Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@22:28:18 GMT

هفت کیلومتر راه روستایی در مهاباد بهسازی شد

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۷۰۵۳۳

هفت کیلومتر راه روستایی در مهاباد بهسازی شد

محسن خادمی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این هفت کیلومتر مرحله اول عملیات اجرایی بازسازی و تکمیل بخشی از راه‌های روستایی مهاباد از مسیر روستای «سویناس» به طرف «ماژگه» از توابع بخش خلیفان است که تکمیل و برای آسفالت تحویل پیمانکار شده است.

وی با بیان اینکه سهم مهاباد در طرح ملی ابرار ۱۱ کیلومتر است، ادامه داد: چهار کیلومتر باقی مانده از این طرح در مسیر روستای «برایمه» به «دهبکر» و «شیخ یوسف» به سمت «خلیفان» هم‌اکنون با انجام عملیات تعریض، شن‌ریزی و بهسازی در دست اجراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره اینکه فصل عملیات آسفالت رو به پایان است، اضافه کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده تلاش می‌کنیم این محورها را قبل از شروع بارندگی به اتمام رسانده تا مراحل آسفالت نیز در این محورها در سال جاری انجام شود.

مدیر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد اظهار داشت: مراحل طرح ملی ابرار شامل عملیات خاک‌برداری و خاکریزی، احداث پل، اجرای زیرساخت و اجرای روکش آسفالت حفاظتی با رعایت مشخصه‌های فنی با استفاده از ظرفیت و قابلیت عوامل و امکانات اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد است.

«خادمی» عنوان کرد: این طرح برای بازسازی راه‌های روستایی با هدف ساخت و تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام در کشور و آذربایجان‌غربی است که با اولویت تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام و تکمیل راه‌های روستایی بالای ۵۰ خانوار بدون راه مناسب، تا پایان سال‌جاری هدف‌گذاری شده است.

​در راستای اجرای برنامه‌های دولت تدبیر و امید و با هدف تکمیل شبکه راه‌های روستایی طرح ملی «ابرار» مشتمل بر ساخت، تکمیل و بهره‌برداری از ۲ هزار کیلومتر از راه‌های اولویت‌دار روستایی با ۱۸۰ اکیپ راهسازی و یک هزار و ۵۰۰ دستگاه ماشین‌آلات راهسازی دولتی اجرایی می‌شود.

در حال حاضر ۸۵ کیلومتر در ۲۰ روستای آذربایجان‌غربی آماده آسفالت بوده و ۴۵ کیلومتر در ۱۰ روستا نیز در حال آماده‌سازی است.

برای اجرای طرح ابرار در آذربایجان‌غربی ۹۵ میلیارد ریال اعتبار برای سال جاری پیش‌بینی شده است.

شهرستان‌های ارومیه، چالدران و مهاباد بیشترین روستاهای زیرپوشش این طرح را به خود اختصاص داده است.

مهاباد دارای یکهزار کیلومتر راه شامل ۲۳۵ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۷۰۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت و شوسه است.

برچسب‌ها مهاباد راهداری توسعه روستایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهاباد راهداری توسعه روستایی مهاباد راهداری توسعه روستایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۰۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهسازی و شاداب سازی ۱۵۰۰ کلاس درس کرمانشاه در طرح شهید عجمیان

مرزبان نظری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر روند اجرای طرح شهید عجمیان در استان کرمانشاه را تشریح و اظهار کرد: این طرح که با هدف بهسازی و شاداب سازی مدارس مناطق محروم با انجام اقداماتی از قبیل رنگ آمیزی، زیباسازی و تعمیرات جزئی میز و صندلی برای صرفه جویی هزینه‌ها و استفاده بهینه از امکانات موجود با استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی و دانش آموزان بوده است.

وی افزود: در گام اول ۵۲۶ مدرسه توسط آموزش و پرورش شناسایی شد که تاکنون این طرح در یک هزار و ۵۰۰ کلاس درس آن از محل اعتبارات دولتی و خیری به میزان یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان اجرا شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش به اولویت‌ها و برنامه‌های راهبردی این استان طی سال ۱۴۰۳ اشاره و خاطر نشان کرد: تکمیل فضاهای آموزشی و پرورشی نیمه تمام، ساماندهی مدارس کانکسی، احداث مجتمع‌های آموزشی بزرگ مقیاس و ادامه طرح‌های تخریب و بازسازی و مقاوم سازی در دستور کار و پیگیری قرار دارد.

نظری گفت: با تلاش و پیگیری ریاست این سازمان، تخصیص اعتبارات با توجه به موارد برنامه هفتم افزایش یافته و همچنین با حمایت استاندار کرمانشاه اعتبارات تملک دارایی این استان نیز ۲ برابر شده است.

کد خبر 6063318

دیگر خبرها

  • بهسازی و بازگشایی مسیر اصلی آبشار یاسوج تا دو روز آینده
  • بهسازی و شاداب سازی یک هزار و ۵۰۰ کلاس درس
  • ۴۶ کیلومتر از جاده های استان اصفهان روکش آسفالت شد
  • ◄ فقط چند قدم تا افتتاح فاز نخست محور قزوین الموت تنکابن
  • بهسازی ۵۳۰ متر جاده بین مزارع در میاندورود
  • اجرای پروژه بهسازی شبکه برق ایستگاه راه آهن بالارود و اتصال آن به شبکه برق سراسری
  • آب‌انبار کاروانسرای تاریخی جهرم بهسازی شد
  • بهسازی پیاده‌روها و جداره مسجد مقدس جمکران
  • انجام بیش از ۸۶۰ هزار متر مربع آسفالت در سطح شهر یزد
  • بهسازی و شاداب سازی ۱۵۰۰ کلاس درس کرمانشاه در طرح شهید عجمیان