Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-16@04:36:31 GMT

انتشار اخبار جعلی در فیس بوک ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۷۰۵۰۹

انتشار اخبار جعلی در فیس بوک ادامه دارد

طبق تحقیقی جدید پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ۲۰۲۰روند گسترش اخبار جعلی و انتشار اخبار نادرست در فیس بوک ادامه دارد.

 موسسه ای به نام Avaaz Groupe تحقیقاتی درباره روند انتشار ترویج اطلاعات اشتباه در اخبار انجام داده است. این موسسه متوجه افزایش اخبار سیاسی جعلی در فیس بوک پیش از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موسسه روز گذشته اعلام کرد که روند نشر اطلاعات نادرست هنوز هم در فیس بوک در حال گسترش است. این در حالی است که فیس بوک پس از انتخابات  ریاست جمهوری ۲۰۱۶میلادی اقداماتی را برای گسترش برای جلوگیری از گسترش اخبار جعلی اتخاذ کرده بود.

محققان این موسسه بین یکم ژانویه تا۳۱ اکتبر ۲۰۱۹ میلادی روند انتشار ۱۰۰ خبر جعلی در این پلتفرم را دنبال کردند.

این اخبار توسط پیمانکاران فیس بوک شناسایی شده بودند. این موسسه متوجه شد اخبار جعلی بیش از ۲.۳ میلیون بار پست شدند و این اخبار حدود ۱۵۸.۹ میلیون بار بازدید شده اند. همچنین اخبار جعلی مذکور ۸.۹ میلیون لایک، کامنت و اشتراک گذاری، داشتند.

هدف اخبار جعلی هر دو حزب سیاسی آمریکا هستند اما طبق تحقیقات این شرکت بیشتر اخبار جعلی علیه دموکرات ها و لیبرال ها منتشر شده است. منبع آنها نیز افراد و صفحات غیرسیاسی در فیس بوک بوده است.

در یکی از اخبار جعلی ادعا شده  بود پدربزرگ دونالد ترامپ از مالیات فرار می کرده است.این خبر جعلی حدود ۲۹ میلیون بازدید داشته است. در خبر دیگری ادعا شده ایلهان عمر نماینده دموکرات مجلس آمریکا در کمپ آموزش القاعده حضور داشته است. این خبر حدود ۷۷ هزار بازدید داشته است.

فیس بوک در پاسخ به این گزارش اعلام کرد اقداماتی برای کاهش تعداد اخبار جعلی انجام داده و به این روند ادامه می دهد./مهر

بیشتر بخوانیم: مقابله فیس بوک با نشر اخبار جعلی در سرشماری امریکا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۰۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زارعی: ایران از مجهزترین امکانات پدافندی برخوردار است

«سعدالله زارعی» در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اثر عملیات «وعده صادق» بر ایجاد بازدارندگی و تقویت مؤلفه‌های امنیتی کشور، اظهار کرد: رژیم جعلی صهیونیستی فکر می‌کرد جمهوری اسلامی ایران همانند گذشته، نسبت به حملات آنها در سوریه، خویشتن‌داری خواهد کرد.

وی ادامه داد: پس از عملیات «وعده صادق» بسیاری از مسؤولان و مقامات ارشد رژیم جعلی به این واقعیت اذعان کردند که فکر نمی‌کردند جمهوری اسلامی ایران با این سطح و با این گستردگی اقدام به عملیات تلافی جویانه علیه سرزمین‌های اشغالی کند.

بخش اعظم پهپادهای ما به اهداف مورد نظر اصابت کرد

کارشناس مسائل بین‌الملل عنوان کرد: پس از چندین روز رعب و هراس که بر سرزمین‌های اشغالی و شهروندان رژیم جعلی حاکم شده بود، عملیات شب گذشته آغاز شد و به اذعان مقامات رژیم منفور بیش از ۳۳۰ موشک و پهپاد به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شد که بخش اعظم این پهپادها به اهداف مورد نظر اصابت کرد، اما حجم آسیب‌ها و خسارت‌های وارد شده هنوز ارزیابی نشده است.

زارعی یادآور شد: عملیات شب گذشته نشان داد سه لایه پدافندی که رژیم صهیونیستی و آمریکا به آن دل بسته بودند، موفق عمل نکرد و علی رغم ادعای آمریکا مبنی بر اینکه ۱۰ کشور در رهگیری پهپادهای ایران به آنها کمک کرده است، اما موفق نشدند و بخش قابل توجهی از پهپادها و موشک‌ها توانستند از لایه‌های پدافندی عبور کرده و به اهداف خود اصابت کنند.

وی افزود: به اذعان بسیاری از کارشناس مسائل نظامی، این عملیات به عنوان یک رکورد حملات پهپادی به شمار می‌آید.

کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به حمایت کشورها از پاسخ ایران به رژیم منفور اسرائیل، گفت: دولت روسیه و برخی دولت‌ها مثل الجزایر و… از اقدامات تلافی جویانه ایران حمایت کردند.

زارعی تصریح کرد: در عملیات «وعده صادق» شاهد بودیم که پرتاپ های پهپادها و موشک‌ها از نقاط مختلف کشور انجام شد و این نشان داد طراحی و برنامه ریزی این عملیات یک طراحی صبورانه بود که با بردباری بسیار خاصی انجام شد. ممکن است شاهد اقدامات تلافی جویانه رژیم صهیونیستی هم باشیم که البته جای نگرانی وجود ندارد.

استانداردهای دوگانه آمریکا و کشورهای اروپایی

وی یادآور شد: پس از حمله رژیم جعلی به کنسولگری ایران در دمشق کشورهای آمریکا، انگلیس و فرانسه دچار لکنت زبان بودند و صرفاً تماشاچی این جنایت بودند، اما این کشورها در عملیات شب گذشته بلافاصله وارد عمل شدند که این نشان می‌دهد استانداردهای دوگانه نه تنها در موضوعات حقوق بشری بلکه در مسائل نظامی، امنیتی و دفاعی هم در دیپلماسی اینگونه کشورها حاکم است.

کارشناس مسائل بین الملل در پاسخ به این سوال که اگر رژیم صهیونیستی بخواهد مجدداً علیه کشور شیطنتی بکند، ضربه بعدی جمهوری اسلامی چه ویژگی‌هایی خواهد داشت، خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بلافاصله پس از عملیات و در حین عملیات دو بیانیه صادر کرد که تمام نکات را به طرف‌های مقابل گوشزد و اعلام کرد که اگر از هر کشور و جغرافیایی علیه ایران استفاده شود، قطعاً با پاسخ سخت ایران همراه خواهد بود.

زارعی گفت: جمهوری اسلامی ایران به مقامات کاخ سفید و رؤسای کشورهای اروپایی گوشزد کرده که نباید به این موضوع ورود کنند چرا که اگر اقدامی انجام دهند، ایران از توانمندی‌های لازم به صورت مستقیم یا گروه‌های مقاومت در منطقه، برخوردار است و منافع آمریکا را در منطقه مورد هدف قرار خواهد داد.

وی در پایان با بیان اینکه سیستم پدافندی جمهوری اسلامی ایران نشان داده که از بهترین و مجهزترین امکانات پدافندی برخوردار است، تصریح کرد: امروز آمریکا و رژیم جعلی می‌دانند که سیستم‌های لیزری و پدافندی ایران کمتر از سیستم‌های آنها نیست.

کد خبر 6077548 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • ادامه گام‌های محکم و مهربان موسسه محکم در ایلام
  • مروری بر سناریویی که رژیم جعلی در فضای رسانه‌ای دست گرفت
  • تمام مردم از اقدام مقتدرانه و عزتمندانه وعده صادق خوشحال هستند
  • موسسه امنیتی رژیم صهیونیستی: آمریکا و اسرائیل نتوانستند مانع حمله ایران شوند
  • چگونه اخبار جعلی و درست جنگ را از یکدیگر تشخیص دهیم؟ + فیلم
  • زارعی: ایران از مجهزترین امکانات پدافندی برخوردار است
  • آمریکا با عدم حمایت از رژیم جعلی، آرامش را در منطقه پدید آورد
  • پیامک منتسب به سازمان پدافند غیرعامل جعلی است + فیلم
  • پیامک منتسب به سازمان پدافند غیرعامل جعلی است
  • موسسه جامعه الثقلین اراک پیشگام در تولید محتوا و مستندسازی