Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@08:42:03 GMT

رسیدگی ویژه به پرونده‌های مفاسد کلان اقتصادی

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۶۹۱۳۵

رسیدگی ویژه به پرونده‌های مفاسد کلان اقتصادی

ایسنا/خراسان جنوبی رئیس دیوان عالی کشور گفت: اگر پرونده ویژه‌ای در زمینه مفاسد کلان اقتصادی و موضوعات امنیتی در خراسان‌جنوبی وجود داشته باشد در دیوان عالی کشور نیز آن را به صورت خاص و ویژه خواهیم دید تا در راستای عدالت گام برداریم.

حجت‌الاسلام سید احمد مرتضوی‌مقدم، امروز 21 آبان، در شورای قضائی خراسان‌ جنوبی اظهارکرد: دستگاه قصایی با تراکم پرونده مواجه است اما این معضل در استان وجود نداشته و خراسان جنوبی از جمله استان‌های نمونه در این امر است و آمار مطلوبی دارد و این بیانگر تلاش خوب همکاران و نجابت مردم منطقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حجم زیاد پرونده در استان‌های مختلف نیازمند تدبیر، نوآوری و ارائه طرح مفید برای پیشگیری از ورود بی‌رویه پرونده و تلاش مضاعف است.

به گزارش ایسنا، رئیس دیوان عالی کشور با بیان اینکه باید با فکر و اندیشه نو کار شود، تصریح کرد: لازم است اطلاع‌رسانی شده و مردم مطلع شوند چراکه بسیاری از شکایت‌ها بیهوده است که باید آگاهی‌رسانی شود که مردم این شکایت‌ها را انجام ندهند.

مرتضوی‌مقدم با بیان اینکه در خراسان جنوبی این رویه مطلوب است، اما باید مدیران قضایی هنر و تلاش خود را در مکان های دیگر مضاعف کند، اظهار کرد:  مدیران قضایی باید زندان‌ها را بررسی و علت طولانی شدن حبس را جویا شوند.

وی ادامه داد: بازپرس باید به فکر تعیین تکلیف زندانی باشد و رسیدگی را تسریع کند تا فرد طولانی مدت در زندان نماند که در این راستا سرکشی مستمر از حوزه‌های قضایی بسیار مفید است.

رئیس دیوان عالی کشور بیان کرد: باید مدیران از اوضاع و احوال رسیدگی به پرونده‌ها و چگونگی برخورد با مردم در حوزه قضایی آگاهی یافته و این موارد مورد بررسی قرار گیرد.

مرتضوی‌مقدم با تاکید بر خدمت‌رسانی به مردم، اظهار کرد: باید کرامت مردم حفظ شود و توجه به حقوق مردم و خدمت‌رسانی به آنان در پیشگاه خداوند اجر بسیاری دارد.

وی با تاکید بر کمک به تولید در کشور، افزود: عده‌ای از مدیران کارگاه‌های تولیدی به دلیل شرایط اقتصادی زمین خورده‌اند و باید دید اگر تقصیری نداشتند، دستشان را گرفته و به آنان مهلت داده و با مذاکره با بانک‌ها از زندان رفتن آنان خودداری کرد.

رئیس دیوان عالی کشور بیان کرد: برخی کارها وظیفه ما نیست اما اخلاق اقتضا می‌کند، به این کارگاه‌های تولیدی کمک کرده و دست تولیدکنندگان را گرفت که نفع آن به کشور می‌رسد.

مرتضوی‌مقدم با اشاره به اینکه قاچاقچیان فهمیده‌اند که اگر اتومبیل حامل موادمخدر به نام آنان نباشد، توقیف نمی‌شود که در این موارد باید با توجه به شواهد موجود تصمیم‌گیری کرد، تصریح کرد:  طبق توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در مواردی که دادگاهی رأی اعدام برای سردسته یک باند قاچاق داده، باید وضعیت خانواده وی را بررسی کند و اگر خانواده در فقر بودند می‌توانند حکم به رفع توقیف اتومبیل بدهند.

رئیس دیوان عالی کشور یادآور شد: بی‌تفاوتی در کار اداری یک آفت است و باید قضات فکر اثرات یک حکم را در جامعه کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی مفاسد اقتصادي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۹۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه گزارش های تحلیلی منابع و مصارف به مسئولان اقتصادی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی دیوان محاسبات کشور، جدیدترین گزارشات تخصصی، فنی و تحلیلی دیوان محاسبات کشور پیش از مهلت مقرر تدوین و در اختیار مسئولان و تصمیم گیران اقتصادی کشور قرار گرفت.   این مجلد‌ها شامل «گزارش تحلیل عملکرد منابع و مصارف عمومی»، «گزارش تحلیلی تخصیص اعتبارات مصارف عمومی دولت»، «گزارش سهام شرکت‌های دولتی به صندوق‌های بازنشستگی و بنیاد شهید و امور ایثارگران جهت اجرای تکالیف قانونی» و «گزارش عملکرد هدفمندی یارانه ها» است.

دیگر خبرها

  • نشست ادواری شهرداران کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها در مشهد+ عکس
  • اختصاص شعب ویژه قضایی برای رسیدگی تخصصی به پرونده های میراث فرهنگی گلستان
  • اختصاص شعب ویژه برای رسیدگی تخصصی به پرونده‌های حوزه میراث فرهنگی در گلستان
  • رای دیوان عالی کشور در مورد قانون مبارزه با مواد مخدر
  • اختصاص ۳ شعبه ویژه برای رسیدگی به پرونده‌های تولید و سرمایه‌گذاری
  • گزارش‌های دیوان محاسبات در اختیار تصمیم‌گیران اقتصادی قرار گرفت
  • ارائه گزارش های تحلیلی منابع و مصارف به مسئولان اقتصادی
  • بازدید وزیر بهداشت از ساخت بیمارستان موقوفه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • کلیات اصلاح موادی از قانون آیین دادرسی کیفری تصویب شد
  • حمایت دستگاه قضائی از اجرای طرح عفاف و حجاب در اصفهان