Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@20:26:13 GMT

عضویت بیش از 51 هزار نفر در کتابخانه‌های ایلام

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۷۰۵۵۲

ایسنا/ایلام مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام از اجرای برنامه فرهنگی در هفته کتاب و کتاب‌خوانی خبر داد د و گفت: تا پایان امسال 5 کتابخانه عمومی جدید افتتاح خواهد شد.

«مراد جلیلیان» در نشست خبری بابیان اینکه در طول هفته کتاب و کتاب‌خوانی بیش از 40 برنامه فرهنگی در راستای توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی برگزار می‌شود، اظهار کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون روند رو به رشدی در سطح کتابخانه‌های عمومی استان داشته‌ایم به‌طوری‌که هم‌اکنون 43 باب کتابخانه عمومی و تخصصی در استان ایلام فعالیت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: همه جامعه باید در موضوع کتاب و کتاب‌خوانی احساس مسئولیت کنند و نسبت به حفظ و نگهداری کتاب به‌عنوان یک میراث گران‌قدر توجه داشته باشند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام تصریح کرد: همه افراد جامعه و مسئولان نسبت به ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی مسئولیت دارند و باید گفت که برای زندگی بهتر باید به سمت کتاب‌خوانی رفت.

 جلیلیان با تأکید بر اینکه تنها راه داشتن  برای اینکه یک جامعه عاری از آسیب‌های اجتماعی تعمیق فرهنگ کتابخوانب است،  گفت: همدلی، همکاری و تفاهمی که بین این نهاد و دستگاه‌های اجرایی و مردم وجود دارد موجب شده که توسعه خوبی در زمینه کتاب‌خوانی در استان داشته باشیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام بابیان اینکه روزانه فعالیت‌های فرهنگی در کنار فعالیت‌های روزمره در سطح کتابخانه‌های عمومی با توجه مناسبت‌های ملی و مذهبی انجام می‌شود، تصریح کرد: در یک سال گذشته 4341  برنامه در قالب برنامه‌های مختلفی از قبیل قصه‌گویی، اجرای نمایش، نقد کتاب، برگزاری نمایشگاه‌های کتاب، برگزاری نشست‌های کتاب‌خوان و اجرای مسابقات فرهنگی و کتاب‌خوانی در سطح کتابخانه‌های استان اجراشده است.

 جلیلیان با بیان اینکه مردم ایلام در  فرهنگ اهدای در سطح کشور نمونه است، ادامه داد: مردم استان ایلام در طول یک سال گذشته بیش از 93 هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان اهدا کرده‌اند و مهم‌ترین پشتوانه تأمین کتاب در کتابخانه‌های عمومی مردم هستند.

وی با اشاره به اینکه حمایت از ناشران بومی یکی دیگر از برنامه‌های این نهاد در استان است، گفت: از محل درآمدهای داخلی در سال جاری 38 عنوان کتاب از ناشران و مؤلفان بومی استان خریداری و در کتابخانه‌های بومی استان توزیع‌شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام با اشاره به فعالیت 7 کتابخانه عمومی مشارکتی با همکاری و مشارکت سایر نهادهای فرهنگی و اجرایی استان، تصریح کرد: خوشبختانه در زمینه تأمین زمین برای احداث کتابخانه، فرهنگ مشارکت و همکاری خوبی در استان از طریق خیرین و نیکوکاران وجود دارد.

جلیلیان با اشاره به اینکه 39 میلیون تومان برای برنامه‌های فرهنگی در سال جاری از طرف مردم کمک شده است، ادامه داد: همچنین 50 میلیون تومان نوشت‌افزار در برنامه «مهربانی در مهر» بین دانش آموزان مناطق سیل‌زده استان توزیع‌شده است.

وی از اختصاص 40 میلیون تومان اعتبار از طریق استانداری برای اجرای برنامه‌های فرهنگی در مناطق سیل‌زده به این نهاد خبر داد و افزود: در طول سال گذشته 80 جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی در استان برگزار و از کتابخانه‌های عمومی استان هر دو ماه یک‌بار در راستای ارزیابی و بررسی مشکلات و مسائل کتابخانه‌ها بازدید شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام با بیان اینکه در حال حاضر 5 کتابخانه آماده افتتاح در استان ایلام وجود دارد که تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید، تصریح کرد: در طول 4 سال گذشته تعداد کتابخانه‌های عمومی استان از 28 باب به 43 کتابخانه افزایش‌یافته است.

جلیلیان از تصویب یک میلیارد و 400 میلیون تومان اعتبار برای تجهیز کتابخانه‌های عمومی استان ایلام خبر داد و گفت: امیدواریم این اعتبار تحقق پیدا کند.

 وی گفت:  در حال حاضر مجموع منابع کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان 688 هزار و 400 نسخه است که  37 هزار جلد کتاب از این میزان امسال به این منابع اضافه‌شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام بابیان اینکه 51 هزار و 523 نفر عضو فعال کتابخانه‌های عمومی استان بوده که به‌طور مداوم با مراجعه به کتابخانه‌های استان می‌کنند، تصریح کرد: تعداد 32 هزار و 518 نفر در طول یک سال گذشته عضو کتابخانه‌های عمومی استان شده و یا عضویت آن‌ها تمدیدشده و در مجموع 319 هزار و 903 نسخه کتاب در طول یک سال گذشته از کتابخانه‌های عمومی استان ایلام به امانت رفته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۰۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد کتابخانه مدارس در مناطق محروم کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ آقای فلاح گفت: این طرح در قالب قفسه کتاب در مناطق محروم متناسب با پایه تحصیلی ایجاد می‌شود.
به گفته وی، در مرحله نخست ۱۰۰۰ کلاس درس تجهیز و پیش بینی می‌شود به ۷ هزار کلاس درس برسد.
معاون فرهنگی کانون پرورش و فکری کودکان و نوجوان کشور با اشاره به اینکه هر کلاس درس ۱۰۰ کتاب کودک و نوجوان خواهد داشت، افزود: در سال کتاب‌ها دو بار هم تعویض می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • تجهیز بیش از هزار کلاس درس به کتابخانه در مناطق محروم کشور
  • عضویت ۴۰ هزار نفر در کتابخانه‌های لرستان
  • ایجاد کتابخانه مدارس در مناطق محروم کشور
  • اهدای بیش از یک هزار و ۷۰۰ جلد کتاب به کتابخانه عمومی دانشجو در ملایر
  • کتابخانه مرکزی شهر ایلام بزرگترین پایگاه فرهنگی، اما فاقد امکانات است
  • اهدای بیش از ۱۷۰۰ جلد کتاب به کتابخانه عمومی دانشجو ملایر
  • هیات خادم الرضا (ع) به حوزه کتاب و کتابخوانی توجه ویژه داشته است
  • هیات خادم الرضا(ع) به حوزه کتاب و کتابخوانی توجه ویژه داشته است
  • راه اندازی پیشخوان کتاب در ادارات نقده
  • برگزاری ویژه‌ برنامه ماه عاشقی در شیراز