Web Analytics Made Easy - Statcounter

داریوش بابائیان تهیه‌کننده سینما، درباره آخرین وضعیت حذف سرگروه‌های سینمایی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: تا جایی که من شنیدم طرح حذف سرگروه‌های سینمایی در دست کارشناسی است و به احتمال زیاد از نوروز ۹۹ سرگروه نداریم. سازمان سینمایی کار‌هایی را در این باره انجام داده است و سینمادار و سرگروه‌ها هم ناراحت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما کار باید به گونه‌ای پیش برود که رانت با عنوان سرگروه یا پخش کننده دارای سرگروه، از بین برود. اگر این اتفاق بیفتد، فیلم‌ها یکدست می‌شوند و فیلم‌های قوی و ضعیف جایگاه خود را در اکران پیدا می‌کنند.

گفتنی است شهریور امسال بود که بحث حذف سرگروه‌های سینمایی یا ایجاد راهکاری برای بهبود وضعیت اکران، توسط شورای مرکزی پخش‌کنندگان سینما برگزار شد.

در این جلسه افرادی چون سعید سعدی، علی سرتیپی، مرتضی شایسته، داریوش بابائیان، محسن مسافرچی، محمد قاضی، حبیب اسماعیلی و بیژن امکانیان حضور داشتند و پس از بحث و گفت و گوی فراوان به این نتیجه رسیدند که در آینده‌ای نزدیک، در خصوص حذف سرگروه‌ها به جمع بندی نهایی برسند. به این شکل که سرگروه‌هایی که پخش دارند، دیگر سرگروه نباشند و یا فیلم‌ها بدون سرگروه قرارداد ببندند و به صورت آزاد اکران شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان هم پیش از این بحث حذف سرگروه‌های سینمایی را پیگیری کرده بود؛ در همین ارتباط جلسه‌ای توسط شورای مرکزی پخش کنندگان سینما برگزار شد.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سینمای ایران تهیه کنندگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۰۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد/ جمع کل؛ بیش از ۱۴۶ میلیارد و ۸۵۱ میلیون تومان

۶۷ درصد از فروش کل سینمای ایران در فروردین ماه ۱۴۰۳ مربوط به ۴۰ سینمای اول کشور در این ماه بود و جمع کل فروش این سینما‌ها بیش از ۱۴۶ میلیارد و ۸۵۱ میلیون تومان اعلام شد.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، ۶۷ درصد از فروش کل سینمای ایران در فروردین ماه ۱۴۰۳ مربوط به ۴۰ سینمای اول کشور در این ماه بود و جمع کل فروش این سینما‌ها بیش از ۱۴۶ میلیارد و ۸۵۱ میلیون تومان اعلام شد.

براساس این گزارش، پردیس سینمایی «کوروش» تهران با فروش بیش از ۱۰ میلیارد و ۳۲۲ میلیون تومان، پردیس سینمایی «ایران‌مال» تهران با فروش بیش از ۸ میلیارد و ۳۴۵ میلیون تومان، پردیس سینمایی «آزادی» تهران با فروش بیش از ۴ میلیارد و ۴۴۳ میلیون تومان در جایگاه اول تا سوم قرار دارند.

دیگر خبرها

  • «مست عشق» رکورد مخاطب روز نخست اکران را شکست
  • پشت صحنه تازه‌ترین فیلم پارسا پیروزفر در سینما
  • اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی در برخوار
  • پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد
  • پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد/ جمع کل؛ بیش از ۱۴۶ میلیارد و ۸۵۱ میلیون تومان
  • (تصاویر) اکران خصوصی فیلم سینمایی «مست عشق»
  • اکران فیلم سینمایی «مست عشق» در ۶ سینمای مشهد از فردا ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • «پرویزخان» به خانه‌ها می‌آید
  • افزایش ۹ درصدی مخاطبان سینما‌های خراسان رضوی در فروردین ۱۴۰۳
  • «پرویز خان» به خانه‌ها رسید/ روایتی متفاوت از مربی اخلاق فوتبال در راه اکران آنلاین