Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-25@07:27:21 GMT

فوت ۲ گیلانی بر اثر ابتلا به آنفولانزا

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۶۹۹۶۸

فوت ۲ گیلانی بر اثر ابتلا به آنفولانزا

۲ شهروند لنگرودی و رشتی بر اثر ابتلا به آنفولانزای فوق حاد انسانی جان باختند.

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان؛ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان امروز گفت : جوانی ۲۶ ساله لنگرودی ۴ روز پیش بر اثر ابتلا به آنفولانزای فوق حاد انسانی جان باخت.

دکتر فردین مهرابیان افزود : یک پسر یک ساله رشتی نیز ۱۱ روز پیش با علایم بیماری آنفولانزا نظیر تب و لرز ، سرفه ، اسهال و استفراغ به یکی از بیمارستان‌های رشت منتقل شد که به علت تشدید بیماری جان باخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به مرگ مشکوک یک دختر بچه ۷ ساله اهل ملاسرای شفت با علایم اختلات تنفسی هم اشاره کرد و گفت : نمونه ترشحات ته حلق این کودک امروز برای بررسی علت مرگ به تهران ارسال شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه از ابتدای امسال تا ۱۷ آبان نمونه ترشحات حلق ۲۰۴ بیمار مشکوک به آنفولانزای فوق حاد انسانی به تهران ارسال که ابتلای ۱۴ مورد تایید شد اعلام کرد: ۱۲ نفر از مبتلایان درمان شدند.

دکتر فردین مهرابیان با بیان اینکه بیماری آنفولانزای فوق حاد انسانی در فصل سرما شیوع پیدا می‌کند گفت: هنوز این بیماری در گیلان اپیدمی و شایع نشده است.

وی تاکید کرد: شهروندان در صورت ابتلای به تب و لرز، سرفه‌های خشک، درد‌های عضلانی به مراکز درمانی مراجعه کنند.

ویروس بیماری آنفولانزای فوق حاد انسانی از طریق ترشحات آلوده منتقل می‌شود و شهروندان باید از تماس دست با چشم و بینی خود خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: اهدای عضو یک شهروند گیلانی اهدای عضو کبد بیمار مغزی

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی شهروند مراکز درمانی مرگ ویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۹۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابتلا به یک بیماری عجیب، موراتا را خانه‌نشین کرد

ستاره خط حمله اتلتیکومادرید دچار شرایطی غیرعادی شده است که او را تا مدتی نامشخص از همراه روخی بلانکو محروم خواهد کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نشریه موندودپورتیووی اسپانیا اعلام کرد که دلیل غیبت آلوارو موراتا مهاجم اتلتیکومادرید در بازی اخیر این تیم برابر آلاوس ابتلای او به یک بیماری نادر بوده که اکنون جزئیات آن مشخص شده و به همین دلیل هم وضعیت بازیکن 31 ساله نگران کننده جلوه می‌کند.

بیماری که موراتا به مبتلا شده به «نورالوژی عصب سه‌قلو» معروف است؛ یک بیماری درگیر کننده عصب سه قلوی صورت که با سردردهای شدید و حملات ناگهانی و برق آسا در یک یا دو شاخهٔ عصب سه قلو در صورت می‌باشد.ا ین بیماری در اثر آسیب تدریجی عصب سه‌قلو به وجود می‌آید و باعث درد شدید در چشم‌ها، دندان‌ها، فک‌، پیشانی، بینی و غیره می‌شود و از شدیدترین دردهای شناخته شده توسط بشر است.  با توجه به طولانی بودن دوره نقاهت این بیماری که درمانش ممکن است حتی به انجام عمل جراحی نیاز داشته باشد، تاریخی برای بازگشت ستاره سابق تیم‌های یوونتوس و چلسی اعلام نشده است.

یوونتوس به دنبال بازگرداندن موراتا به تورین

 

به این ترتیب انتظار می‌رود که غیبت موراتا در بازی‌های بعدی اتلتیکومادرید هم ادامه‌دار باشد و او حتی تا پایان فصل خانه‌‌نشین شود.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • کنترل استرس و روش‌های خاص طب سنتی برای آن
  • دانش‌آموزان گیلانی همیار و سفیر نجات غریق می‌شوند
  • درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی
  • علائم ورم معده یا گاستریت چیست؟
  • تامین نفت سفید ۱۱ هزار خانوار گیلانی فاقد گاز طبیعی
  • آغاز دوره‌های آموزش ارتقای مهارت فرش بافان گیلانی
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • انبوه سازی بیش از ۳۵ هزار واحد مسکن ملی در ۹ شهر گیلان
  • ابتلا به یک بیماری عجیب، موراتا را خانه‌نشین کرد
  • حضور سه مدیر گیلانی در مرکز پاسخگویی به سوالات مردمی