Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-18@09:39:13 GMT

از ارزانِ با کیفیت تا گرانِ به درد نخور!

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۷۰۳۰۵

از ارزانِ با کیفیت تا گرانِ به درد نخور!

پرداخت‌های گزاف به بازیکنان و مربیان یکی از اولین واکنش‌های دورانی بود که فوتبال ایران با تصور حرفه‌ای شدن، چهره عوض کرد.

به گزارش مشرق، پرداخت‌ها رشد سالیانه عجیبی پیدا کردند و تورم فوتبال در ایران چندین برابر تورم قیمت در هر خدمات دیگری در ایران شد. فوتبال ثروتمند نشده بود اما برای ورشکستگی عجله داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شتاب برای ورشکستگی در تمام رفتارهای باشگاه‌ها دیده می‌شود. عادت به خرید بازیکن، جایگزین عادت به ساختن بازیکن شد. باشگاه‌هایی که از بودجه‌های دولتی بهره بیشتری داشتند، دلیلی نمی‌دیدند که بازیکن بسازند. باشگاه‌های بازیکن‌ساز فقیر شدند و فاصله طبقاتی بین باشگاه‌ها عمیق‌تر شد.

 

 استقلال و پرسپولیس اولین باشگاه‌هایی بودند که در دو دهه اخیر خرید بازیکن به عادت همیشگی‌شان تبدیل شد. سپاهان، تیم متمول دو دهه اخیر ایران در اصفهان بازیکن نساخت و خرید و خرید. در اصفهان به رغم تمام موفقیت‌ها و جام‌ها، جریان بازیکن‌سازی هرگز پا نگرفت.
رسیده‌ایم به امروز. هر روز یک مثال تازه برای این جریان وارونه در فوتبال ایران پیدا می‌شود. در پرسپولیس آریا برزگر ستاره تیم جوانان است اما پرسپولیس برای خرید جونیور ۵۷۰ هزار دلار می‌پردازد، رقمی گزاف که شاید بیش از ۶ برابر قیمت این بازیکن باشد اما از پرسپولیس بخواهید ذره‌ای از چنین ارقام گزافی را برای تیم امید یا جوانان خود هزینه کند، هرگز تن نمی‌دهد.


قرارداد ۵۷۰ هزار دلاری را بی‌ هیچ بررسی و تحقیق امضا می‌کنند اما برای تمام تیم‌های پایه خود حاضر نیستند در یک سال ۵۷۰ هزار دلار هزینه کنند. این اما فقط حکایت پرسپولیس نیست. پرسپولیس به دلیل حضور بی‌ثمر براندائو جونیور و درخشش آریا برزگر در تیم جوانان ایران یک مثال است وگرنه از این تناقض‌ها تا بخواهید در فوتبال ایران پیدا می‌کنید.

بیشتر بخوانید:

نام این مهاجم پرسپولیس در یاد می‌ماند +عکس


خوابگاه بازیکنان تیم‌های پایه را در بزرگترین باشگاه‌های ایران دیده‌اید؟ از تغذیه این بچه‌ها خبر دارید؟ می‌دانید آنها در چه شرایطی از شهرهای خود کوچ می‌کنند تا در تیم‌های پایه باشگاه‌های مطرح بازی کنند و می‌دانید چه سال‌های سختی را پشت سر می‌گذارند تا موقعیت بهتری در فوتبال پیدا کنند؟ می‌دانید خوابگاه‌ها حداقل کیفیت زندگی را برای یک نوجوان ندارند؟ می‌دانید برنامه تحصیلی این بچه‌ها به دلیل کیفیت نازل زندگی دچار چه اختلالاتی می‌شود؟ می‌دانید برای خانواده‌های این بچه‌ها چقدر دشوار است که کمک ‌هزینه اقامت فرزندشان در شهری دیگر را بپردازند؟ همه اینها را باشگاه‌ها می‌دانند اما برای حل تمام این مشکلات ساده‌ترین کارها را انجام نمی‌دهند. مدیران باشگاه‌ها در ایران اما برای امضا پای هر قرارداد گزاف و بیهوده‌ای با هر بازیکنی همیشه آماده‌اند. امضای قرارداد ۵۷۰ هزار دلاری با بازیکنی که کارنامه‌ای ندارد، برای‌شان یک دقیقه طول می‌کشد اما در هزار جلسه و با هزار نقد حاضر نمی‌شوند برای بچه‌های بااستعداد تیم‌های پایه خود یک خوابگاه بسازند یا هزینه زندگی روزمره آنها را با احترام بپردازند. درخشش آریا برزگر، بازیکن جوانی که خرید تازه پرسپولیس است و در تیم جوانان ایران در قامت یک پدیده در خط حمله درخشیده و درباره‌اش می‌گویند یک سردار آزمون دیگر پیدا شده، کنایه‌ای است به کالدرون و مدیریت باشگاه پرسپولیس که برای خرید جونیور چه رقم گزاف و بیهوده‌ای را هزینه کرده‌اند و حالا برای اخراج او باید هزینه‌ای گزاف را تقبل کنند.


سال‌ها پیش باشگاهی بود که با بازیکنی قرارداد می‌بست و بعد می‌گفتند او دچار هپاتیت است. به این دلیل اخراجش می‌کردند و این وسط معامله‌ای شگفت‌انگیز شکل می‌گرفت و رقمی گزاف رد و بدل می‌شد.


سپاهان در همین سال‌هایی که گزاف‌ترین قراردادها را با بازیکنان می‌بست، تیم‌های روسی از بازیکن ۱۷ ساله‌اش به درآمد‌های میلیون یورویی رسیدند و سپاهان از درآمد هنگفت از انتقال‌های سردار آزمون هیچ سودی نکرد. سردار بازیکن جوان سپاهان بود اما سپاهان نمی‌دانست چه جواهری را آسان از دست داده است.


این مثال‌ها اما برای باشگاه‌های ایرانی جای ملال ندارد. باشگاه‌ها به شنیدن کنایه‌ها عادت دارند و تغییری در نگاه و روش خود پدید نمی‌آورند، چون تغییر در نگاه به صرفه نیست و باشگاه را به سمتی هل می‌دهد و نظامی را می‌سازد که در آن نمی‌توان ۵۷۰ هزار دلار را دور ریخت و این برای مدیران فوتبال ایران چندان گوارا نیست.

منبع: روزنامه ایران ورزشی

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز تحولات عراق روح الله زم تحولات لبنان جونیور براندائو پرسپولیس آریا برزگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۰۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید و نصب پارکت چوبی؛ ترکیبی از زیبایی و کیفیت

پارکت از محبوب‌ترین و لوکس‌ترین کفپوش‌هایی است که معماران داخلی نیز از آن‌ها استفاده می‌کنند. هنگام خرید کفپوش بهتر است که به عواملی مانند محل نصب آن، جنس و هزینه نصب توجه داشته باشید.

پارکت‌ها در انواع مختلفی مانند لمینت، تمام چوب و وینیل عرضه می‌شوند که می‌توان برحسب سلیقه و با توجه به بودجه یکی از آن‌ها را انتخاب کرد. اگر می‌خواهید فضایی مدرن و شیک داشته باشید، باید هزینه بیشتری را برای خرید و نصب پارکت صرف نمایید.

خرید پارکت

جنس پارکت باید با مکانی که قرار است در آن نصب شود، متناسب باشد. به‌عنوان مثال پارکت‌ها براساس نوع کاربری شامل سه دسته مسکونی، اداری و پرتردد و تجاری می‌شوند. پارکت با استاندارد فرسایش و مقاومت AC3 از پارکت‌های مناسب برای محیط‌های مسکونی است. این پارکت‌ها در صورت نگهداری مناسب طول عمری بیش از ۲۰ سال خواهند داشت. لازم به ذکر است که برای فضاهای مسکونی می‌توانید پارکت‌هایی با استانداردهای بالاتر را تهیه کنید که هزینه بیشتری را نیز می‌طلبد.

انواع پارکت

قبل از خرید پارکت بهتر است که در مورد انواع آن و جنس‌های مختلفی که دارد، اطلاعاتی را به‌دست آورید. بدین ترتیب می‌توانید بهترین پارکت را متناسب با سلیقه و هماهنگ با دکوراسیون منزل خود انتخاب نمایید. پارکت‌ها به‌صورت لمینت، وینیل و تمام‌چوب ساخته می‌شوند. پارکت‌های لمینت چندین لایه دارند که روی آن‌ها یک لایه چوب قرار می‌دهند. از ویژگی‌های این پارکت‌ها می‌توان به ضدآب بودن اشاره کرد. پارکت‌های لمینت نقش موثری در زیباتر جلوه دادن فضای داخلی دارند و در رنگ‌های طوسی، کرمی و قهوه‌ای به تولید می‌رسند. پارکت‌های وینیل نیز نوع دیگری هستند که در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی عرضه می‌گردند.

این پارکت‌ها دارای قابلیت ارتجاعی هستند و از آن‌ها می‌توان برای پوشاندن کف هر فضایی استفاده کرد. پارکت وینیل از استحکام بالایی در برابر خط‌وخش برخوردار بوده و امکان نصب آسان از دیگر مزایای آن محسوب می‌شود؛ اما این پارکت‌ها از قابلیت تحمل فشار زیاد برخوردار نیستند و ممکن است پس از مدتی رنگشان تغییر کند.

در نهایت پارکت‌های تمام‌چوب نیز از زیباترین و لوکس‌ترین پارکت‌ها به‌شمار می‌روند. همان‌طور که از نام‌شان پیداست این پارکت‌ها کاملاً از چوب ساخته می‌شوند و زیبایی محیط را دوچندان می‌سازند. نصب پارکت تمام چوب در مقایسه با دیگر مدل‌ها کمی سخت است. اگر پارکت تمام‌چوبی که انتخاب می‌کنید از چوب باکیفیت و بادوام ساخته شده باشد، می‌توان به مدت طولانی از آن استفاده کرد.

انتخاب رنگ پارکت

مطمئناً می‌دانید که انتخاب رنگ مناسب برای پارکت تاثیر زیادی در کوچک یا بزرگ‌تر دیده شدن فضا دارد. پارکت‌ها با رنگ‌های متنوعی عرضه می‌گردند و همین موضوع در هنگام خرید باعث سردرگمی کاربران می‌شود؛ اما با مشاهده رنگ‌ها و جنس‌های مختلف، مقایسه آن‌ها با یکدیگر و توجه به هماهنگی‌شان با سایر دکوراسیون فضا، می‌توانید خریدی ایده‌آلی را تجربه نمایید. متراژ فضا، مقدار نور و رنگ‌های سایر عوامل موجود در فضا از نکاتی هستند که باید در هنگام خرید پارکت چوبی در نظر داشته باشید. پارکت‌هایی با رنگ‌های تیره برای پذیرایی‌ها و اتاق‌های بزرگ و رنگ‌های روشن برای فضاهای کوچک مناسب هستند.

رنگ‌های روشن مانند کرمی، قهوه‌ای روشن، طوسی و... محیط را بزرگ‌تر نشان می‌دهند. همچنین پارکت‌های روشن برای فضاهایی که زیاد نورگیر نیستند نیز مناسب خواهند بود. همچنین اگر محیط شما دکوراسیونی رسمی و لوکس دارد، بهتر است که از پارکت‌های تیره رنگ و چوبی استفاده کنید. پارکت‌های روشن نیز برای فضاهای صمیمی‌تر مناسب هستند. علاوه‌بر این بهتر است که در هنگام خرید پارکت به هماهنگی رنگ آن با رنگ سقف، دیوارها و مبلمان نیز توجه داشته باشید. در نهایت باید یادآور شویم که پارکت‌هایی با رنگ روشن نسبت به رنگ تیره نیاز به مراقبت و تمیز کردن بیشتری خواهند داشت.

عوامل موثر بر قیمت نصب پارکت

به‌طور قطع قبل از اقدام برای خرید پارکت علاقه‌مند هستید تا در مورد طیف قیمت نصب آن نیز اطلاعاتی داشته باشید. قیمت نصب پارکت به عوامل مختلفی نظیر جنس پارکت، متراژ فضا و مجموعه‌ای که از آن خرید می‌کنید بستگی دارد. به‌عنوان مثال اگر پارکت ‌چوبی را با چوب مرغوب خریداری نمایید، به‌طبع باید هزینه بیشتری را نیز برای نصب آن نسبت به پارکت لمینت در نظر بگیرید. جنس پارکت‌ها در آسانی و دشواری نصب آن‌ها تاثیر دارد. همچنین کیفیت پارکت نیز در قیمت نصب آن موثر است.

نصب پارکت‌هایی که از مواد باکیفیت ساخته می‌شوند و در برابر خراش و... مقاوم هستند نسبت به پارکت‌های معمولی هزینه بالاتری را دربرخواهد داشت. همچنین متراژ فضا نیز هزینه نصب را تحت تاثیر قرار می‌دهد. هزینه نصب به ازای هر مترمربع محاسبه می‌گردد. وضعیت زیرساخت نیز از فاکتورهایی است که می‌تواند قیمت نهایی را افزایش یا کاهش دهد. اگر یک محیط قبل از نصب پارکت، به آماده‌سازی زیرساخت نیاز داشته باشد، هزینه نصب افزایش می‌یابد. در نهایت هزینه مواردی مانند چسب، پودر گچ، لوازم نصب و برخی از تجهیزات دیگر نیز به هزینه نصب افزوده می‌شود.

سخن پایانی

پارکت‌های وینیل، لمینت و تمام‌چوب سه دسته از پارکت‌هایی هستند که برای فضاهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. خرید پارکت با رنگ و جنس مناسب در افزایش زیبایی و ارزش محیط بسیار موثر است. رنگ‌های روشن برای پذیرایی‌های کوچک و رنگ‌های تیره برای محیط‌های بزرگ مناسب هستند. برای خرید پارکت چوبی باکیفیت و استاندارد لازم است تا به مجموعه‌های معتبری همچون آیلکس https://iwfc.ir/ مراجعه نمایید. تیم آیلکس نصب پارکت چوبی را به‌صورت اصولی و با رعایت استانداردها انجام می‌دهد.

کد خبر 745018

دیگر خبرها

  • چگونه بلیط هواپیما و قطار با قیمت مناسب رزرو کنیم؟
  • سکه امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ گران شد یا ارزان ؟
  • گران‌ترین فوتبالیست ایران مشخص شد | دو پرسپولیسی در بین باارزش‌ترین‌ها
  • گران‌ترین فوتبالیست ایران کیست؟
  • با این ترفندها بلیط هواپیما استانبول را ارزان بخرید
  • راهنمای خرید لوازم خانگی ارزان
  • ضعف ایران در کاربرد خودروهای برقی با وجود تولید محصولات با کیفیت و ارزان توسط دانش‌بنیان‌ها
  • پیش‌بینی قیمت مسکن تا پایان سال ۱۴۰۳ | برای خرید مسکن در ارزان‌ترین نقظه تهران باید این مقدار هزینه کنید
  • انتقام گران‌قیمت پورتو از طارمی پیش از رفتن به اینتر
  • خرید و نصب پارکت چوبی؛ ترکیبی از زیبایی و کیفیت