Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل نهاد، معاونان، مدیران کل و جمعی از کتابداران کتابخانه‌های عمومی کشور، با حضور در حرم مطهر امام خمینی(ره) با آرمان های بنیانگذار انقلاب اسلامی تجدید بیعت کردند. ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲ فرهنگی ادبیات و نشر نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم‌، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، مراسم تجدید میثاق کتابداران و کارکنان نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با حضور دبیرکل نهاد، معاونان، مدیران کل، جمعی از کتابداران کتابخانه‌های عمومی کشور، نیکنام حسین پور مدیرعامل خانه کتاب و دبیر بیست و هفتمین دوره هفته کتاب و جمعی از کارکنان معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح سه‌شنبه 21 آبان‌ماه، در حرم مطهر امام خمینی(ره) برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیرضا مختارپور، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در این مراسم طی سخنانی گفت: امسال نیز مانند هر سال و سنت حسنه‌ای که همکاران ما برقرار کردند، در آستانه روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار به این مکان مقدس آمدیم تا همت بخواهیم که گفت: «بر سر تربت ما چون گذری همت خواه / که زیارتگه رندان جهان خواهد شد».

پوستر هفته کتاب؛ طرحی آرمانی برای رشد کتابخوانیکتیبه ژنرال؛ بعد از 5 سال تلاش در هفته کتاب منتشر شد

وی افزود: امسال یک ویژگی برجسته‌ نیز پدید آمده و آن تقارن روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار با میلاد با سعادت حضرت رسول اکرم(ص) و امام صادق(ع) است که این تقارن را شکرگذاری می‌کنیم.

پس از این مراسم دبیرکل نهاد به همراه معاونین، مدیران کل و کتابداران نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، با حضور بر مزار شهدای هفتم تیر، به مقام والای این شهیدان ادای احترام کردند.

انتهای پیام/

R1013198/P/S4,35/CT12 واژه های کاربردی مرتبط کتاب و ادبیات

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کتاب و ادبیات کتاب و ادبیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۹۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی پیشخوان کتاب در ادارات نقده

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، فرماندار این شهرستان کتاب و کتابخوانی را یکی از مهمترین موضوعات مقام معظم رهبری دانست و افزود :  سرانه مطالعات پایین است  و این نیازمند یک حرکت جدیست و این را می طلبد که هر اداره ای یک پیشخوان کتاب  داشته باشد .

   محمد نوبخت نیا  استفاده از ظرفیت  فضای مجازی برای تبیین  اقدامات صورت گرفته را  فرصت دانست و تصریح کرد : شما با اطلاع رسانی دقیق و کامل باعث گفتن عملکرد دولت نیستید  بلکه فراتر از آن عملکرد و ارزش های نظام را بالا  می برید و در این امر مهم باید قدم های اساسی برداشته شود .

فرماندار شهرستان نقده ، نگهداری را مهمتر از خرید دانست و افزود : امانت داری باعث جذب و بهتر شدن فضای کتابخانه ها خواهد شد   و برای  دیدار با نویسندگان  مقرر گردید در سال جاری  جلسه ای صورت گیرد .

 

مسئول کتابخانه های شهرستان نقده با اشاره به وضعیت کتابخانه ها افزود : نسبت به سال گذشته دو گلوگاه امانت و عضویت داریم که باعث ۲۵ درصدی افزایش عضویت شده ایم و هم اکنون دو هزار و۲۰۰ عضویت داریم  و امانت نیز بالا رفته است .

 بیرامی  در خصوص جذب اعتبارات با کمک و پیگیری های فرماندار افزود :  از ۷۰۰میلیون تومان اعتبار تقلیل شده   با رایزنی های صورت گرفته توانستیم  ۳۰۰ میلیون جذب کنیم ، که تا به امروز ۵۰ میلیون تومان تحقق یافته است و از نیم درصد شهرداریها توانستیم  ۵۰ میلیون تومان از نقده و ۱۵ میلیون تومان از محمدیار برای اولین بار جذب کنیم که همه به کمک های فرمانداری محقق شده و این در حالیست که سالهای قبل درصد ناچیزی می توانستیم جذب کنیم .

وی در ادامه گفت : همچنین نزدیک ۷۰۰ میلیون تومان  با رایزنی ها جذب شده  امروز توانستیم  کتابخانه شهید علمی را تجهیز کنیم  که با کمی کسری بودجه  مواجهیم و مقرر شده توسط خانم معصومی مدیر کل کتابخانه های استان  تامین شود.

بیرامی با تشکر از دولت به دلیل  رفع مشکلات این کتابخانه و احیای مجدد آن که از سال ۹۳ رسما تعطیل شده بود در سال ۱۴۰۰ مجددا شروع و احیا شده که آغاز بکار کرده است .

دیگر خبرها

  • مراجعه بیش از ۳۳۰ هزار نفر به کتابخانه های عمومی نیشابور
  • تجهیز بیش از هزار کلاس درس به کتابخانه در مناطق محروم کشور
  • ایجاد کتابخانه مدارس در مناطق محروم کشور
  • اجتماع بزرگ «امام حسنی‌ها» تجدید میثاق مردم با قرآن و عترت بود
  • اهدای بیش از یک هزار و ۷۰۰ جلد کتاب به کتابخانه عمومی دانشجو در ملایر
  • ۱۱ سال جست‌وجو برای نام یک شاعر!
  • اهدای بیش از ۱۷۰۰ جلد کتاب به کتابخانه عمومی دانشجو ملایر
  • اصلاح قانون تاسیس کتابخانه در نوبت بررسی است
  • راه اندازی پیشخوان کتاب در ادارات نقده
  • طرح اصلاح قانون تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی در نوبت بررسی در مجلس است