Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمت اعتماد بین کشورهای آسیای مرکزی اساساً امری جدید بوده و توسط وضعیت اقتصادی کنونی دیکته می‌شود. ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹ بین الملل ترکیه و اوراسیا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، به نقل از اسپوتنیک، الکساندر لومانوف کارشناس باشگاه بحث و گفتگوی "والدای"، معتقد است که بستر کاملاً جدیدی برای همکاری‌های منطقه‎ای براساس تفاهم و اعتماد در منطقه آسیای مرکزی در حال شکل‌گیری می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عقیده الکساندر لومانوف، معاون پژوهشی موسسه تحقیقات ملی اقتصاد جهانی و روابط بین‌الملل "پریماکوف" آکادمی علوم روسیه، که در دهمین کنفرانس آسیایی باشگاه والدای شرکت داشت، همکاری بین چین و کشورهای منطقه آسیای مرکزی نباید توسط روسیه به عنوان منبع رقابتی خطرناک تلقی شود.

الکساندر لومانوف در مصاحبه با اسپوتنیک اظهار داشت: "زیرا بستر کاملاً جدیدی از همکاری‌های منطقه‌ای، براساس تفاهم و اعتماد ایجاد می‌شود  که 10 یا 15 سال پیش خبری از آن نبود."

این کارشناس خاطرنشان کرد: خود درک از رقابت و همکاری نیز تغییر خواهد کرد، زیرا طی دو سال گذشته، به حداقل رسیدن مکانیسم‌های تجارت بین المللی را مشاهده کرده‌ایم.

به گفته لومانوف: "چین، تنها کشوری نیست که مسائل و مشکلات مربوط به از بین رفتن چندین دهه پیوند تولیدی و دسترسی به بازار صادرات تجربه می‌کند. بنابراین، اینکه در مورد فروپاشی سیستم قدیمی، بگوییم که چین و روسیه در آسیا رقیب هستند، فکر می‌کنم، اشتباه باشد. در اینجا من می‌‌خواهم یک حقیقت آشنا را خاطر نشان کنم و آن این است که: در ژوئن سال جاری، رهبران روسیه و چین، ولادیمیر پوتین و شی جین‌پینگ، ورود روابط روسیه و چین را به دوران جدید اعلام کردند و این بسیار مهم است. "

به گفته کارشناس باشگاه والدای، کلمه کلیدی که در سخنان رهبران روسیه و چین به گوش می‌رسد، اعتماد است، که باید نه تنها دو جانبه بلکه باید چند جانبه باشد.

به عقیده این کارشناس: "اعتماد متقابل نه تنها بین روسیه و چین بلکه بین کشورهای اوراسیا، سایر کشورهای منطقه به حفظ تمام دستاوردهای مثبتی که در زمینه اقتصاد، سیاست و فرهنگ حاصل شده است، کمک خواهد کرد. و از آن در برابر ضربه خارجی نامطلوب-دگلوبالیسم-، و همچنین از فشارهای رقابت نظامی-سیاسی که از خارج به ما تحمیل می‌شود، محافظت خواهد کرد. "

دستورکار کنفرانس «والدای» مسکو با حضور ظریف و لاوروفتحریم‌های آمریکا و فرصتی برای همکاری بیشتر چین با روسیه و ایراندیدار الهام علی‌اف با ولادیمیر پوتین در سوچی

دهمین کنفرانس آسیایی باشگاه گفتگوی والدایی با موضوع "آسیای مرکزی و اوراسیا: همکاری چند جانبه با چالش‌های آشفتگی جهانی" روز یکشنبه 10 نوامبر در سمرقند برگزار شد. بیش از 70 متخصص از روسیه، ازبکستان، آلمان، هند، قزاقستان، قرقیزستان، چین، تاجیکستان، فیلیپین، سوئد و ژاپن در آن شرکت داشتند.

انتهای پیام/

R7650/P/S8,1414/CT10 واژه های کاربردی مرتبط آسیای میانه

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آسیای میانه آسیای میانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۹۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاجیکستان در کنار روسیه با تروریسم بین‌الملل مبارزه می‌کند

نخست وزیر تاجیکستان با ابراز تسلیت به مردم روسیه بابت حمله تروریستی مسکو، گفت دوشنبه در کنار مسکو و جامعه جهانی علیه تروریسم بین‌الملل ایستاده و با آن مبارزه می‌کند.

به گزارش ایسنا، «قاهر رسول زاده» نخست‌وزیر تاجیکستان در دفتر یادبود و تسلیت سفارت روسیه در دوشنبه نوشت: تاجیکستان قاطعانه با تروریسم بین‌المللی در تمام مظاهر آن مخالف است و به همکاری با روسیه و جامعه بین المللی برای مبارزه سازش ناپذیر علیه این شر ادامه خواهد داد. ما با مردم روسیه غم و اندوه ناشی از این فقدان جبران ناپذیر را به اشتراک می‌گذاریم و برای همه آسیب دیدگان آرزوی بهبودی سریع داریم.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وی همچنین تیراندازی سالن کنسرت کرکوس مسکو را «اقدام تروریستی وحشتناکی» توصیف کرد.

تیراندازی عصر جمعه در محل برگزاری کنسرت تالار شهر کرکوس در شهر کراسنوگورسک در حومه مسکو رخ داد و به دنبال آن آتش سوزی گسترده‌ای به وقوع پیوست.

به گزارش خبرنگار اسپوتنیک، چندین مرد با لباس‌های استتار وارد سالن موسیقی شدند و به مردم تیراندازی و بمب‌های آتش زا پرتاب کردند. مقام‌های روسیه اعلام کردند که در این حمله حداقل ۱۳۷ نفر کشته شدند.

سرویس امنیت فدرال روسیه اعلام کرد که ۱۱ نفر در ارتباط با این حمله بازداشت شدند، از جمله چهار نفر که مستقیما درگیر این حمله بودند.

این سرویس امنیتی همچنین افزود که هر چهار مرد مسلح مظنون در منطقه بریانسک روسیه، که هم مرز با بلاروس و اوکراین است، بازداشت شدند. دادگاه منطقه باسمانی مسکو نیز اعلام کرد، چهار مظنون به اقدامات تروریستی متهم شدند و دستور داده شد تا ۲۲ ماه مه در بازداشت موقت نگهداری شوند. همه آنها اهل تاجیکستان و محکوم به حبس ابد هستند.

تیراندازی و حمله به این مکان در مسکو به مرگبارترین حمله در روسیه در ۲۰ سال گذشته بدل شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نیویورک تایمز: تمرکز داعش بر یارگیری از تاجیک‌ها
  • وقت آن است که ماکرون، نفاق را کنار بگذارد
  • نیویورک تایمز: تمرکز داعش بر یارگیری از تاجیک ها
  • نیویورک تایمز: داعش بر یارگیری از تاجیک ها متمرکز شده است/ داعش برخلاف ادعاها نابود نشده است
  • نوروز؛ مبنای جدید هنجار سازی در روابط بین الملل
  • آمادگی ایران برای همکاری با کشورهای مستقل در مبارزه با تروریسم
  • بیانیه IOC درباره تضمین امنیت المپیک ۲۰۲۴
  • مسکو: در زمینه مذاکرات امنیتی به کشورهای دوست متکی هستیم
  • چرا مردم در کشورهای اسکاندیناوی شادترند؟
  • تاجیکستان در کنار روسیه با تروریسم بین‌الملل مبارزه می‌کند