Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-20@10:35:52 GMT

فرصت صادرات سیب‌زمینی به عراق را از دست دادیم

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۷۰۵۴۳

فرصت صادرات سیب‌زمینی به عراق را از دست دادیم

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس گفت: به دلیل بی‌برنامگی و عدم استفاده از فرصت‌های موجود در اسرع وقت فرصت صادرات سیب‌زمینی به عراق را از دست دادیم. ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰ استانها اردبیل نظرات - اخبار استانها -

صدیف بدری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار داشت: عدم برنامه‌ریزی دولت برای حمایت از کشاورزان علی الخصوص سیب‌زمینی کاران در حال حاضر به یک معضل اساسی تبدیل شده است و در این زمینه کشاورزان حال و روز خوشی نداشته و انتظار حمایت مسئولان را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این که هزینه کشاورزان با نرخ تعیین شده است مطابقت ندارد بیان کرد: عدم برنامه‌ریزی مناسب در این زمینه سبب شده است که سریال تکراری مشکلات کشاورزان هر سال تکرار شود که باید در این زمینه برنامه‌ریزی‌های مناسب در ارتباط با توسعه صادرات، میزان تولید و بازار مصرف داخلی تعریف و تدوین شود.

کشاورزی ارگانیک با وجود تاکید اسناد بالادستی متولی در کشور ندارداصفهان| آب پاییزه زمین‌های کشاورزی را دوباره سیراب می‌کندمعاون وزیر جهاد کشاورزی‌: نیازی به واردات نداریم‌

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس گفت: مشکلاتی در زمینه تولید و برداشت محصولات کشاورزی وجود دارد که در این زمینه باید اقدامات لازم و اساسی در این زمینه انجام شود تا بتوان مشکلات موجود را از سر راه برداشته و در راستای توسعه تولید و رونق داخلی گام‌های اساسی برداشت.

بدری تصریح کرد: متاسفانه فرصت صادرات سیب زمینی به عراق  را از دست دادیم و این مورد نیز به دلیل عدم برنامه‌ریزی مناسب بود که نتوانستیم از فرصت‌ها و بسترهای موجود به نحو احسن استفاده کرده و در راستای تولید محصول سیب‌زمینی اقدامات لازم و اساسی انجام شود.

وی بیان کرد: عدم حمایت از  تعاونی‌های روستایی و کشاورزی نیز از دیگر مواردی است که باید در این زمینه اقدامات لازم و اساسی  مبنای کار قرار گیرد تا دست دلالان را از بازار کوتاه کنیم.

انتهای پیام/132/ش

R41374/P/S6,49/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۰۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۷۵ تن خوراک آبزیان از لرستان به عراق

مدیرکل دامپزشکی لرستان از صادرات ۷۵هزار کیلوگرم خوراک آبزیان به کشور عراق خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، مصطفی زبردست، امشب، با اشاره به توسعۀ صادرات فرآورده‌های خام دامی در لرستان، گفت: 75هزار کیلوگرم خوراک آبزیان به کشور عراق و  20 تن ماهی زنده قزل‌آلا به خارج از کشور از ابتدای فروردین‌ماه تاکنون صادر شده‌است.

او اضافه کرد: 241هزار کیلوگرم پا و پنجۀ مرغ از مبدأ لرستان به کشور ویتنام از ابتدای فروردین‌ماه 1403 تاکنون صادر شده‌است.

پیش‌بینی تولید 100هزار تن گوشت مرغ در لرستان

مدیرکل دامپزشکی لرستان با بیان اینکه افزایش صادرات و تقویت صادرات برای حمایت از تولیدات فرآورده‌های خام دامی از اهداف دامپزشکی است، یادآور شد: شرایط مناسبی برای پرورش ماهیان سردابی در این استان فراهم است.

زبردست با بیان اینکه ما به‌دنبال توسعۀ صادرات فرآورده‌های خام دامی با محوریت آبزیان هستیم، خاطرنشان بیان کرد: 9 واحد تکثیر، 379 واحد پرورش ماهیان سردابی آبی و 28 مرکز پرورش ماهیان گرم آبی در لرستان فعال است.

انتهای پیام/ 644

دیگر خبرها

  • تجارت ایران و عراق در مسیر رشد
  • پیش‌بینی رشد ۱۵ درصدی صادرات گاز ایران به عراق
  • توجه به گسترش کشاورزی دانش‌بنیان، زمینه صادرات مازاد نیاز داخلی را فراهم می‌کند
  • صادرات ۷۵ تن خوراک آبزیان از لرستان به عراق
  • پرورش نیروهای انقلابی در برنامه‌ریزی‌های کلان مدنظر قرار بگیرد
  • توزیع ۵۷۰۰ تن اقلام اساسی در مازندران
  • توزیع بیش از ۵ هزار تن اقلام اساسی در مازندران
  • همایش اقتصاد اسلامی در مواجه با چالش‌های اساسی اقتصاد ایران
  • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی، صنایع و واردات در برابر صادرات از ابتدای سال تاکنون
  • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی صنایع و واردات در برابر صادرات