Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگ کننده فرمانده ارتش جمهوری اسلامی با بیان اینکه تغییرات اقلیمی را باید بپذیریم، گفت: عدم تجاوز به رودخانه‌ها و آزادسازی حریم رودخانه‌ها از درس آموخته‌های سیل اخیر بوده است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ امیر دریادار حبیب‌الله سیاری سه‌شنبه در «همایش ملی سیلاب ۹۸-۹۷ اگر تکرار شود» در مرکز همایش‌های بین‌المللی گیت بوستان، اظهار داشت: با توجه به شرایط جغرافیایی کشور و فراوانی بلایای طبیعی درس آموخته‌هایی از طبیعت داریم و باید تغییرات اقلیمی، بارش‌های تند و سیل‌آسا و وقوع سیلاب را بپذیریم و وضعیت رودخانه‌های خود و روند تغییرات آنها را بشناسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر تجهیز و آمادگی سازمان‌های مرتبط با مدیریت بحران، افزود: سازمان‌های ذیربط و مجموعه شورای بحران باید یادبگیرند که ساختار جامع و کامل برای مقابله و مدیریت بحران داشته باشند زیرا با یک ساختار ناقص نمی‌توانند وظایف خود را به انجام برسانند.

سیاری اضافه کرد: سازمان‌های مرتبط با بحران باید از نظر اعتباری تقویت شده و اقداماتی انجام دهند که به هیچ وجه غافلگیر نشوند.

وی تاکید کرد: در این سیل همه آموختیم که به حریم رودخانه‌ها تجاوز نکنیم و مسیر رودخانه‌ها را آزاد کنیم و در مسیر رودخانه‌ها خانه سازی نکنیم، به طور نمونه در شیراز در مسیر رودخانه خشک ساخت و ساز شده بود.

سیاری با بیان اینکه هماهنگی کامل در شهر و روستاها و هماهنگی با هسته تصمیم‌گیری و جلوگیری از موازی کاری رعایت شود، افزود: همه آحاد ملت باید برای آمادگی در مقابل سیل آموزش ببینند و به تجربه مردم در زیستگاه خود باید توجه شود، به طور مثال در بستان و رفیع هر چه می‌خواستیم تخلیه منازل را انجام دهیم مردم مقاومت می‌کردند، بعد مشخص شد که حرف آنها درست است.

وی اظهار داشت: صبر و حوصله متناسب با بحران را باید در خودمان تقویت و احترام متقابل را حفظ کنیم زیرا در بحران‌ها با مردم آسیب دیده مواجه هستیم.

سیاری اظهار امیدواری کرد که آموخته‌های سیل به نحوی بکارگیری شود که در جریان خدمات رسانی کمترین آسیب به مردم وارد شود.

فرمانده قرارگاه ذوالفقار ارتش در سیل خوزستان، همچنین گفت: هشت هزار نفر از نیروهای ارتش در سیل اخیر در خوزستان همکاری کردند و ۹۶ روستا با کمک ارتش تخلیه شده است.

وی ماموریت ارتش را حفظ تمامیت ارضی، حفظ استقلال و حفظ نظام جمهوری اسلامی دانست که باید برای آنها آمادگی کامل داشته باشد تا ضمن حفظ توان رزمی برای مقابله با تهدیدات وارد میدان شود.

سیاری، مردم یاری را بعد دیگری از مسئولیت‌های ارتش دانست و افزود: ارتش در زلزله‌های کشور، سیل و سقوط هواپیما نقش خود را ایفا کرده و و افتخار می‌کند که گامی مثبت برای کمک به مردم بردارد به ویژه برای مردم خوزستان که سابقه مقاومت هشت ساله در جنگ دارد.

معاون هماهنگ کننده فرمانده ارتش جمهوری اسلامی اضافه کرد: با توجه به گستردگی حضور قرارگاه‌ها و پادگان‌های ارتش در خوزستان انتظار مردم این است که در زمان بحران‌ها، ارتش به کمک بیاید.

وی نخستین گام در کمک‌رسانی را تخلیه مناطق مسکونی و جلوگیری از تلفات عنوان کرد و گفت: در سیل اخیر همه امکانات ارتش اعم از ماشین آلات، بالگرد و پهپاد برای کمک رسانی بکار گرفته شد و در زمینه تخلیه مناطق روستایی و اسکان، ترابری، کمک به ساخت سیل بند، بهداشت و کمک به انتقال دام‌ها اقدام کرد.

به گفته وی در بحث اطلاع‌رسانی برخط نیز از سدها تا پایین‌ترین نقطه خوزستان رصد می‌شد و هماهنگی با استاندار و فرمانداران و شورای تامین، هلال احمر و سپاه و بسیج اهمیت داشت.

همایش ملی «سیلاب ۹۸-۹۷ اگر تکرار شود» ۲۱ تا ۲۳ آبان ماه در مرکز همایش‌های بین‌المللی گیت بوستان برگزار می‌شود.

در پی طغیان رودخانه‌های کرخه، کارون و دز، ۳۰ سیلاب بزرگ و کوچک در خوزستان رخ داد. ۲۱ شهرستان درگیر سیل شدند، ۱۳۳ روستا به زیر آب رفت و ۳۷۴ روستا به صورت جزیی و کلی تخلیه شدند. از میان ۲۵ استان، خوزستان بیشترین آسیب را در سیل اخیر متحمل شد. به گفته وزیر کشور ۴۰۰ هزار نفر در خوزستان تحت تاثیر سیل بهار امسال بودند.

 

بیشتر بخوانید: مطالبات خسارت دیدگان از حوادث طبیعی اخیر با جدیت پیگیری شود رامبد و جناب خان در کنار سیل زدگان / اعلام جزییاتی از فصل جدید «خندوانه»

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان خوزستان تجاوز جمهوری اسلامی زلزله سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۰۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میدان‌داری سپاه/ از آزادسازی گروگان تا خدمت‌ به سیل‌زدگان

نیروهای سپاه سلمان سیستان و بلوچستان که چندی پیش با آزادسازی گروگان‌ها در حادثه تروریستی چابهار موجب شادی مردم بلوچستان شدند، حالا در خط مقدم امدادرسانی به سیل‌زدگان این منطقه هستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از چابهار، نیروهای سپاه سلمان سیستان و بلوچستان که چندی پیش با آزادسازی گروگان‌ها در حادثه تروریستی چابهار موجب شادی مردم بلوچستان شدند، حالا در خط مقدم امدادرسانی به سیل‌زدگان این منطقه هستند.

.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • میدان‌داری سپاه/ از آزادسازی گروگان تا خدمت‌ به سیل‌زدگان
  • عظیم تربن سیل کاجو در نیم قرن اخیر
  • انتقاد فرماندار شهرستان بستان آباد از اجرایی نشدن پایاب سد‌ها در این شهرستان
  • ساخت وساز در حریم رودخانه سوادکوه نگران کننده است
  • یک هزار میلیارد ریال برای آزادسازی حریم قلعه فلک الافلاک خرم آباد هزینه شد
  • آخرین اخبار از سیل در جنوب سیستان و بلوچستان
  • خسارت بارندگی شدید به زیرساخت‌های سیستان و بلوچستان
  • ورود دادستان زنجان به تصرف حریم رودخانه ولیدر
  • کار شجاعانه ایران برگرفته از آموخته‌های امام خمینی بود
  • بسیج امکانات وآمادگی کامل مدیریت بحران سیستان وبلوچستان