Web Analytics Made Easy - Statcounter

ستاد برگزاری ششمین جشنواره و جایزه همایون خرم (نوای خرم) اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی برای شرکت در مرحله رقابتی این رویداد موسیقایی را منتشر کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی ششمین جشنواره و جایزه همایون خرم (نوای خرم)، ستاد این جشنواره با انتشار اطلاعیه‌ای اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی برای شرکت در مرحله رقابتی این رویداد موسیقایی را منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در متن اطلاعیه ستاد برگزاری ششمین جشنواره و جایزه همایون خرم (نوای خرم) آمده است:

«ششمین دوره جشنواره و جایزه همایون خرّم (نوای خرّم ۶) که کودکان و نوجوانان هنرآموز موسیقی زیر ۱۸ سال را دربرمی‌­گیرد، توسط مؤسسه فرهنگی هنری رادنواندیش با یاری خانواده محترم استاد همایون خرّم و همکاری دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آذر ماه امسال در تهران برگزار می‌شود. حفظ و گسترش فرهنگ اصیل و فاخر ایرانی، ارتقای سطح هنری و موسیقایی نسل جوان، کشف استعدادها و ارائه الگوهای مناسب موجود در هنر ایرانی، همواره از اهداف این جشنواره است.

دوره ششم جشنواره نوای خرّم در حالی برگزار می‌­شود که ارسال ۹۸۲ اجرا از هنرجویان کودک و نوجوان به دبیرخانه جشنواره، رشد ۶۰ درصدی تعداد اجراها نسبت به سال گذشته را در پی داشته است.

همچنین حضور بیش از ۲۵۰۰ شرکت‌­کننده دختر و پسر از ۳۰ استان و بیش از ۱۲۰ شهر و روستا و نیز بیش از ۱۵۰ آموزشگاه موسیقی و مدرسه در این دوره، نشان از موفقیت این جشنواره در ایجاد یک جریان فرهنگی و هنری تاثیرگذار و ماندگار در عرصه هنر و موسیقی ایرانی دارد.

بر اساس داوری مرحله اول تصاویر اجراهای رسیده، اجراهای پرشمار صحیح، پراحساس و زیبایشرکت‌کنندگان در این دوره، نشان از آینده روشن موسیقی ایرانی دارد که به امید خالق متعال با آموزش درست و تلاش بیشتر، روز به روز شکوفاتر خواهد شد. در این میان، اجراهایی هم وجود داشت که لزوم تلاش و دقت بیشتر در امر آموز و تمرین را نشان می‌­دهد.

همانگونه که بارها اعلام شد هدف اصلی از برگزاری جشنواره و جایزه همایون خرّم، تاکید و ترغیب فرزندان­مان به فراگیری و حفاظت از موسیقی اصیل ایرانی به عنوان سرمایه فرهنگی کشور است و شکل رقابتی جشنواره، صرفاً برای ایجاد انگیزه تمرین و ممارست بیشتر عزیزمان برای ارائه باکیفیت متناسب اجرای موسیقی است.

تأکید می­‌شود که عدم پذیرش برخی از آثار، به هیچ وجه، از ارزش و تلاش هنرآموزان عزیز کم نمی­‌کند و تنها نشان‌­دهنده لزوم تمرین و دقت بیشتر آنان برای بالابردن کیفیت اجراهای هنری در مقایسه با هم سن و سال­‌هایشان است. قطعا انتظار می‌­رود که این مهم از سوی والدین گرامی و به ویژه مدرسین فهیم، برای عزیزان­مان بیان و تشریح ­شود. لازم به ذکر است که همچون سال­‌های گذشته، برای پذیرفتهنشده­‌ها در مرحله اول داوری­‌ها نیز تقدیرنامه به صورت الکترونیکی ارسال می‌شود.

بر مبنای داوری تصاویر رسیده به دبیرخانه جشنواره، در نهایت ۵۱۸ اجرا و ۱۶۶۹ نوازنده و خواننده در قالب ۳۵۲ اجرای تک­خوانی و تک­نوازی، ۸۳ اجرای دو یا سه نفره و ۸۳ اجرای گروهی چهار نفره به بالا (سه اجرا از میان اجراهای مدارس) برای اجرای حضوری در مرحله رقابتی ششمین جشنواره و جایزه همایون خرّم پذیرفته شدند.

یادآوری می‌شود که بر اساس تصمیم شورای سیاست­گزاری جشنواره و با توجه به تعداد بالای شرکت­کنندگان پذیرفته شده، دو روز به اجراهای حضوری افزوده شد و بدین ترتیب اجراهای حضوری بخش رقابتی جشنواره در طی ۶ روز پنج­شنبه و جمعه­‌ (۳۰ آبان و اول آذر) در خانه فرهنگ نور و ۷، ۸، ۱۴ و ۱۵ آذر ماه در فرهنگسرای نیاوران برگزارمی‌­شود.

همچنین اختتامیه ششمین جشنواره و جایزه همایون خرّم (نوای خرّم۶) پنجشنبه (۲۱ آذر ماه) در تالار وحدت تهران برگزار می‌شود.

جشنواره و جایزه همایون خرّم (نوای خرّم) از جمله رویدادهای معتبر حوزه موسیقی در بخش خصوصی است که طی سال‌های اخیر با همراهی خانواده مرحوم همایون خرم آهنگساز فقید موسیقی ایرانی با هدف ارتقای سطح هنری و موسیقایی و استفاده از نمونه ها و الگوهای موجود در هنر ایرانی برای  هنرمندان گروه سنی زیر ۱۸ سال  توسط موسسه فرهنگی هنری «راد نو اندیش» با مدیریت بردیا صدرنوری و دبیری ناصر ایزدی برگزار می شود. 

نوازندگان تمامی سازها، خوانندگان و همچنین گروه‌های موسیقی کودک و نوجوان داوطلب (کمتر از ۱۸ سال) با اجرای یکی از تصانیف و یا قطعات بی‌کلام ۱۰ تن از استادان موسیقی ایران (استاد مرتضی محجوبی، ابوالحسن صبا،روح الله خالقی، مجید وفادار، مهدی خالدی، علی تجویدی، همایون خرم، حبیب‌الله بدیعی، پرویز یاحقی و اسدالله ملک) که به شکل رسمی عرضه شده، به صورت تک‌خوانی، تک‌نوازی، هم‌خوانی، هم‌نوازی و گروه‌نوازی در این جشنواره شرکت می‌کنند.

اسامی پذیرفته­ شدگان برای اجرای حضوری در مرحله رقابتی به ترتیب حروف الفبا به‌پیوست اعلام می‌شود.»

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جشنواره نوای خرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۹۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره فیلم کن ۱۳ فیلم را بر فهرست فیلم‌هایش افزود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، جشنواره فیلم کن فیلم‌های بین‌المللی دیگری را به بخش‌های مختلف این دوره اضافه کرد که انیمیشن میشل آزاناویسیوس با عنوان «گرانبهاترین محموله‌ها»، فیلم «دانه انجیر مقدس» محمد رسول‌اف و «لولا» اولیور استون از جمله آنها هستند.

«گران‌بهاترین محموله‌ها» از رمان پرفروش ژان کلود گرومبرگ به همین نام اقتباس شده و داستانش در طول جنگ جهانی دوم اتفاق می‌افتد. این اولین انیمیشنی خواهد بود که در بیش از یک دهه گذشته - پس از «والس با بشیر» آری فولمن در سال ۲۰۰۸ - وارد بخش رقابتی کن شده است.

آزاناویسیوس فیلمنامه را با گرومبرگ نوشته و الکساندر دسپلات آهنگساز برنده اسکار موسیقی فیلم را ساخته است. صداپیشگی این انیمیشن را بازیگر مشهور فرانسوی ژان لویی ترینتینان، گریگوری گدبوآ و دومینیک بلان بر عهده دارند.

آزاناویسیوس از اعضای ثابت کن است و در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۷ برای اولین بار «هنرمند» و «تغییرپذیر» را در بخش رقابتی داشت و «کوپه» هم فیلم افتتاحیه سال ۲۰۲۲ بود.

«دانه انجیر مقدس» جدیدترین فیلم محمد رسول‌اف هم به بخش رقابتی افزوده شد. وی پیش از این با فیلم‌های «دست‌نوشته‌ها نمی‌سوزند» و «لرد» (با عنوان خارجی «مرد صداقت») در بخش نوعی نگاه کن حضور داشت.

امانوئل پارپو رومانیایی با فیلم «سه مایل تا پایان دنیا» برای اولین بار وارد بخش مسابقه می‌شود.

در بخش کن پرمیر «ماریا» ساخته جسیکا پالود درباره زندگی تراژیک ماریا اشنایدر بازیگر «آخرین تانگو در پاریس» ساخته برناردو برتولوچی با بازی آناماریا وارتولومی و مت دیلون و فیلم گائل مورل با عنوان «زندگی کن، بمیر، دوباره متولد شو» افزوده شده است.

در بخش نمایش ویژه «یک فیلم ناتمام» لو یه فیلمساز چینی درباره همه‌گیری، «عاشقان سینما» آرنو دپلشن با بازی متیو آمالریک، «لولا» الیور استون، درباره رییس جمهور برزیل و «زننده» تودور جیورجیو دیگر فیلم‌های افزوده شده به کن امسال هستند.

«کنت مونت کریستو» ساخته الکساندر دلا پاتلیر و متیو دلاپورته با بازی پیر نینی به بخش خارج از رقابت اضافه شد.

اولین فیلم کارگردانی سلین سالت با نام «نیکی» فیلمی بیوگرافی از نیکی دو سن فال هنرمند فرانسوی-آمریکایی، «وقتی نور می‌شکند» رونار رونارسون و «جریان» جینتس زیلبالودیس هم به بخش نوعی نگاه افزوده شده‌اند.

کد خبر 6086129

دیگر خبرها

  • اعلام زمان و مکان بررسی مدارک آزمون استخدامی آموزگاری در فارس
  • آغاز فعالیت‌های ارکستر نوای آفتاب در سال ۱۴۰۳/ نخستین کنسرت با موسیقی بدون کلام
  • ارکستر نوای آفتاب سال جدید را با موسیقی بی کلام آغاز می‌کند
  • آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان آزمون‌آموزگاری
  • زمان جذب و استخدام پذیرفته‌شدگان نهایی پذیرفته‌شدگان آزمون‌آموزگاری
  • جایزه داستان و بازآفرینی در ۲ بخش رقابتی و ترویجی برگزار می‌شود
  • پذیرفته شدگان پانزدهمین جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد معرفی شدند
  • جشنواره فیلم کن ۱۳ فیلم را بر فهرست فیلم‌هایش افزود
  • هزینه مرحله مصاحبه آزمون استخدام آموزگار ۳ میلیون تومان است؟
  • آغاز گزینش پذیرفته‌شدگان آزمون استخدام آموزگار از ۵ اردیبهشت