Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-28@20:46:52 GMT

انیمیشن آخرین داستان آذرماه به سینماها می‌آید

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۷۰۲۹۵

انیمیشن آخرین داستان آذرماه به سینماها می‌آید

انیمیشن سینمایی «آخرین داستان» نماینده سینمای ایرانی در رقابت اسکار ۲۰۲۰ و برنده سیمرغ بلورین بهترین انیمیشن از جشنواره فیلم فجر، آذرماه اکران می‌شود. ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵ فرهنگی سینما و تئاتر نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا به نقل از روابط عمومی استودیو هورخش، انیمیشن سینمایی «آخرین داستان» به نویسندگی و کارگردانی «اشکان رهگذر» که پیش‌ از این نمایش جهانی آن در 32 کشور از اول سپتامبر (10 شهریور) آغازشده بود و هم‌اکنون نماینده سینمای ایرانی در رقابت اسکار 2020 است از آذرماه امسال روی پرده سینماها خواهد رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در خلاصه داستان این انیمیشن که برداشتی آزاد از داستان «ضحاک» شاهنامه فردوسی است، آمده است «جمشید رفته است و ضحاک در پی طمع و جاه‌طلبی برای محاصره جمکرد، به نیابت از پدر بر تخت جمشید تکیه می‌زند، اما افسوس که اهریمن بر وجود ضحاک سیطره یافته و تاریکی او تمام شهر را فرا می‌گیرد. در این میان آفریدون که کودکی است کشاورز زاده، متولد می‌شود و برای دادخواهی خون پدر و مادرش پیرو کاوه آهنگر قیام می‌کند.»

پرویز پرستویی، لیلا حاتمی، حامد بهداد، بیتا فرهی، اشکان خطیبی، اکبر زنجان‌پور، باران کوثری، حسن پورشیرازی، فرخ نعمتی، شقایق فراهانی، مجید مظفری، زهیر یاری، بانیپال شومون و ملیکا شریفی‌نیا از مجموع بازیگرانی‌اند که در این انیمیشن صداپیشگی کرده‌اند. 

انیمیشن «آخرین داستان» تاکنون موفق به دریافت 12 جایزه بین‌المللی داخلی و خارجی شامل؛ سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر (اولین سیمرغ بهترین انیمیشن سینمای ایران)، سی‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان (پروانه زرین بهترین کارگردان بلند پویانمایی بخش بین‌الملل، پروانه زرین بهترین فیلمنامه بلند بخش بین‌الملل، جایزه ویژه هیئت‌داوران بخش ملی)، یازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران (تندیس طلایی بهترین اثر بلند در بخش بین‌الملل و تندیس طلایی بهترین اثر بلند در مسابقه ایران)، بیستمین جشنواره بین‌المللی انیمیشن بوچئون کره (جایزه کوکومیکس موسیقی که به کارگردان به خاطر استفاده درست از موسیقی تعلق می‌گیرد)، سومین جشنواره بین‌المللی انیمیشن آجایو پرو (جایزه بهترین فیلم بلند)، سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های آمریکای جنوبی از کشور شیلی (جایزه بهترین انیمیشن سینمایی)، چهاردهمین جشنواره بین‌المللی جیراف کانادا (جایزه بهترین انیمیشن سینمایی)، جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان سن دیگو آمریکا 2019(جایزه بهترین انیمیشن سینمایی) و ششمین جشنواره بین‌المللی EACG ایالت کالفرینا آمریکا (جایزه بهترین انیمیشن سینمایی) شده است.

سایر عوامل اصلی این انیمیشن عبارتند از: نویسنده و کارگردان: اشکان رهگذر، تهیه‌کننده: احسان رسول‌اف، مجریان طرح: آرمان رهگذر و احسان رهگذر، تدوین: ژینوس پدرام، آهنگساز: کریستف رضاعی، طراحی و ترکیب صدا: علی‌رضا علویان، انتخاب بازیگران: تینا پاکروان، عکس: امیر عابدی، مشاور رسانه‌ای: زهرا نجفی، پخش بین‌المللی: شرکت 7 sky Entertainment، تولیدشده در استودیو هورخش.

رهگذر: "آخرین داستان" در آمریکا اکران شد اما در ایران هنوز نه!/ خانه‌مان را فروختیم تا بسازیمباکس آفیس | شروع بد «دکتر اسلیپ» هالیوود را به وحشت می‌اندازد

 

انتهای پیام/

R1544/P/S4,34/CT12 واژه های کاربردی مرتبط انیمیشن سینمای ایران سینما

منبع: تسنیم

کلیدواژه: انیمیشن سینمای ایران سینما انیمیشن سینمای ایران سینما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۰۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوهفته کارگردانان جشنواره کن جایزه جدید می‌دهد/تجلیل شانتال آکرمن

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، دوهفته کارگردانان که بخش جنبی و مستقلی است که در کنار جشنواره فیلم کن فعالیت می‌کند، یک جایزه به انتخاب تماشاگران ایجاد کرده است تا یاد کارگردان بلژیکی را گرامی بدارد.

این جایزه توسط بنیاد شانتال آکرمن اهدا می‌شود و به سازنده فیلم برنده کمک هزینه‌ای ۷۵۰۰ یورویی اهدا می‌کند که در مراسم اختتامیه جشنواره معرفی می‌شود.

برگزارکنندگان دوهفته کارگردانان اعلام کردند که جایزه جدید ادای احترامی است به شانتال آکرمن که دیدگاه پیشگامانه و به شدت مستقل وی می‌تواند قطب نمای این انتخاب جدید از سوی تماشاگران باشد.

شانتال آکرمن سال ۱۹۷۵ فیلم «ژان دیلمن، ۲۳ که دو کومرس - ۱۰۸۰ بروکسل» خود را در بخش دو هفته کارگردانان کن نمایش داد و دیگر فیلم‌های وی از جمله «دهه هشتاد طلایی» (۱۹۸۶)، «جنوب» (۱۹۹۹)، «اسیر» (۲۰۰۰) و «شب برفراز شانگهای» (۲۰۰۷) در همین بخش به نمایش درآمدند.

ایجاد جایزه منتخب مردم به معنی تلاش بخش دوهفته کارگردانان برای نزدیک‌تر شدن آن به اهداف اولیه‌اش است. این بخش سال ۱۹۶۸ در میان یک تحول سیاسی به رهبری فیلمسازان موج نو فرانسه که در برابر جشنواره فیلم کن ایستادند، ایجاد شد.

کد خبر 6064064

دیگر خبرها

  • تولید ۳۰۰ محصول هنری و سینمایی در کانون پرورش فکری کشور
  • «با بابام» در شبکه پویا تماشایی می‌شود/ رونمایی از تیزر جدید
  • «آنیتا، گمشده در اخبار» در یک جشنواره خارجی اکران می‌شود
  • دوهفته کارگردانان جشنواره کن جایزه جدید می‌دهد/تجلیل شانتال آکرمن
  • اهدای یک جایزه ویژه به نویسنده «داستان آمریکایی»
  • آغاز پخش «با بابام» از ۹ فروردین در شبکه پویا
  • از اکران انیمیشن سینمایی «بی پلاک» برای اولین‌بار تا کنسل شدن حضور رئیس جمهور در نمایشگاه قرآن
  • سه جایزه به غرفه «پوران درخشنده» در موزه سینما اضافه شد
  • اضافه شدن سه جایزه به غرفه«پوران درخشنده» در موزه سینما
  • سه جایزه به غرفه «پوران درخشنده» اضافه شد