Web Analytics Made Easy - Statcounter

اجرا کننده کنسرت با بیان این که ارکستر زهی آرکو را عشق کنار هم جمع کرده است، گفت: سود مالی در چنین اجراهایی اصلا مطرح نیست و سود مالی هم در کار نیست.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نشست خبری «کنسرت ارکستر زهی آرکو» پیش از ظهر امروز  سه شنبه ۲۱ آبان با حضور  ابراهیم لطفی، رهبر ارکستر، علی جعفری پویان، مایستر ارکستر پورنگ پورشیرازی، نوازنده کنترباس و نیما جوان ، اجرا کننده کنسرت در  تالار وحدت برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 کنسرت ارکستر زهی آرکو  به رهبری ابراهیم  لطفی شامگاه ۲۴ آبان در تالار وحدت اجرا می شود .

 

در این نشست «نیما جوان»، اجرا کننده کنسرت ارکستر زهی ارکو گفت:  ما اکنون با نام آرکو کنار هم جمع شده ایم. اما پس از مدتی دیگر نام و عنوان مهم نیست و هدف اصلی به کمک برای ادامه حیات موسیقی کلاسیک تبدیل می شود.

 

وی با اشاره به مشکلات اجرای کنسرت در تالار وحدت اظهار کرد: برگزاری یک اجرا در تالار وحدت بسیار سخت و دشوار است. یکی از مسائلی که داشتیم این است که با مدیران نمی توانیم دیدار داشته باشیم. هفته گذشته بالاخره توانستیم حمایتی از سوی بنیاد رودکی داشته باشیم.این سبک از موسیقی به حمایت های بیشتری نیاز دارد. در چند ماه گذشته ما انرژی بسیاری خرج کردیم و موجب خستگی مان شد. این مسئله ما را درباره اجراهای بعدی هم دچار چالش می کند.

 

وی خاطر نشان کرد: در اجرای سال گذشته ارکستر  خیلی از مسئولان فرهنگی آمدند و اجرای ما را دیدند. همه هم بعد از اجرا از ما تعریف و تمجید کردند و وعده حمایت های بسیاری به ما دادند. الان نزدیک به یک سال است که پشت درِ اتاق یکی از همین مسئولان فرهنگی هستم.

 

نیما جوان افزود: توقع داریم که در برخی روزها سالن های تمرین بنیاد رودکی به صورت رایگان در اختیار ما قرار گیرد. به خصوص در روزهایی که این سالن ها خالی هستند.

 

این اجرا کننده کنسرت درباره سود مالی کنسرت ارکستر زهی آرکو توضیح دهد: عشق ما را کنار هم جمع کرده است. سود مالی در چنین اجراهایی اصلا مطرح نیست و سود مالی هم در کار نیست. همیشه مشکلات مالی با ما بوده و هست، مگر اینکه بتوانیم اسپانسر بگیریم که البته اسپانسرها تمایلی برای حمایت از این نوع موسیقی ندارند، در کشورهای دیگر اسپانسرها اگر از موسیقی های جدی حمایت کنند، از معافیت های مالیاتی برخوردار می شوند، اما در ایران چنین چیزی اصلا نیست.


پویان پورشیرازی نیز در این نشست درباره تجربه حضور در اجرای زنده گفت: در اجرای زنده انرژی وجود دارد که میان مخاطب و هنرمند شکل می گیرد و اتفاقی جمعی شکل می گیرد.

پایان پیام/32

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد هفته وحدت مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد هفته وحدت اصفهان مساجد شیراز شبستان یزد مسجد تراز اسلامی کنسرت آرکو نیما جوان تالار وحدت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۰۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال کاهش محدوده طرح ترافیک

مدیر عامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهر تهران با اشاره به اینکه بازنگری در نحوه اجرای طرح ترافیک قطعی است، گفت: بازنگری در نحوه اجرای طرح ترافیک شامل زمان و محدوده اجرا است.

به گزارش مشرق، شهریار افندی‌زاده مدیر عامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهر تهران درباره تغییر در اجرای طرح ترافیک در تهران اظهارداشت: در حال دریافت پیشنهادات و اطلاعات از سوی جامعه دانشگاهی درباره بازنگری در طرح ترافیک هستیم و پس از بررسی این مرحله، موضوع در کمیته‌ای ویژه بررسی نهایی خواهد شد.

وی افزود: حذف حلقه دوم طرح ترافیک یا محدوده زوج و فرد یکی از این مسائل است که بررسی خواهد شد.

مدیر عامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهر تهران با اشاره به اینکه بازنگری در نحوه اجرای طرح ترافیک قطعی خواهد بود و امسال تغییر می‌کند، گفت: تغییر در نرخ طرح ترافیک جدای این موضوع است و تصمیم در این زمینه بر عهده شورای شهر تهران است.

افندی‌زاده گفت: بازنگری در نحوه اجرای طرح ترافیک شامل زمان اجرا و مکان اجرا است که محدوده طرح ترافیک هم احتمال کاهش دارد.

گفتنی است؛ محسن هرمزی معاون حمل و نقل شهرداری تهران نیز در این زمینه گفت: در طرح ترافیک جدید مسأله‌ای به نام طرح «زوج و فرد» نخواهیم داشت طرح جدید ترافیکی را به نحوی مدیریت خواهیم کرد که از شب مردگی خیابان‌ها کم کنیم

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • نشست ماهانه هنرمندان موسیقی با اجرای ۵ کنسرت
  • برگزاری پنج کنسرت در نشست ماهانه هنرمندان موسیقی
  • نخستین کنسرت بی‌کلام «نوای آفتاب» در سال جدید
  • «نوای آفتاب» یک کنسرت بی‌کلام برگزار خواهد کرد
  • آغاز فعالیت‌های ارکستر نوای آفتاب در سال ۱۴۰۳/ نخستین کنسرت با موسیقی بدون کلام
  • احتمال کاهش محدوده طرح ترافیک
  • ارکستر نوای آفتاب سال جدید را با موسیقی بی کلام آغاز می‌کند
  • موسیقی ایران به پاپ منحصر شده است/ تاریخ انقضای موسیقی‌های بی سر و ته تمام می‌شود
  • متاسفانه موسیقی ایران به پاپ منحصر شده است/ تاریخ انقضای موسیقی‌های بی سر و ته تمام می‌شود
  • جزئیات کنسرت «اشعار نو از نغمه‌های کهن»/ وقتی ملودی‌های قدیمی بازخوانی می‌شوند