Web Analytics Made Easy - Statcounter

"دارا خسروشاهی" مدیرعامل ایرانی‌‌تبار اوبر به دلیل اظهاراتش در مورد "قتل جمال خاشقچی" روزنامه‌نگار سعودی در رسانه‌های اجتماعی مورد انتقاد گسترده قرار گرفت و مجبور به معذرت‌خواهی شد.

اوبر یک کمپانی آمریکایی ارائه تاکسی اینترنتی است که از طریق اَپ موبایل مسافرین را با نزدیکترین راننده مرتبط می‌سازد.

به گزارش عصر ایران به نقل از "سی‌بی‌اس"، مدیر عامل اوبر پس از مصاحبه با مجموعه رسانه‌ای "اکسیوس" قتل جمال قاشقچی را یک "اشتباه جدی" خواند و آن را با یکی از کشته‌شدگان برخورد با اوبر مقایسه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همین مساله باعث شد که خسروشاهی بابت اظهارات خود در حمایت از عربستان سعودی مجبور به عذرخواهی شود. خسروشاهی در این مورد گفت: بابت این گفته خود متاسف است و در مورد آنچه بر سر جمال خاشقچی آمده هیچ امکان بخشش یا فراموشی وجود ندارد. من اشتباه کردم که این رویداد را یک اشتباه نامیدم.

دارا خسروشاهی مدیر عامل ایرانی تبار شرکت اوبر/ عکس: رویترز

چنین مقایسه‌ای باعث شکل گیری "# اوبر ممنوع" در توئیتر شد.

اگرچه بالاترین مقام اجرایی اوبر سریعا از اظهار نظر خود عقب‌نشینی کرد، اما اوبر به دلیل اظهار نظر مدیرش در شبکه‌های اجتماعی مورد حمله گسترده قرار گرفت.

"کن گاگن" یک کاربر توئیتر با اشاره به "# اوبر ممنوع" در توئیتر خود نوشت: من هرگز اپلیکیشن اوبر را نصب نکرده‌ام. اگر شما هم آن را حذف کرده‌اید، لطفا اَپ دیگری را جایگزین آن کنید.

وی در پیج  فضای مجازی خود نوشت: هر کس از توئیتر استفاده کند باید پیامدهای حرف‌های "@د.خسروشاهی" را در نظر بگیرد.

این کاربر توئیتر در ادامه آورد: اگر یکی از سرمایه‌گذاران اصلی "@اوبر" کسی را به قتل برساند، چندان اهمیتی ندارد و آنها همچنان به عنوان نمایندگان رژیم قاتل جایگاه خود را پشت میز هیات مدیره حفظ می‌کنند. زمانی که شما ثروتمند شوید "جنایات" شما به "اشتباه" تبدیل می‌شوند.

اوبر تاکسی خودران آمریکاست و نمونه‌هایی از تاکسی خودران دارد/ عکس: مدیوم

"کارن آتیا" نیز از تاثیر برجسته تحریم اوبر صحبت کرد. او افزود: هنوز مشخص نیست که چند نفر از کاربران اوبر اکانت خود را حذف کرده‌اند. اما سهام اوبر پس از آغاز به کار بازارها در روز دوشنبه 2 درصد افت داشت.

یک اشتباه جدی

خسروشاهی در مصاحبه خود با رسانه "آکسیوس" قتل خاشقچی را با نگرشی فناورانه با توسعه خودران‌ها مقایسه کرده بود. او مرگ روزنامه‌نگار سعودی در سال گذشته را با اشتباه خودروی خودران اوبر و شکست خودرو در شناسایی عابر پیاده مقایسه کرد و این قتل را یک اشتباه خواند.

 عربستان سعودی پنجمین سهامدار بزرگ اوبر به شمار می‌آید و  "یاسر بن عثمان الرومیان" رئیس صندوق سرمایه‌گذاری ملی این کشور از اعضای هیات مدیره اوبر است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: دارا خسروشاهی اوبر جمال خاشقچی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۹۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام فراخوان برای جذب سرمایه‌گذار منطقه چالابه

احد جلیلیان مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به در دستور کار بودن برنامه‌هایی برای ساماندهی چالابه به عنوان یکی از مناطق تحت مدیریت محیط زیست که مورد توجه گردشگران است، گفت : در گذشته هیچ زیرساخت و امکاناتی در ورودی این منطقه وجود نداشت و شاهد بی‌نظمی‌ها و مشکلاتی در ارائه خدمت به مردم بودیم.

وی ادامه داد: اکنون با همکاری سازمان محیط زیست، تصمیم گرفته شده که با جلب مشارکت بخش خصوصی به صورت بهره‌بردار و بدون اینکه واگذاری صورت گیرد و در عین رعایت جدی ملاحظات زیست محیطی، زون تفرجگاهی در ورودی این منطقه ایجاد شود.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه قرار است وسعت حدود صد هکتاری از ورودی چالابه به صورت بهره‌برداری در اختیار سرمایه‌گذار قرار گیرد، خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذار می‌تواند در عین ایجاد امکانات گردشگری در این منطقه، به حفاظت و احیاء چالابه نیز کمک کند.

جلیلیان، پروژه‌های پیشنهادی برای اجرا در این زون تفرجگاهی را شامل ایجاد آلاچیق، سرویس‌های بهداشتی، پارکینگ با ظرفیت محدود، پرنده‌نگری، دوچرخه سواری، سوارکاری، کمپینگ روزانه، غرفه ارائه محصولات بومی و محلی و... اعلام کرد و افزود: اجرای هریک از این طرح‌ها باید بدون هرگونه دخل و تصرف در منطقه بوده و تعارضی با ملاحظات زیست محیطی نداشته باشد.

وی اظهار کرد: به علاوه سرمایه‌گذار هیچ حق مالکیتی نخواهد داشت و تنها می‌تواند در صورت تایید دوره‌ای، حداکثر تا مدت ۱۵ سال بهره‌بردار باشد.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه فراخوان جذب سرمایه‌گذار برای این منطقه به صورت مناقصه اعلام شده، گفت: در گذشته سرمایه‌گذارانی که بومی استان بودند برای این منظور اعلام آمادگی کردند و در مناقصه نیز متقاضیان بومی در اولویت خواهند بود.

جلیلیان با بیان اینکه زمان آغاز این پروژه امسال و ظرف مدت دو سال پیش‌بینی شده، حجم سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شده را نیز دو هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

وی از چالابه به عنوان یک منطقه مهم با پوشش گیاهی و جانوری غنی یاد کرد که سالانه نزدیک به ۳۰۰ هزار بازدیدکننده دارد و ارائه خدمات به این بازدیدکنندگان در عین حفاظت از منطقه اهمیت بسزایی دارد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • افزایش تولید نفت اوپک پلاس از ماه جولای
  • ادامه حواشی «مست عشق»؛ چرا اکران فیلم به تعویق افتاد؟
  • بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی در دفتر کارش (عکس)
  • چرا کشور‌های عربی در زمان حمله ایران به اسرائیل کمک کردند؟
  • چرا سعودی‌ها بازیگردان بازار نفت جهان هستند؟/ سه «بزرگترین» نفتیِ دنیا در عربستان
  • تلویزیون عربستان: ایرانی‌ها در صورت حمله اسرائیل، منطقه را به آتش می‌کشند!
  • اعلام فراخوان برای جذب سرمایه‌گذار منطقه چالابه
  • فعالیت در بورس چگونه به تولید کمک می‌کند؟
  • عربستان در حال تغیر چهره خود است، اما آیا حقیقت دارد؟
  • هشدار سران سعودی و اماراتی درباره تشدید تنش‌ های منطقه‌ای