Web Analytics Made Easy - Statcounter

رادیو نمایش با پخش نمایش جدید رادیویی "خط مقدم" یاد و خاطره شهید حسن تهرانی مقدم پدر موشکی ایران را گرامی می‌دارد. ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰ فرهنگی رادیو و تلویزیون نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم،‌ نمایش جدید رادیویی با موضوع شهید حسن تهرانی‌مقدم با اقتباس از کتاب «خط مقدم» نوشته فاطمه حدادی توسط سهیلا خدادادی به صورت نمایش رادیویی تنظیم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سهیلا خدادادی نویسنده نمایشنامه رادیویی "خط مقدم" توضیح داد: بخشی از این نمایش به زندگی شخصی و بخش اعظمی از آن به فعالیت‌های ایشان در زمینه ساخت و تجهیز موشک «اسکات بی» می‌پردازد .

وی افزود: داستان از دهه 1360 شروع می‌شود؛ زمانی که شهید حسن تهرانی مقدم رزمنده بود و ما فاقد تجهیزات پیشرفته بودیم. آن زمان کشور عراق تجهیزات موشکی داشت اما ما توانایی خرید و ساخت آن را نداشتیم تا اینکه ایشان سفری به سوریه و لیبی می‌کنند و ایران 12 موشک از لیبی خریداری می‌کند، اینجاست که شهید تهرانی‌مقدم تصمیم به ساخت موشک می‌گیرد؛ به همین دلیل از فرمانده‌اش می‌خواهد گروهی آموزشی را به سوریه بفرستند تا درباره موشک، اطلاعاتی را جمع‌آوری کنند و پس از آن از طریق مهندسی معکوس تمام مراحل ساخت موشک را طرح‌ریزی می‌کند تا به ساخت برسند.

این نویسنده رادیویی تأکید کرد : بیشترین تأثیری که نوشتن این نمایش روی من گذاشت به تحقق رسیدن جمله «ما می‌توانیم» بود چرا که  شهید حسن تهرانی مقدم، رویای ساخت و تجهیز توان موشکی در ایران را با تلاش محقق کرد و این نشان می‌دهد که ما می‌توانیم با تلاش زیاد توانایی خودمان را در هر زمینه‌ای به اثبات برسانیم و با تکیه بر توانمندی خودمان باعث سربلندی کشورمان بشویم.

رئیس رادیو قرآن از تغییرات سه مرحله‌ای در این رسانه خبر دادگزارش پشت صحنه|"ساده خط‌خطی" با میرطاهر مظلومی در رادیو/ درامی ناتورالیستی+ تصویر

نمایش رادیویی "خط مقدم" به کارگردانی مهرداد مهماندوست، روایت مهدی طهماسبی، هنرنمایی رضا عمرانی، مهدی نمینی مقدم، محمد رضاعلی، سعید سلطانی، بیتا خارستانی،کامیار محبی، علی زرینی، محمد آقامحمدی، محمد پورحسن، گویندگی میرطاهرمظلومی، افکتوری نرگس موسی‌پور، صدابرداری علی‌اکبر طاهری و تهیه‌کنندگی اشرف السادات اشرف‌نژاد چهارشنبه  بیست و دوم آبان‌ماه ساعت 14:30 از رادیو نمایش پخش می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند نمایش‌ها و برنامه‌های رادیو نمایش را روی موج اف.ام ردیف 5/107 مگاهرتز بشنوند.

انتهای پیام/

R1515/P/S4,1430/CT12 واژه های کاربردی مرتبط رسانه ملی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رسانه ملی رسانه ملی رادیو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۹۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسمانی شدن مادر شهید علی محمدی مقدم در بشرویه 


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،حاجیه طوبی فلفل زاده مادر شهید علی محمدی مقدم در سن۸۴ سالگی بر اثر بیماری و کهولت سن دعوت حق را لبیک گفت.

پیکر مادر شهید ساعت ۱۰ امروز از هیئت مهدیه تشییع و  به سمت گلزار شهدای شهر بشرویه در قطعه صالحین به خاک سپرده می شود. 

شهید والامقام علی محمدی مقدم در سال ۱۳۴۵ در بشرویه متولد و سرانجام در۹ تیر ۱۳۶۶ در منطقه سقز به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

دیگر خبرها

  • روزیِ نو؛ مجله‌ای رادیویی با رویکرد امیدبخشی
  • صبوری‌های زنی که در ساخت موشک موثر بود
  • از فرهنگ اقوام تا تجلیل از نخبگان و فرهیختگان
  • جشنواره «پژواک» بین‌المللی می‌شود؟/افزایش آثار رادیویی غیرسازمانی
  • یادی از سردار شهید تهرانی مقدم + فیلم
  • برنامه رادیویی «محبت بی دریغ» از رادیو سلامت
  • مادر شهید علی محمدی مقدم آسمانی شد
  • آسمانی شدن مادر شهید علی محمدی مقدم در بشرویه 
  • «بوستان سعدی» با صدای ساعد باقری
  • روایت تجربه‌ای ۲ ساله در یک جشنواره رادیویی/ من یک مادر هستم