Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا بامداد اصل سرپرست سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با اشاره به مشارکت ۳۲ استان کشور در پویش ملی «یک = دیگر» گفت: استان‌های خراسان‌رضوی با یک هزار و ۳۲۲ اثر، خراسان جنوبی هزار و ۱۶۳ اثر و هرمزگان هزار و ۱۰۴ اثر بیشترین آثار را به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: کانون‌های دانش‌آموزی هلال‌احمر استان‌ها با جمع‌آوری آثار در قالب نثر، داستان کوتاه، توصیف، نوشتن نامه (دل نوشته)، شعر، نقاشی و اثر خلاقانه سعی در مشارکت در این پویش ملی دارند. این آثار پس از جمع‌آوری، در هیئت داوران مورد بررسی قرار می‌گیرند و به بهترین آثار بر حسب مقطع تحصیلی جوایزی اهدا می‌شود و بهترین آثار در کتاب این پویش ملی چاپ خواهد شد.

جلوگیری از جنگ و نا‌امنی و تبعیض با ترویج روحیه بشردوستی

سرپرست سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر افزود: جمعیت هلال‌احمر یک نهاد امدادی، اجتماعی و فرهنگی است که صلح و بشردوستی یکی از مفاهیم و اهداف بلند آن به شمار می‌رود، بنابراین ترویج روحیه انسان دوستی همیشه در دستور کار این نهاد اجتماعی قرار داشته است تا با ترویج این روحیه از جنگ و نا‌امنی، تبعیض، ظلم و بی‌عدالتی جلوگیری شود.

رضا بامداد اصل گفت: جوانان و دانش‌آموزان سرمایه‌های اجتماعی جمعیت هلال‌احمر هستند که با هدف ترویج روحیه انسان دوستی این شعر در ادبیات کشور انتخاب شد تا نسل جوان به آن بیاندیشد و آن را در وجود خود نهادینه کند. این پویش ملی با توجه به شروع سال تحصیلی جدید در میان دانش آموزان ایرانی آغاز شد.

وی با اشاره به این موضوع که این پویش ملی از ابتدای سال تحصیلی ۹۸ تا پایان آبان سال جاری در حال اجراست، گفت: همزمان با شروع سال تحصیلی، به پیشنهاد پیوندی رئیس جمعیت هلال احمر، کارنوشت طراحی شده پویش درمیان دانش آموزان سراسر کشور توسط سازمان جوانان هلال احمر و معاونت‌های جوانان استان‌ها در مدارس کشور توزیع شد و این پویش به روز شمار پایان و داوری نزدیک شده است.

توجه به نیاز‌های جوانان مناطق محورم در اولویت برنامه‌‎های هلال احمر

رضا بامداد اصل سرپرست سازمان جوانان جمعیت هلال احمر هدف خود از سفر به استان سیستان و بلوچستان را کم کردن فاصله شهرستان‌های بی بضاعت و تهران دانست و گفت: توجه به نیاز‌های جوانان مناطق محروم در اولویت کاری سازمان جوانان قرار دارد و سفر به زاهدان آغازگر سفر‌های استانی سازمان جوانان برای رفع محرومیت در استان‌های محروم است.

سرپرست سازمان جوانان جمعیت هلال احمر گفت: استان سیستان و بلوچستان به عنوان بزرگترین و جوانترین استان کشور است، برنامه کاری من تحقق منویات مقام معظم رهبری در مورد گام دوم انقلاب اسلامی و اجرای اساس‌نامه جمعیت هلال احمر است.

وی افزود: با توجه به شرایط کنونی اجتماعی و فرهنگی جامعه زمان زیادی را برای انجام کار تخصصی با کمک جوانان فعالی سازمان جوانان در این حوزه صرف خواهم کرد.

بامداد اصل گفت: برقراری صلح، تفاهم و دوستی میان ملت‌ها و مذاهب، تسکین آلام بشری، تامین احترام، حمایت از زندگی و سلامت انسان ها، هدف اصلی سازمان جوانان هلال احمر است.

سرپرست سازمان جوانان جمعیت هلال احمر افزود: کانون‌های دانشجویی و جوانان برای جوانان فضایی دوستانه فراهم می‌کنند تا بتوانند ایده‌هایشان را به اجرا درآورند و کار گروهی، ارتباطات اجتماعی، همکاری و مدیریت را تجربه کنند، خودشان را محک بزنند، نقاط قوت و ضعفشان را بشناسند و توانایی‌های اجتماعی‌هایشان را ارتقا دهند. در کنار همه این‌ها کانون‌ها با نگاه بشردوستانه و کار داوطلبانه نقش مهمی در حل مشکلات دانشجویی، روستایی و گروه‌های دیگر دارند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هلال احمر امداد و نجات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۰۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک بیش از یک میلیارد ریالی زنجانی ها به مردم غزه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ هاشمی گفت: از زمان آغاز جنگ غزه، هلال احمر جمهوری اسلامی ایران هماهنگی‌هایی را در خصوص ارسال کمک‌های انسان دوستانه به مردم غزه با فدراسیون جهانی صلیب سرخ انجام داد و جلسات متعددی را به صورت وبیناری با دبیرکل فدراسیون و رؤسای جمعیت‌های هلال احمر فلسطین، مصر و سایر کشور‌های منطقه برگزار کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان ادامه داد: در این جلسات برای ایجاد صندوق مشارکت‌های مردم منطقه به منظور کمک به مردم مظلوم غزه توافق شد که پیگیری‌های لازم برای تشکیل این صندوق در دست اقدام است.

وی افزود: در مراسم روز قدس و عید سعید فطر، مردم نوعدوست استان زنجان در ۱۰ صندوق مستقر در شهرستان‌های زنجان، ابهر، خرمدره، خدابنده، طارم، ایجرود و ماهنشان یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال به مردم مظلوم غزه کمک نقدی کردند.

هاشمی گفت: هموطنان نوعدوست و علاقمند کمک به مردم مظلوم غزه می‌توانند با شماره گیری کد دستوری #۵*۱۱۲* کمک‌های نقدی خود را به حساب جمعیت هلال احمر واریز کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان ادامه داد: علاوه بر آن، صندوق‌های کمک نیز در شعب و مرکز استان فعال است.

دیگر خبرها

  • نوزاد بیمار در سیل جنوب سیستان و بلوچستان با بالگرد به بیمارستان کنارک منتقل شد
  • اعزام ۱۰ تیم هلال احمر یزد به سیستان و بلوچستان
  • راه اندازی فضای دوستدار کودک و نوجوان ویژه محلات حاشیه نشین گلستان
  • کمک بیش از یک میلیارد ریالی زنجانی ها به مردم غزه
  • یاس، طرحی برای توانمندی دختران در مناطق کم برخوردار
  • ارسال ۷۰۰ بسته موادغذایی به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • ارسال ۷۰۰ بسته مواد غذایی به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
  • آخرین وضعیت اقدامات امدادی در سیل جنوب کشور/ امدادرسانی به هزار نفر و تداوم آماده‌باش
  • برگزاری کنگره سراسری انتخابات اعضای سازمان جوانان هلال احمر کشور در محمد شهر
  • سیل و آبگرفتگی در این ۷ استان