاده شدن در لیگ کاپ و جام حذفی، از فصل 20-2019 برای اولین بار در لیگ برتر مورد استفاده قرار گرفته است ولی تصمیمات جنجالی و گرفتن حس و حال شور انگیز ورزشگاه‌ها مواردی است که انتقادات زیادی را به همراه داشته است. حتی ترور سینکلر، وینگر سابق منچسترسیتی و تیم ملی انگلیس هشدار داده است که این فناوری در حال لطمه زدن به برند و اعتبار لیگ برتر است و شاید موجب شود مربیان و بازیکنان سطح بالا از این لیگ کوچ کنند. 

سواربریک در پاسخ به این که «از 10 به VAR چه نمره‌ای می‌دهد» گفت: 

به خودمان نمره‌ای پیرامون 7 می‌دهم. راستش را بخواهید واقعا از شروع‌ کارمان خوشحال هستم. ما با VAR تصمیمات درست بیشتری نسبت به نبودن آن اتخاذ کرده‌ایم. اگر الان نمره ما 7 است، امیدوارم طی دو سال به 8.5 یا 9 برسیم. برای ارتقای این فناوری به نظرات گوش می‌دهیم و این طور نیست که خیره‌سر باشیم. به بازخوردها گوش خواهیم کرد و جایی که امکان آن فراهم باشد، اصلاحاتی صورت خواهیم داد. از جایگاه کنونی ما رضایت دارم ولی بدون شک می‌تواند بهتر هم بشود. این یک فرایندی است که ادامه دارد.

گفته می‌شود دقت تصمیم گیری در خصوص لحظات کلیدی مسابقات شامل گل‌ها، کارت قرمزها و پنالتی‌ها از 82 درصد فصل گذشته، در این فصل به بالای 90 درصد رسیده است. در جلسه پنجشنبه این هفته در لندن با حضور نمایندگان 20 باشگاه لیگ برتری، مایک رایلی (رییس کمیته داوران انگلیس) برداشت خود از عملکرد VAR تا به اینجای فصل را اعلام خواهد کرد. گری لینکر، مجری برنامه MOTD پیشنهاد جالبی ارائه کرده است. او می‌گوید باید زمان تصمیم گیری با VAR بین سی تا شصت ثانیه باشد و پس از این مدت تغییری در تصمیم ابتدایی ایجاد نشود زیرا طول کشیدن روند بازبینی، یعنی صحنه «واضح و آشکار» نبوده است. سواربریک در پاسخ به صحبت‌های لینکر گفته است:

منظور او را می‌فهمم ولی فکر نمی‌کنم بتوانیم از این مرز بگذریم که هر تصمیمی بعد گذشت یک دقیقه، بازبینی نخواهد شد. چه می‌شود اگر بعد از گذشت یک دقیقه و دو ثانیه به تصمیم درست برسید ولی آن را اعمال نکنید چون دو ثانیه از مهلت گذشته است؟ 

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۹۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهترین تیم تاریخ لیگ برتر انگلیس از نگاه سسک فابرگاس / عکس

ستاره سابق آرسنال و چلسی از ترکیب رویایی خود رونمایی کرد.

طرفداری | از تیم منتخب تاریخ لیگ برتر انگلیس به انتخاب فیل فودن رونمایی شد.

به گزارش دیلی میل، از سسک فابرگاس، ستاره سابق آرسنال و چلسی به عنوان یکی از بهترین هافبک‌های هجومی تاریخ لیگ برتر انگلیس یاد می‌شود. هافبک اسپانیایی پس از رایان گیگز افسانه‌ای با 111 پاس گل، دومین پاسور برتر تاریخ پرمیرلیگ به حساب می‌آید. در کارنامه درخشان فابرگاس علاوه بر آمار فردی عالی، افتخارات پرشماری از جمله دو قهرمانی پرمیرلیگ )با چلسی) و قهرمانی جام حذفی انگلیس (با آرسنال و چلسی) به چشم می‌خورد.

سسک فابرگاس در مصاحبه‌ای با دیلی میل، از بهترین تیم تاریخ لیگ برتر انگلیس به انتخاب خودش رونمایی کرد. در ترکیب رویایی فابرگاس، اساطیری چون تیری آنری، دیدیه دروگبا و کریستیانو رونالدو دیده می‌شوند. نکته جالب میان انتخاب‌های او، وقتی بود که نتوانست کوین دی بروین و داوید سیلوا را به دیگری ترجیه بدهد و بنابراین، هر دوی آن‌ها را در تیم منتخب گذاشت.

بهترین تیم تاریخ لیگ برتر انگلیس از نگاه سسک فابرگاس دروازه‌بان: دیوید سیمن مدافعان: کایل واکر، ریو فردیناند، جان تری و اشلی کول هافبک‌ها: کوین دی بروین یا داوید سیلوا، استیون جرارد، پاتریک ویرا و کریستیانو رونالدو مهاجمان: تیری آنری و دیدیه دروگبا

 

از دست ندهید ????????????????????????

افتضاح تاریخی و رکورد بی‌سابقه چلسی در لیگ برتر دل هوادار کودک چلسی شکست؛ قرار بود بجنگید! سرمربی پاری سن ژرمن قول چهارگانه داد! حمایت امیر جعفری از سیدحسین حسینی + عکس

دیگر خبرها

  • شکست‌ناپذیران؛ 20 سال از آخرین قهرمانی آرسنال در لیگ برتر انگلیس گذشت / عکس
  • هوش مصنوعی چگونه به بهینه سازی انرژی کمک می‌کند؟
  • خلاصه بازی منچستریونایتد 4-2 شفیلدیونایتد (لیگ برتر انگلیس - 2023/24)
  • خلاصه بازی اورتون 2-0 لیورپول (لیگ برتر انگلیس - 2023/24)
  • هوش مصنوعی چگونه به بهینه سازی انرژی به کمک می‌کند؟
  • بهترین تیم تاریخ لیگ برتر انگلیس از نگاه سسک فابرگاس / عکس
  • ۲ بازیکن لیگ برتر انگلیس به اتهام تجاوز بازداشت شدند
  • بازداشت ۲ بازیکن لیگ برتر انگلیس به اتهام تجاوز
  • خلاصه بازی آرسنال 5-0 چلسی (لیگ برتر انگلیس - ۲۰۲۳/۲۴)
  • حیرت بارسلونا: داور ال‌کلاسیکو نمره قبولی گرفت