Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@05:08:38 GMT

حواشی یک تحصن سه هفته‌ای

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۷۰۵۷۹

حواشی یک تحصن سه هفته‌ای

یکی از دانشجویان دانشگاه تهران در حالی روز گذشته نوزدهمین روز تحصن خود در مقابل کتابخانه مرکزی این دانشگاه را سپری کرد که مسئولان دانشگاه ادعای این دانشجو در خصوص ستاردار شدن را رد می‌کنند.

به گزارش ایسنا،‌ یکی از دانشجویان دوره کارشناسی ارشد دانشگاه تهران از اواخر ماه گذشته نسبت به آنچه که از آن به عنوان ستاره دار شدن عنوان می کند با در دست گرفتن پلاکاردی مقابل کتابخانه مرکز دانشگاه تحصن کرده و خواستار روشن شدن وضعیت تحصیلی خود در دوره دکتری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دانشجو که در نوزهمین روز تحصن خود قرار دارد رتبه ۱۰ آزمون دکتری سال ۹۸ در رشته حقوق را کسب کرده است اما مدعی است که به دلیل سابقه فعالیت‌ صنفی در دوره دانشجویی به دستور حراست دانشگاه در مصاحبه علمی رد شده است.

در همین زمینه دکتر مجید سرسنگی معاون فرهنگی دانشگاه تهران در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: مسئله این دانشجو به هیچ عنوان سیاسی نیست. در واقع او ادعا می‌کند علی رغم کسب نمره قبولی در دوره دکتری رشته حقوق دانشگاه تهران نام او را به عنوان پذیرفته نهایی اعلام نشده است که البته این ادعا دروغی بیش نیست.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه رتبه دانشجویان در آزمون کتبی دوره دکتری تنها معیار پذیرش محسوب نمی‌شود، گفت: دانشجویان دکتری دانشگاه‌ها علاوه بر آزمون کتبی در دوره دکتری باید در مصاحبه عملی نیز شرکت کنند. دانشجویی که نتوانند رتبه قابل قبولی در دوره مصاحبه کسب کند. اگرچه رتبه کتبی آنها خوب باشد اما نمی توانند به دانشگاه ورود کنند. همچنانکه امسال رتبه یک کنکور به دلیل عدم کسب حد نصاب لازم در مصاحبه در رشته تئاتر نیز پذیرفته نشده است.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه نمره و کارنامه مصاحبه دانشجوی معترض به وی ارائه شده، خاطرنشان کرد: این دانشجو مدعی بود که اساتید نمره و حد نصاب لازم را برای پذیرش او در دانشگاه اعلام کرده‌اند اما دانشگاه به دلیل فعالیت‌های سیاسی او مانع پذیرش شده است. در صورتیکه این ادعا واقعیت ندارد. من حتی کارنامه مصاحبه او با اساتید و نمره‌ای که اساتید اعلام کرده‌اند را به خود دانشجو ارائه دادم.

دکتر سرسنگی در خصوص این ادعا که دانشجوی مورد نظر به دلیل ستاره دار شدن از پذیرش در دوره دکتری دانشگاه تهران منع شده است نیز گفت: به یقین این دانشجو نمره قبولی را برای پذیرش در دوره دکتری دانشگاه تهران کسب نکرده و ادعای رد پذیرش او به دلیل ستاره دار شدن واقعیت ندارد.

وی خاطرنشان کرد: اگر بحث ستاره دار شدن حقیقت داشت، یکی دیگر از دانشجویان دانشگاه تهران که سابقه طولانی در انجام فعالیت‌های سیاسی دارد طبیعتا باید این دانشجو نیز از پذیرش در دانشگاه‌ها به دلیل ستاره دار شدن منع می‌شد. این در حالیست که امسال این دانشجو علی رغم سابقه سیاسی در مقطع ارشد دانشگاه تهران پذیرفته شد و سر کلاس‌های درس حضور دارد. بنابراین اینکه دانشجویی با به دست گرفتن تابلویی گروهی از دانشجویان را دور خود جمع کند و با احساسات آنها بازی کند درست نیست.

دکتر سرسنگی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از دانشجویان دانشگاه تهران که چندین برابر دانشجوی مدعی، فعالیت سیاسی انجام داده و حتی هفت سال نیز سابقه زندانی شدن را دارد، نیز از تحصیل محروم نشده و امسال در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه تهران پذیرفته شد.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه به هیچ عنوان این دانشگاه مسائل علمی را با مسائل صنفی و سیاسی درگیر نمی‌کند، افزود: دانشجوی مدعی به دلیل مسائل سال ۹۶ در دادگاه بدوی به ۶ سال زندان محکوم شد که البته این حکم در دادگاه تجدید نظر در حال بررسی است. به همین جهت این دانشجو مدعی است که به دلیل فعالیت‌های سیاسی ستاره دار شده در حالیکه ما همین امسال دانشجویانی را پذیرش کردیم که سال‌ها به دلیل فعالیت‌های سیاسی در زندان حضور داشتند. 

دکتر سرسنگی خاطرنشان کرد: روند اعتراض دانشجویان به مسائل آموزشی باید به این شکل باشد که آنها نامه‌ اعتراضی خود را به واحد مربوطه ارسال کنند. من حتی به این دانشجو تاکید کردم که وقت ملاقاتی با رئیس دانشگاه هماهنگ کنند که البته او این پیشنهاد را نپذیرفت و جای تعجب دارد فردی که خواسته آموزشی دارد چرا باید این ملاقات را نپذیرد. در واقع مسئله این فرد به هیچ عنوان آموزشی نیست و دنبال ایجاد فضایی است که بر اساس آن تلقین کند که دانشگاه با دانشجویان برخورد مناسبی ندارد.

وی خاطر نشان کرد:دانشجوی معترض باید به این موضوع بیندیشد که چه ویژگی‌های از فعالیت سیاسی دارد که نظام و مجموعه دانشگاه برای تعلیق یا ستاره دار شدن اون اقدام کنند، متاسفانه این فرد خود را مبارز اصلی ایران تصور می‌کند در حالیکه اصلا همچین تصوری درست نیست و این دانشجو دچار نوعی خودشیفتگی شده است و با ادامه این نوع اقدامات نمی‌تواند دانشگاه را برای پذیرش در دوره دکتری تحت فشار قرار بدهد

این در حالی است که دانشجوی فوق با انتشار جوابیه‌ای در گروهای صنفی دانشجویی فضای مجازی ادعا کرده است: سازمان سنجش آموزش کشور در کارنامه نهایی آزمون دکتری من جمله «نقص در پرونده و مراجعه به سازمان سنجش» را درج کرده است. همچنین تاکنون دبیرخانه گزینش دانشجو به درخواست من مبنی بر صدور کارنامه نهایی کنکور دکتری پاسخ منفی داده است.

در ادامه این دانشجو با اشاره به اظهارات معاون فرهنگی دانشگاه تهران در خصوص وضعیت تحصیلی‌اش مدعی شده است: مقایسه من با دیگر دانشجویان دارای سوابق فعالیت سیاسی و ...  بسیار قابل تامل است. پیشنهاد می‌کنم آقای سرسنگی انگشت اتهام خویش را به سمت مسئولین دانشگاه، سازمان امور دانشجویان و وزارت علوم بگیرند که با عدم حمایت خود از فعالین صنفی زمینه‌ساز بروز نارضایتی شده‌اند.

این دانشجوی متحصن در پایان ادعاهای خود مطرح کرد: اقدام غیرقانونی دانشگاه تهران در خصوص نمره مصاحبه‌ام را متعاقباً از طریق دیوان عدالت اداری پیگیری خواهم کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه تهران دانشجوي ستاره دار وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۰۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام نتایج آزمون ورودی دوره دکتری سال ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، کارنامه نتایج اولیه آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D.» (نیمه‌متمرکز) سال ۱۴۰۳ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش قابل مشاهده است.
افرادی که بر اساس مندرجات کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی در یک یا چند کد ترکیب (رشته) از مجموعه امتحانی در دوره روزانه یا سایر دوره‌ها شده‌اند، باید از روز شنبه ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ تا روز چهارشنبه به‌تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ نسبت به ثبت کدرشته‌محل‌های انتخابی خود (حداکثر ۵۰ کدرشته‌محل در صورت وجود) با توجه به مجموعه امتحانی که در آن آزمون داده‌اند، در درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان اقدام کنند.
به متقاضیان توصیه می‌شود؛ ابتدا نسبت به مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و اطلاعیه‌های مرتبط با آن اقدام، سپس کدرشته‌محل‌های مورد علاقه خود را از کدرشته‌محل‌های مربوط به مجموعه امتحانی انتخاب و اولویت‌ها را به ترتیب علاقه مرتب و پس از آن نسبت به ثبت انتخاب‌های خود اقدام کنند.
اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم (مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و ...) در دهه اول خردادماه ۱۴۰۳ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان منتشر خواهد شد.
داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته بوده و علاقه‌مند به انتخاب رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی هستند، لازم است به درگاه دانشگاه مذکور به آدرس www.azmoon.org مراجعه و بر اساس اطلاعیه‌های مربوط که در درگاه آن دانشگاه اطلاع‌رسانی خواهد شد، اقدام کنند.
داوطلبانی که فقط مجاز به انتخاب رشته در دوره‌های غیر روزانه شده‌اند و علاقه‌مند به انتخاب هر یک از کدرشته‌محل‌های مربوط به دانشگاه‌های: امام صادق (ع)، جامع امام حسین (ع) و علوم انتظامی امین هستند، در صورت تمایل و داشتن شرایط لازم مطابق توضیحات انتهای دفترچه، می‌توانند کدرشته‌محل‌های مربوط به دوره‌های روزانۀ فقط دانشگاه‌های مذکور را با توجه به مجموعه امتحانی خود نیز انتخاب کنند.

دیگر خبرها

  • بودجه آموزش عالی برای همه دانشجویان؛ آری یا خیر؟
  • اشتغال دانشجویان در واحدهای بزرگ تولیدی بر مبنای توانایی/ پایان‌نامه‌ها را کاربردی کردیم
  • دفترچه انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ منتشر شد
  • اعلام نتایج آزمون ورودی دوره دکتری سال ۱۴۰۳
  • مجوز پذیرش دانشجو در مقطع دکتری رشته پرستاری در زاهدان گرفته شد
  • کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجو معلمان لغو شد
  • خبر خوب برای دانشجو معلمان
  • کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجو - معلمان لغو شد
  • ابطال مجوز کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجو معلمان
  • اعزام ۲۵۰ دانشجو به اردوی جهادی سروآباد