Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@23:00:19 GMT

روسیه: مورالس درخواست پناهندگی از مسکو نکرده است

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۷۰۵۴۴

روسیه: مورالس درخواست پناهندگی از مسکو نکرده است

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که خشونت مخالفان به دولت بولیوی اجازه حل و فصل مشکلات از طریق گفت‌وگو را نداده و حوادث رخ داده در این کشور بیشتر شبیه اجرای سناریوی یک «کودتای کارگردانی شده» است. ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، "دمیتری پسکوف" سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد که "اوو مورالس" که از سمت ریاست جمهوری در بولیوی اعلام برکناری کرده، از روسیه تقاضای پناهندگی نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پسکوف در پاسخ به سئوال خبرنگاران در این باره گفت: «آقای مورالس یا هیچ نماینده‌ای از طرف وی، از دولت فدراسیون روسیه درخواست پناهندگی نکرده است.»

سخنگوی کرملین یادآور شد که در روسیه امیدوارند حل و فصل اوضاع در بولیوی بر اساس قانون و بدون دخالت کشورهای ثالث انجام شود و این مسئله‌ای است که از سوی وزارت امور خارجه روسیه نیز اعلام شده و موضع‌گیری رسمی مسکو است.

به گفته وی، حوادث اخیر در کشور بولیوی تاثیری بر سفر اواسط ماه نوامبر ولادیمیر پوتین به برزیل برای شرکت در نشست سران "گروه بریکس" نخواهد داشت و این سفر طبق برنامه‌ریزی قبلی انجام خواهد گرفت.

حوادث رخ داده در بولیوی شبیه یک «کودتای کارگردانی شده» است

وزارت امور خارجه روسیه نیز در بیانیه‌ای که روز دوشنبه منتشر شد، اعلام کرد که آمادگی دولت قانونی بولیوی برای یافتن راه حل سازنده برای حل و فصل مشکلات سیاسی-اجتماعی در این کشور بر اساس گفت‌وگو، به روند اوضاعی بر اساس سناریو اجرای یک "کودتای کارگردانی شده " تبدیل شده و موج خشونت‌ها از طرف مخالفان اجازه نداد تا اوا مورالس، دوران ریاست جمهوری قانونی خود را به پایان برساند.

وزارت خارجه روسیه تاکید کرد که اوضاع فعلی در این کشور آمریکای لاتین موجب نگرانی شدید مقامات مسکو شده است.

ترکیه: با نگرانی اتفاقات بولیوی را تعقیب می‌کنیمکودتا در بولیوی؛ مورالس کناره‌گیری کرد

دربیانیه وزارت خارجه آمده است: «ما از تمامی نیروهای سیاسی در بولیوی می‌خواهیم تا با عقل سلیم و مسئولیت پذیری راه حل خروج از وضعیت کنونی بر اساس صلح، آرامش، ارجحیت قانون و تضمین حقوق کلیه شهروندان و منافع اقتصادی این کشور که با آنها روابط دوستانه و همکاری متقابلاً سودمند داریم پیدا کنند. ما امیدواریم که این رویکرد مسئولانه از سوی همه اعضای جامعه جهانی، از جمله همسایگان بولیوی در منطقه آمریکای لاتین و کشورهای تاثیرگذار غیرمنطقه‌ای و سازمان‌های بین المللی انجام شود.»

انتهای پیام/

R1445/P/S8,89,1128/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۰۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه خواستار حداکثر خویشتن‌داری در خاورمیانه شد

معاون وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با سفیر رژیم صهیونیستی در مسکو از طرف‌های خاورمیانه خواست حداکثر خویشتنداری را در بحبوحه تنش‌های کنونی در منطقه اعمال کنند.

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که میخائیل بوگدانوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه روز پنجشنبه در دیدار با سیمونا هالپرین، سفیر رژیم صهیونیستی در مسکو از طرف‌های خاورمیانه خواست حداکثر خویشتنداری را در بحبوحه تنش‌های کنونی در منطقه اعمال کنند.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: در این گفتگو وضعیت کنونی منطقه و درگیری خاورمیانه مورد بحث و بررسی قرار گرفت. توجه ویژه به تشدید شدید تنش ها بر سر حمله تلافی جویانه ایران به سرزمین‌های اشغالی در ۱۴ آوریل صورت گرفت.

به گفته وزارت خارجه روسیه، همان زمان، طرف روسی بار دیگر بر نیاز به حداکثر خویشتن داری از سوی همه طرف ها تاکید کرد.

ایران روز شنبه در انتقامی قانونی برای حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری این کشور در دمشق سوریه که تعدادی از مستشاران عالی رتبه ایران به شهادت رسیدند، تعداد زیادی پهپاد، موشک بالستیک و کروز به سمت اهدافی در سرزمین‌های اشغالی شلیک کرد.

عملیات «وعده صادق» علاوه بر تخریب مواضع نظامی ارتش رژیم صهیونیستی از جمله پایگاه اطلاعاتی در منطقه «جبل الشیخ» و پایگاه هوایی «نواتیم»، هزینه‌های هنگفتی نیز برای رژیم صهیونیستی و سامانه‌های پدافند هوایی آن به همراه داشته است.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسکو
  • وزیر خارجه روسیه : مسکو از طریق کانال‌های دیپلماتیک به تل آویو اطلاع داده که تهران خواهان افزایش درگیری نیست
  • فرانسه: به درخواست اردن پهپادهای ایران را رهگیری کردیم
  • روسیه خواستار حداکثر خویشتن‌داری در خاورمیانه شد
  • تحولات اوکراین|اوضاع در جبهه نبرد به نفع مسکو تغییر کرده است
  • هشدار خاخام‌های ارشد صهیونیستی درباره حمله به ایران/ سفر امیرعبداللهیان به نیویورک برای حضور در نشست شورای امنیت/ درخواست روسیه از شورای امنیت برای تحریم اسرائیل
  • هشدار خاخام های ارشد صهیونیستی درباره حمله به ایران/ سفر امیرعبداللهیان به نیویورک برای حضور در نشست شورای امنیت/ درخواست روسیه از شورای امنیت برای تحریم اسرائیل
  • ادعای رسانه آمریکایی: روسیه قصد دارد آمریکا را ضعیف کند
  • دو کشوری که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکردند علیه آمریکا متحد می شوند
  • اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل