Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-19@19:33:56 GMT

عقب‌گرد نفت در آستانه اعلام اخبار جدید جنگ تجاری

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۷۰۰۹۳

آفتاب‌‌نیوز :

بهای معاملات آتی نفت برنت ۱۴ سنت یا ۰.۲ درصد کاهش پیدا کرد و به ۶۲ دلار و چهار سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز گذشته ۰.۷ درصد کاهش قیمت داشت.

بهای معاملات آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۱۸ سنت یا ۰.۳ درصد کاهش پیدا کرد و به ۵۶ دلار و ۶۸ سنت در هر بشکه رسید. شاخص قیمت نفت آمریکا روز دوشنبه ۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ درصد کاهش پیدا کرده بود.

نگرانیها نسبت به متاثر شدن تقاضا برای نفت از پیامدهای مناقشه تجاری ۱۶ ماهه آمریکا و چین که باعث کندی رشد اقتصاد جهانی شده است، پس از تردیدها نسبت به احتمال امضای فاز اول توافق تجدید شدند.

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا روز شنبه اعلام کرد که مذاکرات با چین به خوبی پیش می‌رود اما آمریکا تنها در صورتی با چین توافق امضا خواهد کرد که برای کشورش مناسب باشد. وی همچنین گفت: گزارشهای نادرستی درباره تمایل آمریکا برای لغو تعرفه‌ها روی کالاهای چینی در فاز اول توافق منتشر شده است.

به گفته ادوارد مویا، تحلیلگر شرکت OANDA، قیمت نفت در ابتدای هفته از نگرانیها درباره فرجام جنگ تجاری پکن و واشنگتن، تحت فشار کاهشی قرار گرفت در حالی که اوایل اکتبر با خوش بینی نسبت به رونق تقاضا پس از امضای فاز اول توافق میان دو کشور، پشتیبانی شده بود.

در آستانه سخنرانی دونالد ترامپ در کلوب اقتصادی نیویورک که ممکن است طی آن خبر جدیدی درباره این توافق اعلام شود، بازارهای دیگر در احتیاط بسر می‌برند.

در بخش عرضه، عربستان سعودی تولید نفت خود را در اکتبر به ۱۰.۳ میلیون بشکه در روز افزایش داد با این حال عرضه خود به بازار را پایین هدف تولید اوپک نگه داشت.

محمد بن حمد الرومهی، وزیر نفت عمان، روز دوشنبه در یک کنفرانس انرژی در ابوظبی گفت: تولیدکنندگان اوپک و غیراوپک احتمالا توافق کاهش تولید نفت را در سال میلادی آینده تمدید خواهند کرد اما کاهش بیشتر تولید بعید است.

واگیت الکپروف، مدیرعامل شرکت لوک‌اویل روسیه نیز گفت: انتظار دارد توافق کاهش تولید اوپک پلاس تمدید شود.

تحت توافق اوپک پلاس، شماری از کشورهای اوپک و غیراوپک شامل روسیه با هدف تقویت قیمت‌ها، از ابتدای ژانویه سال ۲۰۱۹ تولیدشان را به میزان ۱.۲ میلیون بشکه در روز محدود کرده‌اند و قرار است این پیمان تا مارس سال میلادی آینده اجرا شود. این تولیدکنندگان در روزهای پنجم و ششم دسامبر برای بازبینی سیاست تولید خود در وین دیدار خواهند کرد.

در این بین معامله‌گران به نقل از شرکت اطلاعاتی جن‌اسکیپ اظهار کردند آمار آمریکا نشان داده که ذخایر نفت در هاشینگ اوکلاهاما که هاب تحویل معاملات نفت است در هفته منتهی به هشتم نوامبر، حدود ۱.۲ میلیون بشکه کاهش پیدا کرده است. ذخایر نفت کاشینگ به مدت پنج هفته متوالی تا اول نوامبر رشد داشته است.

بر اساس گزارش رویترز، تحلیلگران شرکت "فیتچ سولوشنز ماکرو ریسرچ" اظهار کرده‌اند که رشد تقاضا برای نفت پس از یک سال انتظارات پایین در بحبوحه جنگ تجاری آمریکا و چین، در سال آینده ممکن است بهبود پیدا کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: نفت جهانی جنگ تجاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۰۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا به ۲۳۸۳ دلار رسید

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش رویترز، قیمت طلا تغییر چندانی در معاملات روز چهارشنبه نداشته است. تقاضا برای این فلز گرانبها به عنوان یک پشتوانه ایمن در بحبوحه تنش‌های خاورمیانه تاثیر احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در سال جاری میلادی را خنثی کرده است.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۱ درصد افزایش به ۲۳۸۳ دلار و ۱۴ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک با یک کاهش ۰.۳۱ درصدی به ۲۴۰۰ دلار و ۴۰ سنت رسیده است.

قیمت طلا در روز جمعه با پیش بینی پاسخ ایران به حمله رژیم صهیونیستی به سفارت این کشور در سوریه تا اوج ۲۴۳۱ دلار و ۲۹ سنت بالا رفته بود.

اطلاعات اقتصادی آمریکا که در روز دوشنبه منتشر شد نشان داد خرده فروشی در این کشور بیش از حد انتظار در ماه مارس افزایش یافته است. سود اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا هم برای دومین روز پیاپی بالا رفته و تمایل برای خرید طلا را به عنوان یک سرمایه غیر سودده پایین آورده است.

تحلیلگران عقیده دارند بازار در حال حاضر در حالت توقف قرار دارد و منتظر تقابل احتمالی رژیم صهیونیستی و ایران است که می‌تواند قیمت طلا را بالا ببرد.

اگر درگیری‌های خاورمیانه آرام شود تمرکز بازار دوباره معطوف فدرال رزرو آمریکا خواهد شد. ظاهراً این بانک نمی‌تواند نرخ بهره را در آینده نزدیک پایین بیاورد که خبر خوبی برای بازار طلا و نقره نخواهد بود.

بانک دویچه پیش بینی می‌کند قیمت طلا تا پایان سال جاری میلادی به ۲۴۰۰ دلار برسد و در دسامبر ۲۰۲۵، ۲۶۰۰ دلار معامله شود.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰.۲۵ درصد کاهش به ۲۸ دلار و ۳۱ سنت رسیده و پلاتین با یک کاهش ۰.۴۳ درصدی ۹۵۵ دلار و ۵ سنت معامله می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • روابط اقتصادی و تجاری استان بوشهر با ازبکستان توسعه یابد
  • کدام استانهای کشور پر بارش تر بودند؟/ ایران پیشتاز تولید نفت اوپک
  • افت قیمت نفت در پی نگرانی‌ها درباره عرضه جهانی
  • حماس: آمریکا مذاکرات را به بن‌بست کشانده است
  • مقام حماس: آمریکا مذاکرات آتش‌بس را به بن‌بست می‌کشاند
  • قیمت طلا به ۲۳۸۳ دلار رسید
  • استوری جدید گروسی با تگ ایران
  • دلایل عدم‌ تجاری‌سازی کیت‌های‌ تشخیصی بر پایه DNA
  • دلایل عدم‌ تجاری‌سازی کیت‌های‌ برپایه DNA بررسی شد
  • دلایل عدم‌تجاری‌سازی کیت‌های‌تشخیص‌دهنده برپایه DNA مطرح شد