Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@00:14:13 GMT

روستای دهکده حمیدیه صاحب کتابخانه عمومی شد

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۶۹۹۰۶

روستای دهکده حمیدیه صاحب کتابخانه عمومی شد

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی خوزستان در آیین بهره برداری از این کتابخانه اظهار داشت: کتابخانه‌های عمومی در تمام جوامع با هدف ارایه خدمات متنوع به منظور کمک رسانی به جامعه و توسعه و بهبود زندگی فردی ایجاد شده‌اند و تردیدی نیست که خدمات کتابخانه‌ای و اطلاع‌رسانی برای بخش صنعت و آموزش و پرورش شهرها نیازی اساسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منصور کوهی رستمی با اشاره به آسیبهایی که در پی مهاجرت روستاییان به شهرها اتفاق می‌افتد گفت: اگر خدمات کتابخانه‌ای برای رفاه  اجتماعی شهرها لازم است به همان نسبت و شاید با اهمیت بیشتری در سطح روستاها ضرورت دارد.

وی هدف از احداث کتابخانه روستایی را توسعه مسایل فرهنگی، علمی و فنی در خدمت رشد فکر و توسعه عمل روستائیان دانست و بیان کرد: کتابخانه عمومی در روستا می‌تواند بر زندگی مردم روستا تاثیر بگذارد و از این طریق نقش مهمی در توسعه روستا ایفا کند.

مدیر کل نهاد کتابخانه های عمومی خوزستان مدیریت درست کتابخانه های روستایی را  یکی از  عامل رشد و بالندگی اقتصاد روستا عنوان کرد و توضیح داد:  روستاییان برای تداوم و توسعه خدمات تولیدی و کشاورزی نیاز به دانش و آگاهی دارند و کتابخانه می‌تواند زمینه این دانش را فراهم سازد.

وی  ارتقا سطح آگاهی و دانش روستاییان به ویژه جوانان روستایی،  ایجاد زمینه مناسب تحقق توسعه انسانی در روستاها، پرکردن اوقات فراغت روستاییان به صورت سازنده و مفید، افزایش حس تعاون و همکاری در بین روستائیان و ایجاد تمایل به مشارکت در امور مختلف، آشنایی روستاییان با مراکز علمی  و دانش روز، ایجاد فرصت های برابر علمی و اموزشی برای روستائیان نسبت به ساکنین شهرها را از جمله اهداف کتابخانه‌های روستایی بیان کرد.

کوهی رستمی با اشاره به تفاوت میان کارکرد کتابخانه روستایی با کتابخانه شهری گفت: کارکرد اساسی کتابخانه  روستایی آموزش و ترویج است چراکه روستاییان از فرصت های اموزشی کمتری برخوردارند از سوی دیگر  کتابخانه روستایی پشتیبان  سوادآموزی به ویژه برای کم‌سوادان و دانش‌آموزان است.

وی با بیان این که کتابخانه روستایی  به سه دسته مخاطب سروکار دارد بیان کرد: دانش آموزان جهت کسب فرصت‌های آموزشی برابر و منابع درسی، مردان جهت آموزش کار کشاورزی و دامداری و زنان خانه‌دار جهت برخورداری از خدمات و برنامه‌های کتابخانه می توانند از کتابخانه روستا بهره‌مند شوند.

به گزارش ایرنا کتابخانه عمومی شهدای دهکده شهرستان حمیدیه با مساحت ۷۸۰ متر و زیربنای ۲۸۰ متر در سال ۱۳۹۳ با اعتبار  هشت میلیارد و ۵۴۸ میلیون ریال از محل اعتبارات تملک دارایی و ۲ درصد نفت احداث شد.

این کتابخانه دارای بخش های مختلف از جمله سالن های مطالعه خواهران و برادران، بخش های مرجع، مخزن،نشریات، کافی نت و بخش کودک و نوجوانان است.

برچسب‌ها هفته کتاب خوزستان کتاب کتابخانه اهواز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هفته کتاب خوزستان کتاب کتابخانه اهواز هفته کتاب خوزستان کتاب کتابخانه اهواز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۹۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌نشست جنگ و صلح از منظر سعدی در شیراز برگزار می‌شود

روز اول اردیبهشت ماه و همزمان با روز گرامیداشت شیخ اجل سعدی شیرازی کتابخانه عمومی رئیسی اردکانی میزبان نشست علمی «جنگ و صلح از منظر سعدی» خواهد بود.

این نشست با همکاری اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس و انجمن علمی بخش تاریخ دانشگاه شیراز برگزار می‌شود و ابوالقاسم فروزانی، عضو هیئت علمی بخش تاریخ دانشگاه شیراز در این نشست به بررسی دیدگاه سعدی در زمینه جنگ و صلح و بازتاب این موضوع در آثار این شاعر می‌پردازد.

این برنامه روز شنبه یکم اردیبهشت‌ماه ساعت ۱۷ در سالن کتابدار کتابخانه عمومی رئیسی اردکانی برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند از طریق پیوند Skyroom.online/ch/researchpl/fars به صورت زنده در این نشست شرکت کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • بیمه رایگان برای مادران روستایی و عشایر
  • تمامی واحدهای روستایی با مشارکت مردمی و تسهیلات ساخت ویلایی ساخته می‌شود
  • ۲ خانه بهداشت روستایی در گرمسار افتتاح شد
  • واگذاری ۴ هزار واحد مسکونی بنیاد مسکن قم تا پایان امسال
  • ‌نشست جنگ و صلح از منظر سعدی در شیراز برگزار می‌شود
  • آغاز ساخت ۷هزار و ۵۴۲ واحد مسکونی در قم از سال ۱۴۰۰
  • بازگشت چند کتاب کمیاب به کتابخانه تربیت تبریز
  • اهدای کتابخانه شخصی به کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر
  • تحویل ۴ هزار واحد مسکونی بنیاد مسکن قم تا پایان سال
  • اهدای ۵۰۰ جلد کتاب با‌ارزش به کتابخانه‌های عمومی بوشهر